Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انجمن علما و مبلغان فلسطین در ادامه محکومیت‌ها علیه اقدمات اخیر فرانسه علیه مقدسات اسلامی، بیانیه‌ای هفت‌بندی صادر کرد.

بر اساس گزارش «فلسطین الیوم»، بندهای این بیانیه که در آن بر لزوم اخراج سفرای فرانسه و تحریم کالاهای این کشور فرا خوانده شده، به شرح زیر است:

اول؛ اتخاذ روش توهین به اسلام و پیامبر (ص) و جریحه‌دار کردن احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان (توسط ماکرون) دلیل روشنی بر آن است که این توهین از اقدامی فردی وارد دایره تصمیم‌گیری در دولت (فرانسه) شده است؛ این موضوعی خطرناک است به همین دلیل نیازمند تحرک فوری، جدی و سریع طرف‌های رسمی در جهان اسلام برای توقف آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوم؛ از کشورها و دولت‌های اسلامی درخواست می‎شود موضعی قاطع مانند توقف روابط دیپلماتیک و اخراج سفرا فرانسه داشته باشند تا این اقدامات تکرار نشود.

سوم؛ انجمن مبلغان فلسطین، ملت‌های عربی و اسلامی بویژه تجار و بازرگانان را به تحریم تولیدات و کالاهای فرانسوی و توقف واردات آن توسط کشورهای عربی و اسلامی فرا می‌خواند.

چهارم؛ علمای امت اسلام و مبلغان آن به نقش روشنگرانه خود در تبیین رسالت پیامبر (ص) عمل کنند.

پنجم؛ تأکید می‌شود یاری پیامبر (ص) نباید از طریق خشونت (عکس العمل مشابه و متقابل با اقدامات فرانسه) باشد و گرامی‌داشت باشکوه میلاد نبوی (ص)، خود باعث خشم دشمنان امت می‌شود.

ششم؛ هشدار داده می‌شود اقدامات سران غرب در اظهار دشمنی با اسلام تلاش برای بهره‌برداری از حالت سستی و ضعف امت اسلام در سایه مشغول بودن کشورهای عربی و مسلمان به نزاع‌های داخلی و جنگ‌هاست.

هفتم؛ انجمن مبلغان فلسطین، از تحریم کالاهای فرانسوی و اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی به این اقدام فرانسه قدردانی می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فلسطین فرانسه اسلام تحریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است

شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به جایگاه امام صادق(ع) میان مذاهب اسلامی، اظهار داشت: امام صادق و امام باقر علیهما السلام به درجات مجتهد مطلق رسیده بودند که در نزد اهل سنت دارای جایگاه ویژه ای بوده و هستند؛ ایشان خدمات ارزنده ای به مذاهب اسلامی داشته اند.

شیخ افرا، افزود: یکی از علماء اهل سنت کتابی به نام "العلماء و الحکام" را مرقوم کرده است که در این کتاب اسامی بسیاری از علما را ذکر کرده و در رأس این علما نام امام جعفر صادق علیه السلام ذکر شده است در حالی که عبدالعزیز بدری از علمای اهل سنت هستند.

این عالم اهل سنت، تصریح کرد: امام ابوحنیفه، امام شافعی، امام احمد بن حنبل و امامان دیگر اهل سنت به عنوان مرجع تقلید برای مسلمانان اهل سنت تلاش کرده اند، اما یکی از بزرگوارانی که در اعلمیت و دانش و خدمت به مسلمین و اسلام معروف است، امام جعفر صادق علیه السلام است و همچنین ما باید به پیامبر اسلام صلوات الله علیه و بعد از ایشان به اهل بیت علیهم السلام اقتدا کنیم، زیرا آنان مرجع برای امت اسلام هستند.

نایب رئیس شورای روحانیت اهل سنت بوشهر در پایان تأکید کرد: بزرگان ما می فرمایند، اگر شما به دنبال دین و علم هستید به گذشتگان رجوع کنید، امام جعفر صادق علیه السلام برای تمام مسلمانان مورد احترام خاص هستند.
 
انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • امام صادق(ع) مرجع امت اسلامی است
  • مشکل اصلی برای آتش‌بس در غزه شخص نتانیاهو است
  • بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن درباره آغاز فاز چهارم عملیات علیه «مثلث تجاوز»
  • دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت
  • استقبال حماس از تعلیق مبادلات تجاری ترکیه با رژیم صهیونیستی
  • عملیات مقاومت اسلامی بحرین علیه «ایلات» برای نخستین بار
  • دشمنان درصدد نابودی مغزهای متفکر جهان اسلام هستند
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی