Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، عراقچی پس از دیدار و رایزنی با مقام‌های جمهوری آذربایجان و روسیه، پنجشنبه شب وارد ایروان پایتخت ارمنستان شد.

وی در بدو ورود به ایروان در مصاحبه با خبرنگاران، گفت: مذاکرات بسیار فشرده و مفیدی در باکو و مسکو داشتیم، قرار است با مقام‌های ارمنستانی هم‌ درخصوص یافتن راه حلی برای صلح مذاکره کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عراقچی افزود: اکنون زمان بسیار حساسی است و هرچه سریعتر باید برای برقراری صلح تصمیم گیری و مسیری برای صلح باز شود.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ‌شمار تلفات (جنگ قره باغ) در حال بالا رفتن و این مایه تاسف است. تصور ما بر این است که هر چه سریعتر مسیر باید برای صلح باز شود و پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران می تواند این مسیر را باز کند.

عراقچی در ادامه با بیان اینکه ایران در همسایگی با هر دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان است، گفت: از هر دو کشور اتباعی در ایران در صلح و آرامش در کنار هموطنان ایرانی زندگی می کنند و موضع ما همواره موضع متوازن و متعادلی بوده است.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری افزود:‌ در این بحران ما به یک سری اصول بین‌المللی معتقد و پایبند هستیم. حسن نیت و ظرفیتی که ایران دارد می تواند در مسیر صلح بکار گرفته شود بخصوص برای یک صلح پایدار.

عراقچی گفت:‌ ابتکار جمهوری اسلامی ایران یک صلح پایدار در منطقه را هدف قرار می‌دهد و امیدوارم بتوانیم به این هدف برسیم چون معتقدیم جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های لازم را برای این کار با همکاری دیگر کشورها دارد.

منبع: الف

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، «رضا امیری مقدم» سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان درباره دستاوردهای مهم اولین سفر رسمی «دکتر سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به پاکستان گفت: به پیشنهاد نخست وزیر پاکستان، اسلام آباد و تهران با تاکید بر عزم مشترک خود برای توسعه روابط دوجانبه توافق کردند هر شش ماه در یک کمیته عالی مشترک پیشرفت ها و پیگیری مربوط به توافقات و یادداشت های دوجانبه امضا شده در جریان سفر آقای رئیسی به اسلام آباد را مورد بررسی قرار دهند.
دکتر امیری مقدم افزود: با توجه به عزم مقامات دو کشور برای اجرایی کردن توافقات صورت گرفته امیدواریم مهمترین هدف این سفر که رساندن حجم تجارت دوجانبه به ۱۰ میلیارد دلار در سال است محقق گردد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


سفیر کشورمان در ادامه توافقات و یادداشت های همکاری دوجانبه به امضا رسیده میان ایران و پاکستان را به شرح ذیل اعلام کرد:
۱) موافقتنامه همکاری های امنیتی
۲) موافقتنامه همکاری قضایی در امور مدنی و تجاری
۳) موافقتنامه همکاری در امور دامپزشکی و بهداشت دامی
۴) یادداشت تفاهم همکاری برای ایجاد مناطق آزاد تجاری و مناطق ویژه اقتصادی
۵) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری میان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران با وزارت پاکستانی های مقیم خارج و توسعه منابع انسانی پاکستان
۶) یادداشت تفاهم‌نامه برای تبادل فیلم های سینمایی میان سازمان امور سینمایی و سمعی بصری ایران با وزارت اطلاعات و رسانه‌های گروهی پاکستان
۷) یادداشت تفاهم نامه شناسایی متقابل استاندارد میان سازمان استاندارد جمهوری اسلامی ایران با سازمان استاندارد و کنترل کیفیت پاکستان
۸) یادداشت تفاهم‌نامه همکاری قضایی میان وزارت دادگستری جمهوری اسلامی ایران با وزارت قانون و دادگستری پاکستان.

دیگر خبرها

  • توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • شولتز: توافق میان باکو و ایروان نزدیک است
  • بازداشت 29 معترض به مرزبندی جدید ایروان با جمهوری آذربایجان
  • ناآرامی‌ها در ارمنستان به دنبال واگذاری ۴ روستا به جمهوری آذربایجان
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • سفر مهم دبیر شورای عالی امنیت ملی به روسیه/پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • امضای 5 سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • پنج پیشنهاد ایران برای تقویت امنیت اطلاعات در جهان
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان