Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:10:27 GMT

یادبود قیصر شاعران

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۲۷۶۴

دیروز ۸ آبان، سیزدهمین سالگرد درگذشت قیصر امین پور از شاعران معاصر کشورمان بود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، همه این شاعر انقلابی را به اخلاق و انصاف می‌شناختند.   این شاعر متولد دوم اردیبهشت ماه ۱۳۳۸ گتوند پس از مصدوم شدن در حادثه رانندگی در سال ۱۳۷۸ بامداد سه‌شنبه هشتم آبان ۱۳۸۶ در بیمارستان دی تهران درگذشت و در زادگاهش گتوند خوزستان به خاک سپرده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تنفس صبح و در کوچه آفتاب (۱۳۶۳)، آینه‌های ناگهان (۱۳۷۲)، گل‌ها همه آفتابگردانند (۱۳۸۰) و دستور زبان عشق (۱۳۸۶) از مجموعه‌های شعر قیصر هستند.

توفان در پرانتز (نثر ادبی) و منظومه ظهر روز دهم (برای نوجوانان) (۱۳۶۵)، سنت و نوآوری در شعر معاصر (۱۳۸۳) و شعر و کودکی (۱۳۸۶)، از دیگر آثار این شاعر نام آشنا است.

قیصر امین‌پور در سال ۱۳۶۷ از موسسه گسترش هنر جایزه ویژه نیمایوشیج موسوم به مرغ آمین بلورین را دریافت کرد، وی همچنین در سال ۱۳۷۸ از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از شاعران برتر دفاع مقدس در دهه‌های ۶۰ و ۷۰ برگزیده شد.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی برچسب ها: شاعر ، قیصر ، درگذشت

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شاعر قیصر درگذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود

مراسم یادبود مسعود اسکویی که به صدای ماندگار ورزش رادیو شهره بود، امروز (۱۷ اردیبهشت ماه) در مسجد بلال برپا می‌شود. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز 17 اردیبهشت ساعت 13 تا 14 و 30 دقیقه در مسجد بلال صدا و سیما برگزار می‌شود.

دوستداران ورزش از نسل قدیم گزارش‌های مسعود اسکویی پیشکسوت رسانه های ورزشی را در برنامه ورزش از نگاه دو تلویزیون از جمله فوتبال به یاد دارند. وی از سال 60 به بعد به رادیو رفت و مسابقات ورزشی را در رادیو ورزش گزارش می‌کرد.

درخواست نام‌گذاری یکی از اماکن ورزشی به نام «مسعود اسکویی»

مسعود اسکویی، گوینده و مجری کارشناس پیشکسوت شبکه رادیویی ورزش روز چهارشنبه 12 اردیبهشت‌ماه درگذشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عادل فردوسی‌پور به صدا و سیما بازگشت / مراسم یادبود مسعود اسکویی در مسجد بلال
  • مراسم یادبود مسعود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود «خبرنگاران آسمانی» در قزوین برگزار می‌شود
  • ماجرای جالب شاعر شدن شهرام شکیبا + فیلم
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است
  • شاعران در استقبال از غزل رهبری سرودند
  • همدان خاستگاه شاعران حوزه کودک و نوجوان است
  • عکسی که بهنوش بختیاری از اتاق گریم منتشر کرد