Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-04@16:08:26 GMT

کاهش ۶۵ درصدی بارش نسبت به سال قبل

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۳۴۴۱

کاهش ۶۵ درصدی بارش نسبت به سال قبل

ایران اکونومیست-رئیس مرکز خشکسالی گفت: بنابر آمار از ابتدای سال آبی تاکنون، میزان بارش نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کمتر از نرمال است.

احد وظیفه رئیس مرکز خشکسالی  از کاهش بارش در سال زراعی جدید خبر داد و گفت: بنابر آمار از ابتدای سال زراعی آبی تاکنون در اغلب استان‌ها بارش نسبت به دوره بلندمدت ۳ تا ۴ میلی‌متر کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اینکه کم بارشی در سال زراعی جدید در برخی استان‌ها ملموس است، افزود: طی ماه‌های مهر و آبان انتظار بارش‌های مناسب در استان‌های گیلان، مازندران و آذربایجان‌ها را داشته‌ایم که در این استان‌ها بارش به شدت کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: بنابر آمار در استان گیلان ۷۸ میلی متر، در مازندران ۱۴ میلی متر، در کردستان ۱۱ میلی متر و در استان آذربایجان غربی ۱۰ درصد بارش کمتر از نرمال است.

به گفته او، با گذشت ۳۶ روز از سال آبی، نسبت به دوره بلندمدت ۴۰ تا ۴۵ درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد کمتر بارش دریافت کرده‌ایم.
پیش بینی دمای بالای نرمال در فصول پاییز و زمستان

رئیس مرکز خشکسالی درباره آخرین وضعیت دما در کشور گفت: دما در پهنه غربی کشور همچون دامنه‌های زاگرس و شمال غرب از جمله تهران و غرب کشور ۱ تا ۳ درجه بالاتر از نرمال بوده است.

او از استمرار کم بارشی در ماه‌های آتی خبر داد و گفت: قالب مدل‌های اقلیمی نشان می‌دهد که در ماه‌های آبان، آذر و همچنین ماه‌های زمستان بارش‌ها کمتر از نرمال است.

وظیفه ادامه داد: اگر بارش‌ها را به سه قسمت سال‌های پربارش، سال‌هایی با بارندگی متوسط و کم بارش تقسیم کنیم، این احتمال وجود دارد که امسال بارش‌ها در حد سال‌های کم بارش باشد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه امسال از لحاظ بارندگی سال مناسبی پیش رو نیست، تصریح کرد: زمانی که سامانه بارشی کمتری از کشور عبور کند و بارندگی کمتری در استان‌ها داشته باشیم، بی تردید دما در فصول پاییز و زمستان بالاتر از نرمال خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: کمتر از نرمال میلی متر استان ها بارش ها کم بارش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد

به گزارش خبرآنلاین، بانک مرکزی به تازگی در پاسخ به ادعای یک رسانه درباره میزان تورم، جزئیاتی از روند این شاخص در سال گذشته و آخرین وضعیت آن در فروردین امسال ارائه کرد.

ایرنا در خبری نوشت:در متنی که بانک مرکزی منتشر کرده، آمده است: بر اساس آمار بانک مرکزی تورم نقطه‌به‌نقطه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در فروردین سال ۱۴۰۳ نسبت به فرودین سال ۱۴۰۲ به میزان ۲۷.۷ واحد درصد کاهش پیدا کرده و به کمتر از میانه کانال ۳۰ درصد رسیده است.

توضیحات بانک مرکزی نشان می‌دهد نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در پایان فروردین امسال به کمتر از ۳۵ درصد رسیده است.

هفته گذشته نیز مرکز آمار از کاهش تورم نقطه‌به‌نقطه به ۳۰.۹ درصد در پایان فروردین ماه خبر داده بود.

۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902450

دیگر خبرها

  • خشکسالی در ۲۲ استان کشور؛ کاهش ۸.۹ درصدی بارش‌ها!
  • بارش ها در ۲۲ استان همچنان منفی است | این ۳ استان بیشترین رشد بارش را تجربه کردند | کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۹ درصدی بارش‌ها در کشور
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • بهادری جهرمی: رشد تجارت خارجی فروردین، ۴۸ درصد مدت مشابه سال قبل است
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین
  • کاهش ۳ درصدی حوادث منجر به فوت در استان اصفهان/ ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به بخش ساختمان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • افزایش ۴۸ درصدی تجارت خارجی در فروردین/ تراز تجاری مثبت ماند
  • کاهش ۹ درصدی نرخ بیکاری در جامعه ایثارگری کشور