Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:35:14 GMT

آزمایش عجیب محقق روس حقیقت تلخ کرونا را رو کرد

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۷۹۸۸۵۱

آزمایش عجیب محقق روس حقیقت تلخ کرونا را رو کرد

به گزارش تابناک به نقل از دیلی میل، دکتر الکساندر چپورنوف اولین بار در ماه فوریه در سفر به فرانسه برای اسکی و ورزش به این ویروس مبتلا شد.

وی در ادامه به منزل خود در سیبری بازگشت و بدون نیاز به بستری شدن در بیمارستان بهبود یافت. وی در همان زمان مطالعه بر روی آنتی‌بادی‌های ویروس کرونا را آغاز کرد. مطالعات وی در این زمینه نشان داد آنتی‌بادی‌های ویروس مذکور چندان قوی نیستند و به سرعت از بین می‌روند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پزشک متخصص می‌گوید تنها سه ماه بعد از اولین ابتلاء به کرونا شاهد از بین رفتن آنتی‌بادی‌های ویروس مذکور بود و وقتی خود را بدون ماسک در معرض بیماران کرونایی قرار داد، دوباره به کرونا مبتلا شد. البته ابتلای مجدد این فرد به کرونا شش ماه بعد از اولین ابتلاء رخ داد و اولین نشانه آن نیز گلودرد بود.

وی در دومین مرتبه ابتلاء به کرونا به شدت مریض و مجبور شد خود را در بیمارستان بستری کند. سپس به سرعت دمای بدن وی تا ۳۹ درجه سانتیگراد بالا رفت و او حس بویایی و چشایی خود را از دست داد و ریه وی نیز تا حدی آلوده شد.

این متخصص که تولیدکننده دومین واکسن کرونای روسیه به نام EpiVacCorona بوده، معتقد است حتی در صورت تولید واکسن کرونا، مصونیت ایجاد شده در برابر این بیماری پس از تزریق واکسن موقتی و نه دائمی خواهد بود؛ بنابراین تزریق واکسن کرونا باید چندین بار صورت بگیرد و استفاده از واکسن‌های نوترکیب نیز مناسب نخواهد بود. وی هشدار داده که افراد حتی بعد از تزریق واکسن کرونا باید از ماسک استفاده کرده، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و به طور مرتب دست‌های خود را بشویند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا طرح وان دونالد ترامپ محمد نادری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن محقق روس ایمنی گله ای علائم کرونا طرح وان دونالد ترامپ محمد نادری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر ۵ سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر ۵ سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • اطلاعاتی جالب درباره جفت‌گیری عجیب‌ترین موجود جهان!
  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عجیب اما واقعی؛ جلسه سمیعی با حجازی در دفتر آجورلو برگزار شد! + عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف آسترازنکا به عوارض مرگبار واکسن/ رشوه، دروغ و پنهان‌کردن حقیقت برای تجارت با سلامتی انسان‌ها
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد