Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرادی نافچی: در شرایط کنونی باید بیش از گذشته جامعه را در برابر بیماری کرونا حساس کرد و در این خصوص سازمان های مردم نهاد در دستگاه‌های متولی زنجیره اطلاع رسانی در برابر این بیماری را به خوبی در جامعه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ خدابخش مرادی نافچی در جلسه شورای توسعه سازمان های مردم نهاد با اشاره به ارزیابی انجام گرفته از چگونگی مبتلایان به کرونا در  استان افزود: این افراد علل گرفتاری خود را شرکت در دورهمی خانوادگی، مسافرت و مجالس ترحیم و عروسی بیان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 

وی اضافه کرد: هر وقت میزان استفاده عموم از ماسک و رعایت پروتکل های بهداشتی روند افزایشی داشت، بیماری، ابتلا و بستری و حتی فوتی ها کاهش یافته و بالعکس بی توجهی ها به این موارد گسترش این بیماری را موجب شده است.

مرادی نافچی ادامه داد: در شرایط کنونی باید بیش از گذشته جامعه را در برابر بیماری کرونا حساس کرد و در این خصوص سازمان های مردم نهاد در دستگاه‌های متولی زنجیره اطلاع رسانی در برابر این بیماری را به خوبی در جامعه ادامه دهند.

وی اظهار داشت: در زمان حاضر میانگین سن مرگ و میر بیماران کرونایی در استان ۷۰سال است که نسبت به استان های دیگر مقداری بالاتر است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان با تقدیر از فعالیت پویش های مردمی در آغاز شیوع کرونا ادامه داد: بر این اساس باید از ظرفیت این بخش مهم در شرایط بحرانی کشور استفاده کرد و در زمان حاضر نیز  همین گروهها کمک کنند تا جامعه با کرونا همزیستی مصالحت آمیز و برای مقابله با آن آمادگی داشته باشد.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط بحرانی اعلام شده در خرمدره بازرسان طی یک روز نسبت به پلمب ۳۰  واحد صنفی اقدام کردند، افزود: این اقدام هر چند از ابعاد مختلف آثاری را به دنبال دارد اما فقط به دلیل استفاده نکردن متصدیان واحدها از ماسک که به عنوان مهمترین ابزار پیشگیری از کرونا بوده است.

مرادی نافچی تصریح کرد: هم اکنون ماسک مورد نیاز مردم با قیمت یک هزار و یک هزار و ۳۰۰ تومان در فروشگاه ها و داروخانه های استانی عرضه می شود و نهادینه کردن زدن ماسک به کاهش انتقال کرونا در بین افراد کمک بسزایی می کند، موضوعی که از سوی عده ای همچنان نادیده گرفته می شود.

وی اضافه کرد: فرهنگ سازی و اقناع سازی در شرایط کرونایی اهمیت زیادی دارد و از طرفی جامعه را باید به صورت اخلاقمدارانه در راستای پیشگیری آموزش داد و در این میان سازمان های مردم نهاد مجموعه ای است که می تواند افراد بی شماری را برای توسعه این فعالیتها جذب کند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری زنجان گفت: قرار نیست سازمان مردم نهاد پس از اخذ مجور لازم فقط با تعداد نفرات کمتری فعالیت کند بلکه بنای کار بر این است که نفرات آن به پنج هزار نفر  برسد که در صورت تحقق این مهم می توان گفت سازمان موفق است.

وی اظهار داشت: سازمان های مردم نهاد و خیریه ها باید با تقویت این مهم نقش آفرینی خود را در حوزه های مختلف به اثبات برسانند که در برخی مواقع چنین چیزی مشاهده نمی شود.

این مسؤول در خصوص چگونگی فعالیت باشگاه های ورزشی استان در شرایط کرونایی خاطرنشان کرد: بارها گفته شده طبق اعلام ستاد ملی کرونا، فعالیت باشگاه های ورزشی پر خطر در وضعیت  قرمز کرونایی ممنوع است که در شرایط غیر قرمز نیز فعالیت های ورزشی انفرادی و سالن های ورزشی  کم خطر اشکالی ندارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان زنجان چهار شهر معاون استاندار زنجان وضعیت قرمز کرونایی سازمان های مردم نهاد مرادی نافچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۵۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی، ظهر دوشنبه در آیین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوریکه یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • هفت پله قرمز بورس
  • درخواست بیش از ۳۰ سازمان مردم نهاد انگلیسی برای توقف توحش در رفح
  • اعلام وضعیت قرمز در این دو شهر
  • هوای کرمان بر مدار قرمز ثبت شد / شاخص کیفی ۱۹ شهر سالم و پاک است
  • هوای اصفهان ناسالم است/ کاشان در وضعیت قرمز آلودگی
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • کارت قرمز به جای تشویق به نجات جان! اخراج بازیکن به خاطر درخواست کمک برای هوادار بیمار
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان