Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/سمنان معضل بالا آمدن آب در روستای پرجمعیت فولادمحله نه یک معضل جدید که یک زخم کهنه 10 ساله است که اینک برای چندمین بار سرباز کرده است.

منوچهر فخری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان امروز پنجشنبه در نشست بررسی و پیگیری رفع مشکلات روستای فولادمحله در محوطه ساختمان شورای اسلامی روستای فولادمحله گفت: گره‌گشایی از مشکلات مردم شریف روستای فولادمحله در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی مربوط استان سمنان و وظیفه مسئولان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با برگزاری جلسات منظم و خوبی که در هفته‌های گذشته با حضور فرماندار شهرستان مهدیشهر ، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی ، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای فولادمحله انجام شد،‌ باعث شد تا برخی از مشکلات زیرساختی ناشی از بالا آمدن آب در منطقه در روزهای گذشته برطرف شد.

وی خاطرنشان کرد: در جلسات گذشته به مردم روستای فولادمحله قول دادم که به منطقه سفر خواهم کرد تا از نزدیک ارزیابی‌هایی از میزان خسارت‌ها به دلیل بالا آمدن آب و دیگر مشکلات داشته باشم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده ۲ میلیارد اعتبار برای لایروبی قنات روستای فولادمحله در نظر گرفته شد و اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان هم از محل ماده ۵۸ مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای رفع مشکل زیرساختی در این روستا در نظر گرفته است‌.

فخری گفت: از محل ماده ۱۶ هم اعتباراتی از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان برای لایروبی قنات و رفع دیگر مشکلات زیرساختی روستای فولادمحله در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای لایروبی قنات بیل مکانیکی از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان تامین خواهد داشت و اداره کل مدیریت بحران استانداری پیگیری های لازم را برای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع در رفع مشکل اهالی روستای فولادمحله انجام دهد.

فخری گفت: رفع مشکلات روستای فولادمحله عزم تمامی مدیران کل دستگاه های اجرایی استان را می‌طلبد و همه ما به نوعی برای رفع این مشکلات وظیفه دایم.

وی ادامه داد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری از شنبه هفته آینده بار دیگر به روستای فولادمحله سفر خواهد کرد تا از نزدیک شاهد حُسن اجرای طرح‌های مصوب امروز باشد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: همچنین فرماندار شهرستان مهدیشهر هم به منظور بررسی و پیشرفت فیزیکی طرح‌های زیرساختی در حال احداث یک هفته دیگر به روستای فولادمحله سفر داشته باشند.


مشکل فولادمحله ای ها باید یک دهه پیش حل می شد
فرماندار شهرستان مهدیشهر نیز با تقدیر حضور دکتر فخری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان در روستای فولادمحله گفت: این سفر به منظور رفع مشکلات زیرساختی منطقه انجام شد.

‌ میقانی، گفت: بالا آمدن سطح آب در روستای فولادمحله مشکل امروز یا دیروز مردم این منطقه نیست بلکه این دغدغه می بایست یک دهه گذشته برطرف می‌شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی و پیگیری‌های معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان برای ورود ماشین‌آلات به روستای فولادمحله و تامین اعتبار برای لایروبی قنات در کمترین زمان ممکن اقدام‌ می‌شود.

فرماندار مهدیشهر خاطرنشان کرد: برای‌ تامین آب آشامیدنی اهالی منطقه هم اقدام‌هایی در دست اجرا است که با تلاش دستگاه‌های اجرایی مربوطه برای رفع این چالش اقدام لازم صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: برآورد خسارت و ارائه تسهیلات به اهالی خسارت دیده که به دلیل بالا آمدن سطح آب خانه‌های‌شان نیازمند بازسازی و نوسازی دارد، باهمکاری اداره کل بنیاد مسکن استان در اولویت قرار دارد.
قنات فولادمحله لایروبی می شود
رئیسیان، مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان نیز با بیان اینکه میزان آب سطحی در برخی از نقاط روستای فولادمحله بالا است اظهار کرد: مشکل به وجود آمده اخیر مختص به سال‌های اخیر نیست و در ده‌ها سال قبل هم بالا آمدن سطح آب در این روستا وجود داشته است.

وی ادامه داد: بالاآمدن آب در روستای فولادمحله مشکلاتی را برای تعدادی از اهالی منطقه ایجاد کرد که با هماهنگی‌های انجام شده با دستگاه‌های اجرایی مربوطه ، برای رفع این چالش اقدام هایی در دست اجرا است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان افزود: کمبود آب در روستای فولادمحله یکی دیگر از مشکلات اساسی است که با برنامه‌ریزی اصولی شرکت آب منطقه‌ای سمنان و آب و فاضلاب استان برای رفع این دغدغه اقدام شود.

وی با اشاره به عزم مسوولان برای رفع مشکل این روستا گفت: اعتبارهایی از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان برای لایروبی قنات روستای فولادمحله در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها فولاد محله منطقه سمنان شهرستان مهدیشهر معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان روستای فولادمحله روستای فولادمحله دستگاه های اجرایی برای لایروبی قنات آب در روستای برای رفع بالا آمدن انجام شد رفع مشکل اداره کل آمدن آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سلیمی مفرد ظهر چهارشنبه در بازدید از کانال‌های آبیاری و زهکشی سطح بخش آبپخش اظهار کرد: کانال آبیاری کربلایی حسینی روستای چهار برج پس از اتمام آبیاری نخیلات این روستا و در شهریور ماه لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش افزود: ورودی کانال آبیاری روستای بنار سلیمانی نیز به زودی توسط اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان دشتستان تعریض می‌شود.

وی گفت: کانال آبیاری چغندر که نخیلات روستاهای بنار آزادگان و دشتی اسماعیل خانی را تحت پوشش خود دارد طی هفته‌های آتی و قبل از ورود آب به این کانال لایروبی خواهد شد.

سرپرست بخشداری آب‌پخش عنوان کرد: لوله‌گذاری کانال زهکشی دشتی اسماعیل خانی نیاز به اعتبار حدود ۲ میلیارد تومانی دارد و نیازمند طرح در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و تخصیص اعتبار لازم است.

کد خبر 6087896

دیگر خبرها

  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد
  • پیگیری ،مشکلات تردد اهالی روستای رباط قره بیل
  • استاندار سمنان: تامین آب پایدار یکی از مشکلات اصلی استان است
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ ۸.۴۲ هزار سمنانی را تحت پوشش خواهد برد
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» سمنان کلنگ زنی شد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد