Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان ضمن بازدید از پروژه های گردشگری و میراث فرهنگی شهرستان بندرلنگه از آغاز پروژه کمپینگ گردشگری در بندرچارک خبر داد.

رضا برومند روز گذشته(هشتم آبان ماه) در بازدید از بندرچارک، افزود: در راستای ایجاد زیر ساخت های گردشگری و فراهم نمودن ورود گردشگران مبلغ ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای ایجاد کمپینگ گردشگری بندرچارک از محل اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بندر چارک یکی از مناطق پرتردد برای گردشگران و به‌خصوص گردشگرانی است که قصد ورود به جزیره زیبای کیش از طریق اسکله این بندر دارند، تصریح کرد: در این کمپینگ گردشگری، آلاچیق های بزرگ و کوچک، مسیر پیاده روی، سکوی نشیمن و برج نور ایجاد می شود.

برومند در ادامه ضمن بازدید از عملیات مرمت بادگیرهای بندرکنگ اضافه کرد: برای حفظ ارزش‌های معماری سنتی، بومی و فرهنگی و احیاء بافت تاریخی بندر کنگ، مرمت ۶۴ بادگیر در شهر تاریخی بندرکنگ آغاز شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با بیان اینکه برای مرمت بادگیرهای بندرکنگ مبلغ ۲۴ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: ساحل مکسر دارای چشم‌اندازی زیبا و منحصر به فرد است که می‌تواند در توسعه گردشگری شهرستان بندرلنگه کمک  شایانی کند.

برومند با اشاره به اینکه برای کمک به حفظ این اثر طبیعی و بکر به دنبال ثبت طبیعی آن هستیم، بیان کرد: ساحل مکسر در بندر مقام از توابع بخش شیبکوه در شهرستان بندرلنگه استان هرمزگان است. دهستان آن زمانی مقر حکومت قبیله «بنی حمّاد» بود و هنوز هم بقایایی از آثار آن دوره در این منطقه دیده می‌شود و دروازه ورودی جزیره «لاوان» نیز است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری کمپینگ گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان

به گزارش جام جم آنلاین البرز،مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز بازدید از شهرستان اشتهارد، با امام جمعه محترم و دادستان این شهرستان دیدار کرد و همچنین از بنا‌های تاریخی این شهرستان از جمله امامزاده سلیمان (ع)، مجموعه صیادیه، مسجد جامع اشتهارد و مجتمع گردشگری روستای جارو بازدید کرد.
رحیم خاکی افزود: بر اساس اعتبارات ابلاغ شده، امسال بخشی از مرمت امامزاده سلیمان پیش برده می‌شود که در فاز اول مطالعات و استحکام‌سازی بنای شبستان است.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان البرز در این بازدید از پروژه‌های گردشگری شهرستان بازدید و بر رفع موانع این طرح‌ها تأکید کرد و گفت: امسال امید می‌رود با پیشبرد طرح‌های گردشگری اشتهارد از جمله مجموعه گردشگری روستای جارو و پروژه دستکند‌های صخره‌ای اشتهارد تحولی در افق گردشگری این شهرستان ایجاد شود.

دیگر خبرها

  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار شد
  • بررسی کاربرد فناوری‌های نوین درجلوگیری از آسیب‌های طبیعی به بنا‌های تاریخی
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • عملیات اجرایی طرح رود دره خرداد ماه آغاز شود
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه هتل پنج ستاره ملل مشگین‌شهر
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • تحول در گردشگری اشتهارد با پیشبرد پروژه‌های این حوزه در شهرستان
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه