Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدم حضور نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا و پشت گوش انداختن درخواست آنها برای عضویت در این ستاد، لزوم شکل‎گیری ستادهای مردمی برای ورود به امر مقابله با کرونا را گوش‌زد می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت گروه خبر اجتماعی خبرگزاری آنا، به دنبال پاندمی کرونا با مصوبه شورای عالی امینت ملی  ستاد مل مبارزه با کرونا تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بُعد اجرایی این ستاد با حضور وزرای دولت دوزادهم تضمین گردید، همچنین عضویت رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در ستاد ملی مقابله با کرونا نیز بُعد پشتیبانی دستورات این ستاد را تکمیل کرد. اما ضلع سوم این مثلث که شامل نظارت می‌شود با جاماندن مجلس، ناقص ماند.

نقص این ترکیب با کشمکش‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا با مجلس و به ویژه با کمیسیون آموزش و تحقیقات بر سر قضایائی نظیر نحوه برگزاری کنکور بیش از گذشته جلوه‌گری کرد تا جایی که منجر به این شد رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به مقام معظم رهبری خواستار عضویت رؤسای کمیسیون‌های آموزش و بهداشت و رئیس کمیسیون اجتماعی در ستاد ملی مقابله با کرونا شود. همچنین علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص پیگیری مجلس جهت عضویت تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مبارزه با کرونا گفته بود که «پیگیری‌هایی جهت حضور نمایندگانی از کمیسیون‌های بهداشت، اجتماعی و آموزش برای حضور در ستاد ملی کرونا در حال انجام است که با اذن رهبر معظم انقلاب این امر محقق شود.» اما با این وجود اینکه بیش از 3 ماه از این گزاره می‌گذرد هنوز هیچ نماینده‌ای موفق به عضویت در ستاد ملی مبارزه با کرونا نشده است.

در حال حاضر 6 وزیر از اعضای کابینه دولت از جمله وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی، وزیر آموزش و پرورش، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، دادستان کل کشور، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان حج و زیارت، سخنگوی دولت ایران، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و یکی از اعضای فقهی  شورای نگهبان عضو ستاد ملی مبارزه کرونا هستند که در این میان جای خالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی محسوس است.

شاید بخشی از علت ابتلای دومینووار نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ویروس کرونا به دلیل تشکیل جلسات مجلس و کمیسیون‌ها باشد اما به باور بسیاری، علت اصلی ابتلای نمایندگان به کرونا مربوط به دیدارهای مردمی و رفتن به سفرهای استانی و حوزه‌های انتخابیه است. در حقیقت نماینده‌های مردم در این دیدارها از مشکلات آنها، به ویژه مشکلات ناشی از کرونا در حوزه‌های انتخابیه مطلع می‌شوند که این آگاهی از مشکلات مردم بر ضرورت حضور آنها در ستاد ملی مبارزه با کرونا صحه می‌گذارد.

بر روی زمین ماندن درخواست نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای عضویت در ستاد ملی مبارزه با کرونا ، عملا «ملی» بودن این ستاد را در هاله‌ای از ابهام فرو برده لذا ضروری است مجلس هرچه دقیق‌تر و سریع‌تر پیگیری اثرگذاری بیشتر بر روی تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا را فراهم آورد.

البته هنوز مشخص نیست چه کسی یا چه تفکری مانع از حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مقابله با کرونا است اما با توجه به شدت گرفتن موج ابتلا به بیماری کرونا و دستور صریح رهبر معظم انقلاب برای ورود مجموعه‌های مردمی به امر مقابله با این بیماری و با در نظر گرفتن تجربه‌های پیشین در طول ده ماه گذشته از شیوع کووید-۱۹، ضروری است تا برای هماهنگی بیشتر در عملیات‌های مردمی تدبیری اندیشیده شود تا هم منابع مردمی به طور مناسب در اختیار نیازمندان به امداد قرار گیرد و هم این منابع مدت زمان بیشتری تاب‌آوری داشته باشند که در این زمینه نیز نمایندگان مجلس که در بین مردم حضور بیشتری دارند می‌توانند به طور موثرتری وارد عمل شوند.

انتهای پیام/4076/

منبع: آنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا نمایندگان مجلس شورای اسلامی ستاد ملی مبارزه با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست

نایب رئیس مجلس گفت: با پاسخی که ایران در عملیات "وعده صادق " به حملات اسرائیل داد قدرت بازدارندگی ایجاد شد و تابوی شکست ناپذیری و نفوذناپذیری اسرائیل در هم شکست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در همایش ائمه جماعات استان قم، رژیم صهیونیستی را به مثابه غده سرطانی، تهدیدی برای همه بشریت دانست و گفت: اسرائیلی، صهیونیستی و یهودی سه عنوان جدا از هم هستند و اینگونه نیست که هر یهودی، صهیونیستی باشد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز عزمی در دولت‌های عربی برای مبارزه با اسرائیل وجود ندارد، افزود: مردم مظلوم فلسطین به برکت انقلاب اسلامی تاکنون ایستادگی کرده اند و رسوخ باورها و ارزش‌های انقلاب اسلامی بدنه مقاومت فلسطین را مقاوم کرده است.

 ذوالنور با اشاره به اینکه طبق نظر سنجی ها تنفر مردم جهان نسبت به اسرائیل بیشتر شده، بیان کرد: ادامه جنگ برای اسرائیل خسارت و بیرون آمدن از جنگ برای آنها شکست است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن بیان اینکه اسرائیل با حمله به کنسولگری ایران در سوریه به دنبال حمایت کشورهای اروپایی بود، گفت: با پاسخی که جمهوری اسلامی به حملات اسرائیل داد قدرت بازدارندگی ایجاد شد و تابوی شکست ناپذیری و نفوذ ناپذیری اسرائیل در هم شکست.

وی با بیان اینکه دیدگاه قرآن درباره یهود کاملا مشخص است، تصریح کرد: پایه‌های صهیونیسم بیش از اینکه در یهودیت باشد در مسیحیت شکل گرفته است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه رژیم صهیونیستی اسرائیل در سال 1948 با پشتیبانی آمریکا و اروپا تشکیل شد، اظهار داشت: امروز صهیونیسم مسیحی در جهان شکل گرفته است.

ذوالنور ضمن تاکید بر این که شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد باور به استاندارد دوگانه در قبال اسرائیل دارند، گفت: معامله قرنی که ترامپ طراحی کرد معادل بودجه 10 سال ایران هزینه داشت و به دنبال عادی سازی روابط کشورها با اسرائیل بود و در نتیجه قبل از طوفان الاقصی مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل بین کشورها وجود داشت.

انتهای پیام/

  

دیگر خبرها

  • یکی از راه‌های توسعه گیلان همدلی میان دولت و مجلس است
  • عملیات وعده صادق تابوی شکست‌ناپذیری اسرائیل را درهم شکست
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا هو شد
  • فیلم/ رئیس مجلس نمایندگان آمریکا را هو شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • زمان آغاز به کار مجلس ششم خبرگان رهبری اعلام شد
  • ششمین دوره مجلس خبرگان یکم خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • تایید اعتبارنامه ۶ منتخب مردم گلستان در مجلس توسط هیأت اجرایی
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند