Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سوژه‌ای از سوی یکی از مخاطبان فارس در سامانه فارس من خبرگزاری با عنوان «مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه در روستاهای زنجان» ثبت شد که در آن چنین آمده بود «روستای آزاد علیا از توابع بخش مرکزی استان زنجان در ۲۱ کیلومتری شهر زنجان واقع شده بدون هبچ‌گونه آنتن‌دهی تلفن همراه، جالب اینکه روستاهای همجوار با فاصله ۳ کیلومتری از روستای مذکور، علاوه بر آنتن‌دهی تلفن همراه از اینترنت هم بهره‌مند هستند که برای این مسئله به هر جا که می‌شد اطلاع‌رساتی کرده و تقاضای کمک کردیم، ولی دریغ از یک پاسخ»که توسط خبرنگاران پیگیری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حامد سرائی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به اقدامات مطلوب اخیر وزارت ارتباطات در گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در استان اظهار کرد: طبق سرشماری سال 1395 مرکز آمار ایران، استان زنجان دارای یک هزار و 177 آبادی، 21 شهر و هشت شهرستان بوده که 712 روستای آن بالای 20 خانوار است.

 وی افزود: وضعیت کلی فاوای استان طبق آخرین اطلاعات بدین شرح است که همه شهرها زیرپوشش تلفن ثابت و نسل سوم یا چهارم تلفن همراه است، تعداد 140 روستا متصل به شبکه تلفن ثابت کابلی هستند و تعداد 102 روستا دارای خدمات اینترنت پرسرعت ADSL هستند.

سرائی ادامه داد: تعداد 53 روستای استان زیر پوشش نسل چهارم تلفن همراه اپراتور همراه اول،  تعداد 260 روستا پوشش نسل سوم تلفن همراه اپراتور همراه اول، تعداد 80 روستا تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه اپراتور ایرانسل، تعداد 358 روستا هم زیر پوشش نسل سوم تلفن همراه اپراتور ایرانسل قرار دارند.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان افزود: تعداد 374 روستا در فاز اول توسعه اینترنت پرسرعت روستایی (های وب)، تعداد 137 روستا در فاز دوم توسعه اینترنت پرسرعت روستایی (همت) راه‌اندازی، 276 روستا در فاز دوم توسعه اینترنت پرسرعت روستایی (همت) قرار دارند.

سرائی با اشاره به کوشش همه جانبه مجموعه وزارت ICT در استان برای فراگیری اینترنت و شبکه ملی اطلاعات افزود: 172 سایت برای ارتقای تکنولوژی به شرکت ارتباطات سیار ابلاغ شده و 23 سایت جدید توسط اپراتور همراه اول در دست احداث است.

سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان خاطر نشان کرد: لازم به ذکر است با عنایت به همپوشانی شبکه اپراتورها در گستره استان، هم اکنون از مجموع 712 روستاهای بالای 20 خانوار استان، 509 روستا زیر پوشش اینترنت پرسرعت قرار دارد.

وی با بیان اینکه در همین راستا تعداد 27 روستا فاز طراحی را پشت سر گذاشته و در انتظار نصب تجهیزات هستند، گفت: از باقیمانده روستاهای استان تعداد 109 روستا در فاز طراحی و 67 روستا نیز فاقد هرگونه خدمات اینترنت پرسرعت قابل استفاده برای مشترکین است.

انتهای پیام/73005/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: فناوری اطلاعات استان زنجان ارتباطات اینترنت تلفن همراه اپراتور اینترنت پرسرعت روستا در فاز استان زنجان پوشش نسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۳۶۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد شمسایی مدیر کل تنظیم مقررات رادیویی شمالشرق و کارشناس حوزه امواج و ارتباطات رادیویی در ویراستی نوشت: معمولا برای خريد يك گوشی تلفن همراهِ جديد به بِرند، مدل، سيستم عامل، قيمت، امكانات، زيبايی، و غيره از آن توجه می کنیم. اما توصیه بهداشت_الکترومغناطیس این است که برای خرید گوشی تلفن همراه، قبل از هر مشخصه، باید از استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه یا همان SAR اطمینان پیدا کرد.

امیر لاجوردی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رئیس سازمان تنظیم مقررات در واکنش به این مطلب با انتشار پستی در پیامرسان ویراستی نوشت: «برای گوشی‌های وارداتی و تولید داخل، ارزیابی میزان SAR یا استاندارد تشعشعی گوشی تلفن همراه توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات انجام می‌شود.»

                                         

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر ارتباطات: با تولید تلفن همراه ایرانی قصد رقابت با مدل های موجود را داریم (فیلم)
  • آیا گوشی‌های هوشمند سلامت جسمی شما را به خطر می‌اندازد؟
  • پیام اپراتور ایتالیایی برای صهیونیست‌ها: به فلسطین خوش آمدید
  • پایان راه موبایل قاپان با شلیک پلیس
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • بهره‌مندی ۵۸۰ خانوار روستایی خراسان جنوبی از اینترنت پرسرعت
  • هشدار پلیس درباره ترفند جدید کلاهبرداران تلفنی!
  • باورتان می‌شود این گوشی تلفن همراه، پرفروش‌ترین در جهان است؟
  • میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه ارزیابی می‌شود
  • ارزیابی میزان تشعشعات گوشی تلفن همراه در سازمان تنظیم مقررات