Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-26@04:27:38 GMT

نخستین توربین بادی در میل نادر نصب شد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۶۴۲۷

نخستین توربین بادی در میل نادر نصب شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ماندانا زنگنه، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه ۸ آبان گفت: با توجه به ظرفیت‌های انرژی‌های نو منطقه سیستان ایجاد زون انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره بردن از ظرفیت‌های باد در منطقه هدف‌گذاری شد و پس از تکمیل مطالعات تخصصی با توجه به قدرت باد در میل نادر این منطقه به عنوان مکانی برای ایجاد این زون انرژی تجدیدپذیر با ظرفیت تولید یکهزار مگاوات برق در نظر گرفته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس مقرر شد شرکت مپنا نیروگاه بادی با ظرفیت ۵۰ مگاوات در این منطقه ایجاد کند که سرانجام روز گذشته نخستین توربین این مزرعه به طور کامل نصب شد. این زون مهم انرژی به وسعت ۲۰ هکتار ساخته می‌شود و ظرفیت تولید بیش از یکهزار مگاوات انرژی برق را دارد و می‌تواند در دور اول بهره‌برداری حداقل ۵۰۰ نفر اشتغالزایی را به همراه داشته باشد. با توجه به زیرساخت‌های ایجاد شده از سوی دولت در این منطقه از جمله خط انتقال و پست ۴۰۰ کیلو ولت برق و همچنین جاده دسترسی، شرایط ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاری در منطقه فراهم شده و به پشتوانه این اقدامات برای ساخت نیروگاه ۵۰ مگاواتی بیش از ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خواهد شد.

زنگنه خاطر نشان‌کرد: با توجه به کاهش شدت باد در منطقه نصب توربین‌ها سرعت گرفته و توربین دوم این نیروگاه هم در هفته آینده به طور کامل نصب می‌شود. بر این اساس تا آخر سال ٥٠ مگاوات نیروگاه بادی در منطقه راه‌اندازی خواهد شد که به این ترتیب سیستان و بلوچستان از ۲نیروگاه بزرگ مقیاس ۱۰ مگاوات خورشیدی در حومه زاهدان و ٥٠ مگاوات بادی در میل نادر سیستان بهره‌مند می‌شود.

کد خبر 561004 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود

ناصر اسکندری با اشاره به اینکه ۹۴ درصد برق مورد نیاز کشور توسط نیروگاه‌های حرارتی تولید می‌شود، گفت: با توجه به اینکه بخش اعظم تامین برق کشور بر عهده نیروگاه‌های حرارتی است، از این رو آمادگی کامل این واحد‌ها برای تولید برق پایدار در فصول گرم سال از اهمیت بسیار مضاعفی برخوردار است.

وی فصول گرم سال را به عنوان روز‌های اوج مصرف برق کشور معرفی کرد و گفت: همه ساله پس از عبور از فصل گرم سال و شروع مهرماه فصل تعمیراتی نیروگاه‌های حرارتی آغاز شده و بایستی تا قبل از خردادماه سال بعد به پایان برسد. چرا که از خردادماه با افزایش مصرف برق کشور بایستی نیروگاه‌ها آمادگی کاملی برای پاسخگویی به بار مصرف این بازه زمانی داشته باشند.

اسکندری تاکید کرد: در همین راستا از ابتدای مهرماه سال گذشته به منظور آماده‌سازی این واحد‌ها برای تولید انرژی پایدار در فصول گرم سال، بالغ بر ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی در دستور کار قرار گرفته است که تاکنون ۹۳ هزار مگاوات از این برنامه عملیاتی شده و امیدواریم با اتمام به موقع برنامه‌های یاد شده تا نیمه اردیبهشت‌ماه بتوانیم تمامی واحد‌های نیروگاهی را برای تامین برق پایدار روز‌های اوج مصرف برق کشور در اختیار داشته باشیم.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی یادآور شد: سال گذشته برای نخستین بار حدود ۹۷ هزار مگاوات برنامه تعمیرات و آماده‌سازی نیروگاه‌های حرارتی را پیش از شروع پیک مصرف برق تابستان به پایان رساندیم.

وی در پایان گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته در تلاشیم تا نیمه اردیبهشت نیز با انجام ۱۰۵ هزار مگاوات برنامه تعمیراتی بتوانیم رکورد جدیدی در زمینه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به ثبت برسانیم و برق مطمئن و پایداری را برای مشترکان سراسر کشور فراهم کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی ۴ نیروگاه خورشیدی در سال جدید
  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک
  • رکورد تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی کشور شکسته می‌شود
  • افزایش کارایی توربین بادی با بال پرنده
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • تولید ۶۵ میلیون مگاوات برق در نیروگاه اتمی بوشهر
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است