Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی علما و اندیشمندان برجسته جهان اسلام همگی بر حفظ وحدت و حمایت از فلسطین تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، شیخ عیسی قاسم – رهبری شیعیان بحرین – طی سخنانی در مراسم افتتاحیه سی‌وچهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با تاکید بر این موضوع که تمام سنن تکوینی و تشریعی از علم، حکمت و عدل خداوند نشأت می‌گیرد، اظهار کرد: همین موضوع است که باعث تسلیم و رضا به تقدیر و قضای الهی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمام واقعیت و ظاهر انسان برای خداوند آشکار است و چیزی را نمی‌توانیم از خداوند مخفی کنیم.

وی ادامه داد: اگر انسان بر نفس خود غلبه نکند ممکن است مسیری نادرست را طی کند. با تهذیب نفس است که می‌توانیم از فساد دوری کنیم. انسان در تمام طول زندگی خود همواره مورد آزمون و آزمایش قرار می‌گیرد تا از این طریق بتواند اخلاص و درون خود را نمایان کند. اگر بتواند از پس سختی‌ها و چالش‌ها با بصیرت بیرون بیاید آن زمان است که ابعاد شخصیتی او مشخص می‌شود. در هیچ حالتی انسان نباید خداوند را فراموش کند چرا که سعادت دنیا و آخرت در ذکر و یاد خداوند است. هربار که سختی‌ها به سراغ انسان‌ها می‌آید باید با یاد خداوند این مسیر را طی کنند. اگر انسان در دنیا توبه کند مورد عذاب الهی در آخرت قرار نمی‌گیرد چرا که خداوند بخشنده و مهربان است. امروز امت اسلامی به چند بلای بزرگ گرفتار شده‌ که یکی از آنها مساله فلسطین و عادی سازی روابط با دشمنان اسلام است و دیگری مشکل کروناست که باید در برابر این ویروس صبر و مقاومت داشته باشیم. اگر مقاومت و ایستادگی خود را بالا ببریم راحت‌تر می‌توانیم از چالش‌ها عبور کنیم.

در ادامه مهاتیر محمد – نخست وزیر سابق مالزی – با بیان این‌که اوضاع امروز جهان اسلام اوضاع مناسبی نیست و برخی از مسلمانان دچار افراط و تفریط شده‌اند، اظهار کرد: وظیفه ما این است که راه‌های خطا را معرفی و برای برون رفت از آنها چاره بیندیشیم. مسلمانان به برادری سفارش شده‌اند اما اکنون در بین برخی از آنها شاهد نزاع و دشمنی هستیم که این افکار را دشمنان در بین مردم ترویج کرده‌اند.

وی ادامه داد: امت اسلامی باید آگاه باشد و جلوی توطئه‌ها بایستد. امروز وظیفه حکم می‌کند که در برابر جنگ و نزاع بایستیم و به مسلمان‌کشی خاتمه دهیم، چرا که خداوند از کسانی که برادر مسلمان خود را به قتل می‌رساند بیزار است. اگر امروز خود را اصلاح کنیم آینده بهتری برای ما رقم می‌خورد. این برادرکشی که می‌گوییم نزاعی است که دشمن در بین جوامع اسلامی به راه انداخته است. دوری مسلمانان از یکدیگر باعث ترویج نفاق و بلا می‌شود که باید از آن دوری کنیم.

در ادامه، شیخ راویل عین‌الدین – رییس اداره دینی مسلمانان روسیه – با اشاره به این‌که ویروس کرونا باعث شد بشریت با بسیاری از چالش‌های جدید در عرصه‌های مختلف روبه‌رو شود، گفت: ما در یک مرحله‌ آزمایش انسانی و اخلاقی هستیم و باید نسبت به هم‌نوع خود و کل جهان هستی رفتاری مناسب داشته باشیم. این سختی‌ها می‌گذرد اما آنچه باقی می‌ماند رفتار انسان است. ما همیشه معتقد به امداد الهی هستیم و نباید در این بحران نیز خداوند را فراموش کنیم. از همه مسلمانان می‌خواهم که با امیدواری به آینده نگاه کنند و در برابر آزمایشات الهی قوی باشند و از خداوند می‌خواهیم که ایمان ما را قوی کند.

شیخ مهدی الضمیدعی – رییس دارالافتاء عراق – نیز با بیان این‌که زندگی انسان در دنیا به دو بخش تبدیل می‌شود، اظهار کرد: در زندگی باید همکاری اجتماعی وجود داشته باشد تا راحت‌تر بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم. پیامبر(ص) امت اسلامی را به همیاری و دعوت یکدیگر دعوت کرده‌ است و از مسلمانان می‌خواهد که به خویشاوندان، یتیمان، بی‌نوایان و در راه ماندگان کمک کند. با همبستگی اسلامی است که می‌توانیم راحت‌تر امور زندگی را طی کنیم.

وی ادامه داد: همبستگی اسلامی در میان مسلمانان، دولت‌ها، ملت‌ها از اوجب واجبات است. همبستگی نیز به معنی این است که مردم باید راه سعادت و نجات بخش را به یکدیگر نشان دهند. از خداوند باید پروا داشته باشیم و با یکدیگر سازش کنیم. تمام احادیث نبوی نشان از همبستگی، همکاری و همدلی در بین مسلمانان دارد و از این طریق است که می‌توانیم به وحدت برسیم.

وی در ادامه با اشاره به این‌که مساله فلسطین نیز یکی از مسائل مهم جهان اسلام است، تصریح کرد: امروز برخی از کشورها به راحتی با رژیم صهیونیستی پیمان می‌بندند و درصدد عادی سازی روابط هستند و متاسفانه برخی از مسلمانان در این امر سکوت می‌کنند. ما باید یکپارچگی را در میان امت اسلامی ترویج دهیم و هیچ تفاوتی در میان عرب و غیرعرب در اسلام وجود ندارد همه باید یاری رسان یکدیگر باشیم.

ادامه دارد......

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کنفرانس وحدت اسلامی سی وچهارمین کنفرانس وحدت اسلامی وحدت شیعه و سنی هفته وحدت امت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۶۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه

ابراهیم محمد انديشمند آفریقای جنوبی در گفتگو با خبرگزاری تقریب حوادث جاری در منطقه خاورمیانه را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد که شکل گیری جریان مقاومت در نتیجه رویدادهایی بوده که از سوی اسرائیل در سرزمین فلسطین رقم خورده است. ابراهیم محمد در این زمینه اظهار داشت: کشورهای مسلمان قادر هستند یک جریان بزرگ مقاومت را شکل دهند که در وضعیت مهم و خطرناک به کمک ملت های تحت ستم بیاید.

او با بیان اینکه در وضعیت جاری که اسرائیل به طور گسترده ای به کشتار مردم فلسطین دست زده است و اهمیت اتحاد و تعمیق جریان مقاومت برای دفاع از فلسطین در برابر این رژیم بیش از هر وقت دیگری ضروری است، افزود: آزاد کردن سرزمین فلسطین از دست اسرائیل فقط با اتحاد و در کنار هم قرار گرفتن همه کشورهای منطقه ممکن می شود. این در حالی است که جهان در حال تجربه شرایط جدید است که مسلمانان می توانند در آن، نقش آفرینی خود را افزایش دهند.

ابراهیم محمد افزود: مسلمانان می توانند با سامان دادن به یک نظام فراگیر اسلامی جایگزین مناسبی برای نظام سلطه فراهم کنند. قرآن این نظام اسلامی فراگیر را امت واحده می نامد. از این رو توجه و اجرای اصل وحدت از سوی ملت های مسلمان یک هدف مهم است که اجرای آن می تواند به حل مناقشه فلسطین بیانجامد. وضعیت امروز منطقه خاورمیانه نشان می دهد این منطقه و جهان جهان در یک وضعیت گذار است و مسلمانان می توانند با اتحاد هم تغییر آفرین باشند و هم تحولات را به امکانی برای افزودن بر مولفه قدرت تبدیل نمایند. مرحله اول وحدت و ایستادن کنار مردم فلسطین است تا سیاست اشغال گری را شکست دهند.

این پژوهشگر دینی همچنین تصریح کرد: مسلمانان باید از همه توان و ظرفیت, فکری و مادی خود برای این هدف مهم استفاده کنند و دستیابی به  عدالت را چراغ راهنمای خود قرار دهند. برای این امر تنها راهکار قابل اجرا شکل گیری حس برادری و همدلی بین همه مسلمانان در اقصی نقاط جهان است.
 

دیگر خبرها

  • حج امسال، حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند / یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • حج امسال حج برائت از دشمن جنایتکار صهیونیستی و حامیانش/حجاج باید بتوانند منطق قرآنی برائت ابراهیمی را برجسته‌تر از همیشه نشان دهند/یاد خدا و وحدت؛ دو عنصر اصلی حج
  • جامعه ما با شبیخون فرهنگی دشمن روبروست/پاسدار و نگهبان مساجد، علما و طلاب هستند
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • اصل حج بر وحدت بین مسلمانان است
  • خانواده‌ها فرزندان خود را با معارف الهی آشنا کنند
  • تاکید عمار حکیم بر گسترش همکاری فرهنگی ایران و عراق
  • جلالی: با استمرار «فعالیت رسانه‌ها» و «اعتراضات دانشجویی» موضوع غزه «مساله اول» باقی می‌ماند
  • ویدیو/ مغز انسان بزرگ‌تر می‌شود!