Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر روسیه در آمریکا گفت: سخنان مشاور امنیت ملی ترامپ درباره آمادگی واشنگتن برای استقرار موشک‌های میان‌برد در اروپا، تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان است و چنین اقدامی خطر بروز درگیری‌های نظامی را افزایش می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "آناتولی آنتونوف" سفیر روسیه در واشنگتن، امروز پنج شنبه با انتشار بیانیه‌ای،اظهارات "رابرت اوبراین" مشاور رئیس جمهوری آمریکا در مسائل امنیت ملی در رابطه با آمادگی واشنگتن برای استقرار موشک‌های برد متوسط و کوتاه‌تر (منع شده درپیمان نابودی این نوع موشک‌ها)در خاک اروپا، را تهدیدی برای امنیت منطقه‌ای و جهانی ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

آنتونوف در توضیح سخنان اوبراین یادآور شد: «چنین نیت‌هایی نه تنها تهدیدی برای عدم تعادل امنیت منطقه‌ای و جهانی است، بلکه منجر به افزایش توان بالقوه وقوع درگیری‌های نظامی هم خواهد شد. ما سخنان این مقام بلندپایه آمریکایی که شرایط کنونی را به بحران موشکی اوایل دهه 1980 در اروپا، که منجر به امضای پیمان نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر شد، تشبیه کرده را غیرموجه و کاملاً بی پایه و اساس ارزیابی می‌کنیم.»

سفیر روسیه ادامه داد: «اگر واشنگتن واقعاً به مسئله کنترل تسلیحات علاقه مند است، پس دیگر نیازی به تشدید مسابقه تسلیحاتی موشکی در قاره اروپا نیست. اقداماتی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیراً برای تنش زدایی اوضاع در اروپا با توجه به از بین رفتن پیمان نابودی موشک‌های دارای برد متوسط و کوتاه‌تر پیشنهاد کرده است ، یک گزینه سازنده و قابل جایگزین برای چنین برنامه‌های بی ثبات کننده‌ای است.»

آنتونوف یادآور شد که سال گذشته نیز ولادیمیر پوتین ابتکارعمل دعوت از کشورهای ناتو "برای اعلام متقابل توقف استقرار زمینی موشک‌های میان برد، که با اقدامات تأیید متقابل پشتیبانی شود، را مطرح کرده بود.

سفیر روسیه در پایان گفت: «علاوه بر این، ما با حسن نیت آماده هستیم تا از استقرار موشک‌های 9M729روسی در بخش اروپایی روسیه که البته نقض الزامات پیمان نابودی موشک‌ها نیست، خودداری کنیم، به این شرط که کشورهای عضو ناتو هم سلاح‌هایی که قبلا تحت پیمان فوق الذکر ممنوع بود را در خاک اروپا مستقر نکنند. روسیه آماده تلاش‌های مشترک با شرکای خارجی برای جلوگیری از بروز یک مسابقه تسلیحاتی موشکی جدید در قاره اروپا و سایر مناطق جهان است و امیدوار است ناتو هم گامی در این راستا بردارد.»

انتقاد سفیر روسیه از مخالفت سریع آمریکا با پیشنهاد پوتین/ هشدار درباره کارشکنی ترامپ در صورت پیروزی بایدنپیشنهادهای پوتین برای تنش زدایی در اروپاروسیه: اقدام آمریکا در استقرار موشک‌های میان برد بی‌ثبات کننده است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ولادیمیر پوتین اخبار روسیه اخبار آمریکا ولادیمیر پوتین اخبار روسیه استقرار موشک پیمان نابودی سفیر روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند

پس از گذشت بیش از یک سال از نوسانات بی سابقه قیمت در بازار گاز طبیعی اروپا، معامله‌گران دوباره مضطرب شده اند.

به گزارش ایسنا، در حالی که تقاضا همچنان ملایم مانده و اروپا با بالاترین ذخایر ثبت شده از فصل گرمایش خارج شده است، بازیگران صنعت که هفته جاری در کنفرانس «فلیم» (Flame) در آمستردام گرد هم آمدند، شاهد ریسکهای رو به صعود هستند و قیمتها هم واکنش نشان می‌دهند.

نگرانیها شامل ابهامات نسبت به جریان باقی مانده صادرات گاز روسیه از طریق اوکراین و افزایش تقاضا برای گاز در آسیا است. پس از سپری شدن دو زمستان ملایم متوالی، احتمال دارد زمستان آینده سردتر از حد معمول باشد که باعث افزایش مصرف خانگی می‌شود.

کارا مک دونالد، مدیر تامین و منشا ال‌ان‌جی و سوختهای پاک در شرکت RWE AG در این باره گفت: آیا از بحران خارج شده ایم؟ فکر می‌کنم خیلی زود است که بگوییم. اگر زمستان سردی داشته باشیم، امسال، سال آینده، انعطاف پذیری در بخش تقاضا، کاهش خواهد یافت.

نگرانیها در بازار معاملات آتی خود را نشان می‌دهند. قراردادهای زمستان آینده، گرانترین قراردادها در منحنی هستند.

پس از آغاز حمله نظامی روسیه به اوکراین، اروپا تا حد زیادی واردات گاز طبیعی مایع از منابع دیگر از جمله آمریکا، خاورمیانه و آفریقا را جایگزین واردات گاز روسیه از طریق خط لوله کرد اما کشورهایی مانند اتریش و اسلواکی هنوز بیشتر سوخت خود را از طریق مسیر قدیمی از روسیه، تامین می‌کنند.

این وضعیت ممکن است به زودی تغییر کند. یکی از مدیران شرکت «گاز تی اس او» اوکراین در اظهاراتی در کنفرانس «فلیم»، هرگونه توافقی را که اجازه می‌دهد گاز روسیه پس از اتمام مدت قرارداد فعلی در پایان سال ۲۰۲۴، ترانزیت شود را منتفی اعلام کرد. آندری پروکوفیف گفت: هیچ ظرفیتی در مرز مزایده نخواهد شد.

مارکو سالفرانک، رئیس قاره ای تجارت کالا اروپا در شرکت اکسپو هولدینگ گفت: در حالی که به نظر نمی رسد معامله‌گران به طور کامل برخی جریان ها را منتفی بدانند، چنین اظهارنظرهایی یک علامت سوال بزرگ ایجاد می‌کند.

ریسکهای نوسان پس از این که قیمتها از رکورد مشاهده شده در اوج بحران انرژی نیمه دوم سال ۲۰۲۲، کاهش پیدا کردند، دوباره افزایش یافته اند.

پاتریک دوگاس، مدیر تجارت ال‌ان‌جی در شرکت توتال انرژی در کنفرانس «فلیم» گفت: رقابت میان اروپا و آسیا برای ال‌ان‌جی، به قوت خود باقی می‌ماند.

واردات ال‌ان‌جی چین در سه ماهه اول نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۲۱ درصد افزایش یافته است و همزمان، نشانه هایی از افزایش تقاضا از سوی بازارهایی در تایلند و مصر هم وجود دارد. مانند اروپا، بیشتر خرید ال‌ان‌جی در آسیا، در فصل گرمایش نیمکره شمالی انجام می‌شود.

 سالفرانک اظهار کرد: اگر ما به بازار برای زمستان آینده نگاه کنیم، یک نرخ اضافی ریسک وجود دارد.

سایر مسائلی که توسط معامله‌گران در این کنفرانس ذکر شد، شامل اختلالات احتمالی در آمریکا در طول فصل توفان در سال جاری و مشکلات در تاسیسات تولید بود. مختل شدن فعالیت تاسیسات فری پورت در گلف کاست آمریکا یا نروژ که اکنون بزرگترین تامین کننده گاز اروپا است، قیمتهای اروپایی را در دو سال گذشته افزایش داده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، گرگور پِت، تحلیلگر ارشد در شرکت یونیپر در این باره گفت: مسئله آنچه که واقعا اتفاق می افتد، نیست بلکه آن چیزی است که افراد انتظار دارند اتفاق بیافتد. این مسئله، به نوبه خود باعث افزایش قیمت می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معامله گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • ممانعت روسیه از تصویب قطعنامه آمریکایی استقرار سلاح در فضا
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • معامله‌گران گاز از حالا نگران زمستان آینده اروپا شدند
  • انهدام دو انبار بزرگ نفت روسیه توسط پهپادهای اوکراین/ استقرار ۱۶۰۰۰ سرباز و جنگنده انگلیسی در لهستان 
  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه