Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان،‌ منوچهر فخری بعدازظهر امروز در نشست بررسی و پیگیری رفع مشکلات روستای فولادمحله در محوطه ساختمان شورای اسلامی این روستا اظهار کرد: با برگزاری جلسات منظم و خوبی که در هفته‌های گذشته با حضور فرماندار شهرستان مهدی‌شهر، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای فولادمحله صورت گرفت،‌ باعث شد تا برخی از مشکلات زیرساختی ناشی از بالا آمدن آب در منطقه در روزهای گذشته برطرف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: در جلسات گذشته به مردم روستای فولادمحله قول دادم که به منطقه سفر خواهم کرد تا از نزدیک ارزیابی‌هایی از میزان خسارت‌ها به دلیل بالا آمدن آب و دیگر مشکلات داشته باشم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده دو میلیارد ریال اعتبار برای لایروبی قنات روستای فولادمحله در نظر گرفته شد و اداره کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان هم از محل ماده ۵۸، مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال برای رفع مشکل زیرساختی در این روستا در نظر گرفته است.

فخری گفت: از محل ماده ۱۶ هم اعتباراتی از سوی اداره کل مدیریت بحران استانداری سمنان برای لایروبی قنات و رفع دیگر مشکلات زیرساختی روستای فولادمحله در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: برای لایروبی قنات بیل مکانیکی از سوی شرکت آب منطقه‌ای سمنان تأمین خواهد شد و اداره کل مدیریت بحران استانداری پیگیری‌های لازم را برای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان برای تسریع در رفع مشکل اهالی روستای فولادمحله انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گره‌گشایی از مشکلات مردم روستای فولادمحله در اولویت کاری دستگاه‌های اجرایی مربوط استان سمنان قرار دارد، گفت: رفع مشکلات روستای فولادمحله عزم تمامی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را می‌طلبد و همه ما به‌نوعی برای رفع این مشکلات وظیفه داریم.

فخری ادامه داد: مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان در شنبه هفته آینده بار دیگر به روستای فولادمحله سفر خواهد کرد تا از نزدیک شاهد حُسن اجرای طرح‌های مصوب امروز باشد.

وی تصریح کرد: همچنین فرماندار شهرستان مهدی‌شهر هم به‌منظور بررسی و پیشرفت فیزیکی طرح‌های زیرساختی در حال احداث، یک هفته دیگر به روستای فولادمحله سفر کند.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا سمنان مدیریت بحران آب معاون امور عمرانی استاندار سمنان منوچهر فخری فولادمحله مهدی شهر لایروبی قنات روستای فولادمحله برای لایروبی قنات دستگاه های اجرایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۷۹۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام

                                                                                     

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز ایلام؛ محمدحسن نامی در حاشیه بازدید از مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی سطح شهر ایلام با اشاره به اینکه معاون اول رئیس جمهور با رایزنی استاندار ایلام برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام ۱۸ هزار میلیارد ریال اعتبار در ۲ بخش اختصاص داده است،، اظهار داشت: در طرح جمع آوری آب‌های سطحی شهر ایلام نیز یک بودجه و اعتبار ویژه در نظر گرفته خواهد شد که با اجرای آن، برای نیم قرن آینده مسیل‌ها و گذرگاه‌های آبی در سطح شهر ایلام ماندگار شده و مشکل خاصی در این زمینه نداشته باشد.

وی در ادامه افزود: ساماندهی مسیل‌های سطح شهر ایلام در راستای اجرای طرح جامع، ماندگار و پایدار در سطح این شهر نیازمند بررسی و تحقیق کامل دارد.

نامی همچنین با بیان اینکه امکان تلفیق این کانال‌ها و مسیل‌ها از سرچشمه در سطح شهر ایلام نیازمند تدوین نقشه جی. آی. اس است، عنوان کرد: میزان شیب در سطح شهر ایلام مشخص کننده ساختار ساختمانی در سطح این شهر است و همین امر نیز نیازمند این است که با بررسی‌های لازم میزان شیب در این شهر مشخص شود.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه شیبی که در سطح شهر ایلام وجود دارد برای این شهر یک حُسن است، تصریح کرد: اگر بستری که آب از آن عبور می‌کند و شیب آن پایدار باشد، مشکلی وجود نخواهد داشت، اما اگر بستر شسته شده باشد بسیار خطرناک است چرا که شیب، سرعت فرسایش بستر مسیل‌ها و اطراف آن را بیشتر می‌کند که این امر نیز مستلزم اقدام مهندسی مناسب و ساخت و ساز‌ها در سطح شهر دارد.

نامی بیان کرد: در این راستا می‌شود که از لوله‌هایی که مقاومت بیشتری دارند و در کشور تولید می‌شود استفاد شود به سرعت کار انجام خواهد شد و زمان کمتری را برای احداث خواهد برد.

وی افزود: راه دیگر این است که از نیم دایره‌های مسلح استفاده شود که پیوستگی لازم را هم دارد و این راهکار‌ها نیز بر اساس بررسی‌هایی که روی نقشه جی آی اس انجام خواهد شد، مشخص می‌شود.

نامی با تاکید بر اینکه اقدام یکپارچه و جامع در راستای ساماندهی مسیل‌ها در سطح شهر ایلام ضروری است، گفت: نقشه جامع جمع آوری آب‌های سطحی شهر ایلام شامل ۲۴ شاخص استاندارد باید تهیه شود که این موضوع در ساخت و ساز ماندگار مسیل‌ها در سطح شهر ایلام کمک خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز کرد: لازم است که در طرح جمع آوری آب‌های سطح شهر ایلام، نقشه حد مجاز بستر و حرائم این کانال بر اساس متراژی که در نقشه اصلی شهر مشخص شده است رعایت شده و ابتدا و انتهای کانال‌ها نیز باید هم عرض باشد.

دیگر خبرها

  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • لایروبی حوضچه‌های ذخیره آب بخش شعیبیه شوشتر
  • اختصاص اعتبار برای ساماندهی مسیل‌های شهر ایلام
  • اختصاص یک هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال اعتبار به طرح‌های عمرانی نیر
  • اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریالی برای افزایش ایمنی تردد شهروندان در منطقه ۷ اصفهان
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است+فیلم
  • تصرف و عدم لایروبی رودخانه‌ از مشکلات کاشان است
  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • آخرین وضعیت بارندگی و سیلاب در بخش شهداد کرمان/ تخریب قنات یک روستا
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی