Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در تهران با بیان این‌که از ابتدای مهرماه ۹ بار رکورد مرگ و میر و رکورد موارد جدید ابتلا به کرونا در تهران شکسته شد، گفت: تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه استان بالغ بر ۶۱۲۵ بیمار گزارش شده است.

به گزارش تسنیم، دکتر علیرضا زالی ضمن تشریح وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا اظهار کرد: امروز بالغ بر ۱۰ هزار و ۷۰۰ بیمار به صورت سرپایی با تشخیص کرونا یا شبه کرونا به بخش‌های بهداشتی و درمانی مراجعه کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مجموعا تعداد افرادی که در بیمارستان‌های استان تهران در طول ۲۴ ساعتی که گذشت بستری شدند به بیش از ۸۹۰ نفر رسید.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران از بستری شدن ۱۸۸ بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه تهران طی روزی که گذشت خبر داد و گفت: در زمان حاضر تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های تابعه استان بالغ بر ۶۱۲۵ بیمار گزارش شده است.

زالی اظهار داشت: متاسفانه برای پنجمین روز متوالی، عدد بستری شدگان کرونایی از ۶۰۰۰ نفر پایین‌تر نیامده است؛ همچنین از بین بیماران کرونایی بستری، حدود ۷۰۰ نفر با حال عمومی وخیم در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی ضمن اظهار تاسف از شیوع گسترده کرونا در تهران تاکید کرد: از ابتدای مهرماه تا به امروز برای ۹ بار رکورد مرگ و میر و رکورد موارد جدید ابتلا به کرونا در تهران شکسته شد.

فرمانده عملیات مقابله با کرونا ادامه داد: آخرین وضعیت منحنی ابتلا و بستری موارد جدید و بستری گواه این موضوع است که در پیک سوم کرونا متاسفانه هیچ کاهشی را نداشته و وضعیت آمار سیرفزاینده را می‌پیماید.

وی با اشاره به فعالیت بیمارستانهای تهران به عنوان مهمترین مراکز ارجاعی کشور گفت: بالغ بر ۴۰ درصد بیماران بدحال کرونایی کشور در بخش های مراقبت‌های ویژه بیمارستانهای تهران بستری هستند و کماکان بالاترین سهم بیماران با حال عمومی وخیم و نیازمند مراقبت ویژه مربوط به بیمارستانهای تهران است.

زالی با تاکید بر این که کادر درمان حداکثر تلاش خود را برای ارائه خدمات باکیفیت به بیماران مبتلا به کرونا بکار بسته اند یادآور شد: ۱۰۸ بیمارستان تهران خدمات درمان و پذیرش مبتلایان به کووید ۱۹ را انجام می‌دهند و این درحالی است که در آینده احتمال اضافه شدن تخت‌های جدید بیمارستانی وجود دارد.

وی ایجاد خستگی و فرسودگی نیروی انسانی و کادر درمان و بهداشت را نگران کننده دانست و هشدار داد: اگر امواج جدید کرونا از ظرفیت‌های اشباعی بالاتر رود حتما این موضوع تبدیل به یک چالش جدی خواهد شد.

فرمانده عملیات مقابله با بیماری کرونا در کلان شهر تهران درباره اعمال محدودیت‌ها با هدف قطع زنجیره بیماری کووید ۱۹ نیز توضیح داد: استفاده ازظرفیت ۵۰ درصدی کارکنان ادارت فقط می‌تواند بخشی از ترددها را کاهش دهد و لازم است محدودیت‌های بیشتری برای پیشگیری از شیوع گسترده‌تر ویروس اعمال شود ضمن این که نتیجه مداخلات روزهای گذشته در هفته‌های پیش رو مشخص خواهد شد.

زالی گفت: در ساعات پیک شلوغی آمارهای میدانی خبر از کاهش ۱۰ تا ۱۳ درصدی ترافیک و تردد، پس از اعمال محدودیت ها در سطح شهر دارد.

وی ضروت اعمال استفاده از پتانسیل دورکاری و شیفت بندی(۵۰ درصدی) کارکنان بخش‌های دولتی و خصوصی را از سوی مسئولان بخش‌های اجرایی و استانی را مورد تاکید قرار داد و ادامه داد: بندهای ابلاغی این بخش نامه باید بی کم و کاست اجرا شود.

زالی با اشاره به این که شماره ۸۹۵۱۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سوالات مربوط به کروناست ادامه داد: بالغ بر ۱۱۰۰ شکایات از دیروز تا امروز توسط کارکنان بخش‌های مختلف مبنی بر بی توجهی برخی دستگاه‌ها به بخش نامه های ابلاغی اعمال محدودیت‌های کاری کارمندان در این سامانه به ثبت رسیده که باید مراتب از طریق ستاد مقابله با کرونا به استانداری و بازرسی کل کشور برای بررسی اعلام شود.

لینک کوتاه: asriran.com/003A2S

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کرونا زالی فرمانده عملیات مقابله کرونا در تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «ملوک طلوع‌نژاد» بازیگر گلستانی سریال پایتخت، پیشکسوت نمایش رادیو گلستان، تئاتر و تلویزیون پس از چند روز بستری در بیمارستان به دلیل ابتلا به کرونا و زخم سیاه ناشی از کاهش سیستم ایمنی بدن جان خود را از دست داد.وی در سری نخست سریال پایتخت در کنار بازیگران این سریال بخصوص «احمد مهرانفر»، «محسن تنابنده» و «ریما رامین‌فر» ایفای نقش کرد.وی سال‌های سال در عرصه تئاتر نیز فعالیت داشت.

دلیل اصلی مرگ بازیگر سریال پایتخت

خانم ملوک طلوع نژاد بعد از مبتلا شدن به قارچ سیاه تحت عمل جراحی قرار گرفت اما متاسفانه به علت عفونت ناشی از بیماری کرونا و زخم های قارچ سیاه دستگاه ایمنی بدن او به شدت پایین آمده بود و بر اثر عفونت کرونا درگذشت. گفتنی است سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم باعث را که بازی خانم ملوک طلوع نژاد به خوبی دیده شود.

او در فیلم‌های تاکسی برگشتی که از شبکه تبرستان پخش می‌شد نیز بازی کرده بود فیلمی که توسط آقای محمد حسین صفری کارگردانی شد.

خانم طلوع نژاد در سریال پایتخت نقش لیدر نقی معمولی را بر عهده داشت نقی در پایتخت ۵ در مسابقات ورزشی کشتی شرکت کرده بود و خانم طلوع نژاد به عنوان لیدر در سریال بازی می کرد.

روز شنبه ۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ملوک طلوع نژاد بازیگر تئاتر و تلویزیون متولد گلستان و هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و گروه نمایش رادیو گلستان که با بازی در سریال پایتخت ۵ و پایتخت ۶ به شهرت رسید بر اثر بیماری شایع قارچ سیاه و کرونا و ابتلا به بیماری از شایع ترین خبرهای امسال دارفانی را وداع گفت‌.

۲۴۵۲۴۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902553

دیگر خبرها

  • مسیرگشایی در بافت فرسوده خوی با اعتباری بالغ بر ۳۹۰ میلیاردتومان
  • اهدا اعضا جوان جانبخش ارومیه‌ای به بیماران نیازمند
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • مسافت اصفهان – دهاقان نزدیک‌تر می‌شود
  • واگذاری اسناد موسوم به رفسنجان جزیره قشم بعد از ۵۱ سال
  • شک و تردید سالم است، اما در پزشکی می‌تواند خطرناک باشد!
  • حس خوب حمایت
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند