Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-27@01:27:54 GMT

وبینار رسانه، فضای مجازی و  وحدت اسلامی

تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۰۹۶۶

وبینار رسانه، فضای مجازی و  وحدت اسلامی

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، در اولین روز برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین الملی وحدت اسلامی وبینار (رسانه، فضای مجازی و وحدت اسلامی) با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر یونس نوربخش جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران، دکتر محمد رضا سعید آبادی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران، دکتر عبدالحسین کلانتری جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران، دکتر احسان شاه قاسمی استاد ارتباطات و رسانه دانشگاه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین دکتر شهریاری اظهار داشت: ما در حال حاضر با سه سونامی اطلاعات، ارتباطات و سونامی زنجیره همتایان (بلاک‌چین) مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سونامی اطلاعات به این معنی که در مدت کوتاهی دانش بشری دو برابر می شود؛ دستیابی 5 میلیارد انسان تا سال 2030 به شبکه‌های اجتماعی هم  رخدادی است که با سونامی ارتباطات رخ می دهد.

حجت الاسلام دکتر شهریاری گفت: به کمک شبکه های اجتماعی این اتفاق افتاده است که انسان ها به راحتی در دسترس هم قرار گیرند و به هم پیام دهند؛ به عبارتی با گسترش شبکه های اجتماعی قدرت توده ها در برابر حاکمیت افزایش پیدا کرده است و یکی از دلایل بیداری اسلامی و قدرت در جهان؛  دسترسی به شبکه های ارتباطی است که باعث تقلیل در قدرت حاکمیت شده است.

وی ادامه داد: سونامی دیگر سونامی زنجیره همتایان (بلاکچین) است که تحلیلگران پیش بینی می کنند با وجود این سونامی با تقلیل سازمان های حاکمیتی مواجه و تقلیل نقش آنها مواجه شویم که این خود یک تهدید است.

 دکتر محمد رضا سعید آبادی استاد روابط بین الملل دانشگاه تهران در ادامه این نشست طی سخنانی گفت: منابع وحدت بخش در جهان امروز معدود و کمیاب است و دلیل آنهم به خاطر رقابت ها و بحران هایی مثل کرونا و جنگ های ساختگی،  تفرقه و واگرایی هایی که در جهان میبینم.

وی ادامه داد: اگر از وحدت سخن به میان بیاوریم و رویایی در مورد آن وجود نداشته باشد اتفاقی نمی افتد، نباید در مورد وحدت اسلامی انتزاعی صحبت کرد و نسل جوان باید بتواند برای با این رویا به دنبال وحدت باشد.

سعید آبادی تصریح کرد: رویا است که به گفتمان وحدت قدرت میدهد، رویا یعنی امید و انگیزه مشترک و برای گفتمان وحدت اسلامی نیازمند تولید انبوه رویا هستیم.

دکتر یونس نوربخش جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران هم در این نشست به نقش مهم رسانه در همگرایی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: رسانه ها باید برای برجسته سازی اخبار خوب پیش روند و جهان اسلام را به این سمت و سو سوق دهند و به سمت هدف اصلی خود در گسترش ارتباطات و اطلاع رسانی باز گردند.

دکتر عبدالحسین کلانتری جامعه شناس و استاد دانشگاه تهران  دکتر احسان شاه قاسمی استاد ارتباطات و رسانه دانشگاه تهران از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

انتهای پیام/
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: وحدت اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۰۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علم و فرهنگ، باتوجه‌به گسترش روزافزون فعالیت‌ها و خدمات در فضای مجازی، شناخت، تجزیه‌وتحلیل و در کل پژوهش در حوزه فضای مجازی اهمیت ویژه‌ای در دنیا پیدا کرده است. در این راستا و به دلیل فقدان پژوهش متمرکز بر روی وب در کشور، ایده‌ای با نام «وب پژوهی» از سال ۹۴ در دانشگاه علم و فرهنگ شکل گرفت.

خوشبختانه موضوع «وب پژوهی» مورد استقبال جامعه علمی کشور قرار گرفته است و مقالات و پژوهش‌های متعددی به زبان‌های فارسی و انگلیسی به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است که آثار پذیرفته شده در پایگاه‌های معتبر علمی داخلی نظیر SID و ISC و خارجی نظیر IEEE Xplore نمایه شده است.

کد خبر 6087272

دیگر خبرها

  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • دهمین کنفرانس بین‌المللی وب پژوهی برگزار می‌شود
  • دشمنان وحدت و تقریب امت اسلامی را هدف گرفته اند