Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس به نقل از ورایتی، کمپانی «SpringHill» و «CNN Films» فیلم «سرزمین رویاها: ظهور و افول وال استریت سیاه»  را تولید می‌کنند، مستندی که به بررسی وقایع خشونت آمیز اواخر ماه می و ژوئن سال ۱۹۲۱ در تولسا، اوکلاهوما پرداخته و منجر به کشتار صدها نفر از آمریکاییان آفریقایی تبار این شهر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این کشتار در یک جامعه مرفه از بانکداران، وکلا و صاحبان مشاغل تولسا رخ داد که بسیاری از آنها از فرزندان بردگان بودند.

شرکت «CNN Films» قبلاً  فیلم های مهمی چون «RBG»، نگاهی به روت بِیدر گینسبورگ، رئیس دیوان عالی آمریکا، «سه غریبه همسان»، داستان سه قلوهایی است که در بدو تولد از هم جدا شدند. و «آپولو ۱۱»، مستندی در مورد تیم فضانوردانی که برای اولین بار روی ماه قدم گذاشتند را تولید کرده است.

شرکت «SpringHill» نیز موسسه رسانه ای سرگرمی است که توسط «لبرون جیمز» اَبَر ستاره بسکتبال «ان‌بی‌اِی» و شریک تجاری قدیمی‌اش، «ماوریک کارتر»، تاسیس شده است. این شرکت در ماه سپتامبر اولین قرارداد فیلمسازی خود را  با یونیورسال پیکچرز منعقد کرد.

 فیلم «سرزمین رویاها: ظهور و افول وال استریت سیاه» در مرحله تولید به‌سر می‌برد.

 

«سالیما کروما»کارگردانی و تهیه کنندگی این فیلم را برعهده دارد و خود «لبرون جیمز» و «ماوریک کارتر» به همراه «جمال هندرسون» و «فیلیپ بایرون» تهیه کنندگان اجرایی آن از شرکت «SpringHill» و «ایمی انتلیس» و «کورتنی سکستون» از شرکت «CNN Films» برعهده دارند.

«جمیلا جوردن تئوس» و «پاتریک آلتما» مدیران تولید این پروژه هستند.

وقایع دلخراش مستند «سرزمین رویاها: ظهور و افول وال استریت سیاه» پس از آن رخ داد که یک زن ۱۷ ساله سفیدپوست یک جوان ۱۹ ساله آفریقایی تبار را به رفتار نامناسب در آسانسور متهم کرد.

هنگامی که یک گروه سفیدپوست قصد داشتند متهم را زجرکش کنند، توسط کهنه سربازان جنگ جهانی اول آمریکایی آفریقایی تبار سرکوب شدند. این واکنش منجر به تخریب ۳۵ بلوک در شهر تولسا و قتل عام و سلاخی صدها آمریکایی آفریقایی تبار شد.

«حمله نژادی تولسا» که با عنوان «قتل‌عام نژادی تولسا»، «قتل‌عام گرین وود» یا «قتل‌عام بلک وال استریت» نیز شناخته می‌شود، در ۳۱ مه و ۱ ژوئن ۱۹۲۱ اتفاق افتاد. هنگامی که اوباش ساکنان سفیدپوست به ساکنان سیاه‌پوست و کسبه منطقه گرین وود در تولسا، اوکلاهما حمله کردند. از آن به عنوان بدترین حادثه «خشونت نژادی در تاریخ آمریکا» یاد شده‌است. این حمله بیش از ۳۵ بلوک از منطقه را ویران کرده‌است.

بیش از ۸۰۰ نفر در بیمارستان‌ها بستری شده و بیش از ۶۰۰۰ نفر از ساکنان سیاه‌پوست دستگیر و بازداشت شدند که بسیاری از آنها برای مدتها بازداشت ماندند. دفتر آمار حیاتی اوکلاهما رسماً ۳۶ کشته را ثبت کرد، اما صلیب سرخ آمریکا از ارائه تخمین خودداری کرد. در یک بررسی کمیسیون ایالتی سال ۲۰۰۱ از وقایع تخمین زده می‌شود که بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ نفر در این شورش‌ها کشته شدند.

این شورش در تعطیلات آخر هفته روز یادبود پس از آن که دیک رولند ۱۹ ساله، یک کفاش سیاه‌پوست، به سارا پیج ۱۷ ساله، اپراتور آسانسور سفیدپوست، حمله کرد، آغاز شد.

پس از آنکه «دیک» بازداشت شد، سفید پوستان در مقابل دادگاهی که دیک در آن بود تجمع کردند و گسترش شایعاتی که وی در مورد او منتشر شده بود، به مردم سیاه محلی هشدار داد که برخی از آنها مسلح وارد دادگاه شدند. تجمعات به خشونت و در نهایت به تیراندازی کشیده شد. ۱۲ نفر از جمله ۱۰ سفیدپوست و ۲ سیاه‌پوست در آن تجمع کشته شدند. با انتشار این خبر، درگیری شدید تر از قبل شد.

 

شب تجمع و روز بعدی هزاران سفیدپوست به مناطق سیاهپوست نشین حمله کردند. مردها، زن‌ها و کودکان را به قتل می‌رساندند. مغازه‌ها و خانه‌ها را غارت کرده و آتش می‌زدند. نزدیک به ۱۰ هزار سیاهپوست بعد از این حمله بی‌خانمان شدند. خسارت وارد شده به املاک و ساختمان‌ها نزدیک به ۲٫۵ میلیون دلار در آن زمان (۳۲ میلیون دلار سال ۲۰۱۹) هزینه داشت.

بسیاری از بازماندگان تولسا را ترک کردند. ساکنان سیاه‌پوست و سفید که در شهر ماندند، برای ده‌ها سال درمورد وحشت، خشونت و تلفات این رویداد سکوت اختیار کردند. این شورش تا حد زیادی از تاریخ‌های محلی، ایالتی و ملی حذف شده بود: شورش نژاد تولسای ۱۹۲۱ به ندرت در کتاب‌های تاریخ، کلاس‌های درس یا حتی خصوصی ذکر می‌شد. سیاهپوستان و سفیدپوستان به طور یکسان در دوران میانسالی بی توجه بودند از آنچه اتفاق افتاده‌است.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا بسکتبال لبرون جیمز فیلم آفریقایی تبار وال استریت سیاه پوست قتل عام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوکراین فقط شش ماه وقت دارد

تابستان گذشته انتظار زیادی وجود داشت که ضد حمله «بزرگ» اوکراین که علیه نیرو‌های روسی آغاز شده بود، باعث به عقب رانده شدن نیرو‌های روسی شود و کی‌یف پیروز شود، اما این اتفاق نیفتاد.

به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی‌تلگراف در گزارشی می‌نویسد: ضد حمله اوکراین نه تنها موفقیت‌آمیز نبود بلکه با شکست روبرو شد و دستاورد‌های کمی برای کی‌یف در پی داشت. این شکست را می‌توان تا حدی به گردن امتناع غربی‌ها برای تامین کمک‌های نظامی مناسب برای اوکراین انداخت.

نتیجه این اقدام واکنش مسکوت در سیاستگذاری‌های داخلی اروپایی‌ها و آمریکا بود که بی‌شک به شکست و ناکامی جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در تصویب به موقع بسته کمک بیشتر در کنگره و همچنین بی‌میلی کشور‌های اروپایی در تشدید کمک‌های خود به اوکراین منجر شد.

ترکیبی از تلفات و کمبود مهمات در اوکراین به نیرو‌های روسی اجازه داده تا به نبرد برگردند و مناطقی استراتژیک را تحت کنترل خود دربیاورند. نیرو‌های روسی در پیشرفت‌های خود دستاورد‌های خوبی در خط مقدم داشته‌اند. به طوریکه اوکراین مجبور شد تا یکسری از مناطق را رها کند و همچنین خسارات جدی به زیرساخت‌های این کشور در نتیجه حملات هوایی نیرو‌های روسی وارد آمد.

اکنون انگلیس و آمریکا بسته کمکی اضافی شامل سیستم‌های دفاع هوایی، موشک‌های دوربرد و مهمات را به اوکراین اعلام کرده است. اگر لندن و واشنگتن ارسال تسلیحات و مهمات را به کی‌یف تسریع بخشند، اوکراین قادر خواهد بود تا در خط مقدم ثبات داشته باشد و از زیرساخت‌هایش نیز حفاظت کند. این ممکن است در مواجهه با حمله بزرگ روسیه در تابستان حیاتی باشد.

با اینکه بسته کمکی جدید برای اوکراین شاید باعث موفقیت نسبی این کشور شود، اما کی‌یف را قادر نمی‌سازد تا به پیشرفت قابل ملاحظه‌ای دست پیدا کند و به صحنه برگردد. یکی از دلایل برتری هوایی روسیه در بسیاری از موارد و دفاع هوایی مستقر در زمین ناکافی اوکراین است. یکی دیگر از دلایل نداشتن نیروی کافی در ارتش اوکراین است و پس از بیش از دو سال نبرد سخت، به نظر می‌رسد که اوکراین نتوانسته یک بسیج بزرگ نیرو‌ها که به آن نیاز دارد را اجرایی کند.

همچنین چالش‌های مورد نظر برطرف نشدنی هستند. روسیه یک رشد اقتصادی فزاینده‌ای را در این دوره جنگ داشته و اکنون نیز در حال ایجاد سطوح عظیم نیرو است که خودشان را برای محقق شدن اهداف ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه قربانی می‌کنند.

اگر مسکو بتواند به موفقیتی شگرف در تابستان دست پیدا کند که شاید شامل خارکیف، دومین شهر اوکراین شود، دیگر میل و رغبتی برای غرب نماند که هزینه بیشتری برای اوکراین در زمستان پیش رو صرف کنند.

این چشم‌انداز تیره و تار با عدم اطمینان بیشتر در مورد انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا و انتخابات پارلمانی در انگلیس بدتر هم می‌شود. به نظر می‌رسد به دلیل سطحی از عزم و اراده که در میان متحدان غربی اوکراین دیده نمی‌شود، این جنگ پایانی خوش برای روسیه داشته باشد.

دیگر خبرها

  • «وعده صادق» از بزرگ‌ترین موفقیت‌های نظامی تاریخ معاصر ایران بود/ ایران چگونه نتانیاهو را کیش‌ومات کرد/ چرا آمریکا پشت اسرائیل را خالی کرد؟
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه
  • تریلر جدید و عجیب «جیمز باند» که ۳.۵ میلیون بازدید خورد
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اوکراین فقط شش ماه وقت دارد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • آل پاچینو در مستندترین جن‌گیری تاریخ آمریکا + جزئیات
  • آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!‏
  • بلاک شات دیدنی لبران جیمز مقابل جمال موری در دیدار دنور ناگتس و لس آنجلس لیکرز / فیلم