Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@22:38:06 GMT

توافق جدید میان ایران و آمریکا ممکن است؟

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۶۰۳۳

آفتاب‌‌نیوز :

سرویس بین الملل- شبکه خبری "الجزیره" در مقاله‌ای تحلیلی درباره چشم‌انداز روابط ایران و امریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا می‌نویسد: "بعید به نظر می‌رسد که توافقی تازه میان ایران و امریکا حاصل شود؛ چه ترامپ رئیس‌جمهور شود چه بایدن. نیروهای نظامی ایران نقش پررنگی در آن کشور ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بدان معناست که بعید است ایران گفتگویی را با امریکا از سر گیرد.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ الجزیره افزوده است: این در حالی است که اکثر تحلیلگران غربی معتقدند فارغ از آنکه چه کسی برنده انتخابات شود، ایران به دلیل مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم پای میز مذاکره باز خواهد گشت. در این تحلیل اما سازوکار داخلی سیاست ایران و نقش بازیگران مختلف در آن کشور و تحولات رخ داده از زمان انعقاد برجام به این سو نادیده گرفته شده‌اند.

به احتمال زیاد رئیس جمهوری بعدی ایران نزدیک به نیروهای نظامی آن کشور خواهد بود که دیدی ایدئولوژیک دارند. سالها پیش حضور نامزدی نظامی در انتخابات ایران یک تابو بود اما امروز بسیاری از تحلیلگران سیاسی در ایران به طور علنی از احتمال ریاست جمهوری فردی نظامی می‌گویند. نهادهای نظامی نسبت به نیت امریکا تردید دارند و با دیده شک به امریکا می‌نگرند. آنان باور دارند هدف نهایی امریکا تغییر نظام سیاسی ایران و ایجاد ناآرامی در آن کشور است. با چنین تصوری و وجود بی‌اعتمادی نسبت به امریکا به همراه ایدئولوژی ضدامپریالیستی و ضدامریکایی آنان، نظامیان به شدت با هرگونه مذاکره با امریکا مخالفت خواهند کرد.

خروج یکجانبه امریکا از برجام برای آنان این موضوع را قطعی ساخت که امریکا غیر قابل اعتماد است‌. همچنین، آنان تفاوت عمده‌ای میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها او قائل نیستند. همچنین، نظامیان ایران ترور سردار سلیمانی توسط امریکا که با هدف تضعیف سپاه قدس صورت گرفت را فراموش نکرده‌اند. از دید آنان به کارگیری نیروهای حزب‌اللهی جوان راه حل مشکلات ایران است نه مذاکره با امریکا. در نتیجه، آنان انگیزه و تمایلی برای توافقی تازه با امریکا ندارند".

منبع: آفتاب

کلیدواژه: روابط ایران و آمریکا مذاکره ایران و آمریکا انتخابات آمریکا انتخابات ریاست جمهوری ایران سپاه آن کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری ریانوستی، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در واشنگتن امروز دوشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: درخواست ها از کنگره آمریکا برای افزایش تدارکات تسلیحاتی برای اوکراین چیزی را عوض نمی کند.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سفیر روسیه در واشنگتن در این باره ادامه داد: اعزام نیروهای آمریکایی به اوکراین هم وضعیت را در میدان نبرد تغییر نمی دهد.

آناتولی آنتونوف در ادامه افزود: آمریکا باید در لفاظی های تهاجمی خود نسبت به روسیه تجدید نظر کند. رویارویی دو قدرت هسته ای به نتایج غیرقابل پیش بینی منجر خواهد شد و ما این موضوع را پیشتر هم اعلام کرده بودیم.

این در حالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور پس از آنچه تهدیدهای تحریک‌آمیز برخی مقامات غربی خوانده شده، دستور آغاز رزمایش‌های نظامی استفاده از تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی را صادر کرد.

بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، مطابق با دستور پوتین، در این رزمایش آمادگی نیروهای هسته‌ای غیر راهبردی مسکو به منظور انجام عملیات‌های جنگی به بوته آزمایش گذاشته خواهد شد.

همچنین، در این رزمایش‌های نظامی تمرین آماده‌سازی و استقرار تسلیحات هسته‌ای غیر راهبردی نیز گنجانده خواهد شد. به گفته وزارت دفاع روسیه، آرایش‌های موشکی در منطقه نظامی جنوبی و نیروهای دریایی در این رزمایش مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6098607

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • عملیات نظامی در رفح با مخالفت واشنگتن مواجه می‌شود
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • سردار رشید: در عملیات وعده صادق، 240 جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند/ اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد/ آمریکا و اروپا رایگان هر امکانی را که رژیم صهیونیستی نیاز داشته باشد، در اختیارش قرار می‌دهند حتی بمب اتم!
  • ناگفته هایی از عملیات حماس و عملیات وعده صادق: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • سردار رشید: در حمله سپاه به اسرائیل، ۲۴۰ جنگنده آمریکا و ناتو به اسرائیل کمک کردند /اسرائیل جرأت نکرد تصاویر دو پایگاه نظامی اش را به دنیا نشان دهد
  • شرط آمریکا برای توافق امنیتی با عربستان ؛ پای اسرائیل در میان است
  • اسرائیل جرأت نشان دادن خسارت‌های عملیات ایران را نداشت