Web Analytics Made Easy - Statcounter

متخصصان بهداشت،دانشجویان و مسئولان دانشگاه "استنفورد" در مورد نحوه عملکرد این دانشگاه در مورد "کووید-۱۹" اظهار خوشبینی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا به نقل از استنفورد دیلی، تاکنون، از میان ۴۲ هزار و ۷۵۰ تست کرونا که از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه استنفورد دریافت شده است، تنها ۴۵ تست مثبت اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود، نرخ مثبت ابتلا در این دانشگاه ۰.۱۱ درصد است و در مقایسه با دانشگاه استنفورد، میزان ابتلا به کرونا در دانشگاه "کرنل"، ۰.۰۳ درصد و در دانشگاه کالیفرنیا برکلی ۰.۵۳ درصد است.

تعداد تست‌های دریافت شده در دانشگاه کرنل ۳۴ هزار و ۸۵۲ و در دانشگاه کالیفرنیا برکلی، ۴۴ هزار و ۸۲۷ بوده است.

نکته اساسی در برنامه نظارت بر "کووید-۱۹" دانشگاه "استنفورد"، نظارت هفتگی دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد است که در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست انجام می‌شود.

"جی میرانادا" سخنگوی دانشگاه استنفورد گفت: نظارت منظم و انجام تست کرونا از افرادی که در دانشگاه حضور فیزیکی دارند، راهی برای تایید رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه است و همچنین در شناسایی افراد مبتلا و افرادی که ممکن است بدون داشتن علامت، آلوده به کرونا باشند، موثر است.

"ایوان مالدونادو" یکی از محققان برجسته دانشگاه استنفورد که در حوزه "کووید-۱۹" تحقیق می‌کند، اظهار کرد: ما باید دریافت تست کرونا از افراد را ادامه دهیم تا از آنچه که در جامعه دانشگاهی ما اتفاق می‌افتد، اطمینان حاصل کنیم. باید با این آزمایش‌ها افراد مبتلا را از دانشگاه دور نگه داریم تا بیماری به دیگران منتقل نشود.

دانشگاه استنفورد با حضور تعداد کمتری از دانشجویان در محوطه دانشگاه توانسته نتیجه قابل قبولی در دوران کرونا داشته باشد.

مالدونادو ادامه داد: دانشگاه استنفورد می‌تواند حتی با بازگشت تعداد بیشتری از دانشجویان عملکرد خوبی داشته باشد. ولی در نهایت این دانشجویان هستند که تصمیم میگیرند شرایط ابتلا به چه نحو باشد. چراکه مسئولیت رفتارهای هر فردی برعهده خودش است.

 دانشگاه استنفورد قصد دارد برای سه ماهه زمستان، دانشجویان سال اولی را به محیط دانشگاه بازگرداند.البته اگر شرایط بهداشتی این اجازه را به آن‌ها دهد.

بدون شک در چنین شرایطی دانشگاه استنفورد نیاز دارد تعداد آزمایشات فعلی خود را افزایش دهد.

سخنگوی دانشگاه استنفورد گفت: در حالی که میزان کم مبتلا به کرونا برای ما دلگرم‌کننده است، ولی راهنمایی‌های بهداشتی دولت نیز نقش مهمی در تصمیم‌گیری ما ایفا می‌کند. زیرا ما در تلاشیم جامعه دانشگاهی خود را به سلامت به دانشگاه بازگردانیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دانشگاه های جهان دانشگاه استنفورد کرونا در جهان دانشگاه استنفورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدئو| سرکوب دانشجویان صلح‌طلب در غرب ادامه دارد!

فیلمی از سرکوب‌ وحشیانه دانشجویان دانشگاه ویرجینیا توسط پلیس آمریکا در محوطه دانشگاه را می‌بینید.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • ویدئو| سرکوب دانشجویان صلح‌طلب در غرب ادامه دارد!
  • تجلیل از اساتید دانشگاه پیام نور ایلام
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران +تصویر
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمام رشته‌های کارشناسی از مهر آینده
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه
  • خودکشی دانشجوی کارشناسی ارشد در کوی دانشگاه تهران
  • استفاده از کاربرد هوش مصنوعی در تمامی رشته‌های کارشناسی از مهر ماه
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • بانوی خیراندیش مشهدی منزل خود را به بنیاد دانشگاهی فردوسی اهدا کرد