Web Analytics Made Easy - Statcounter

صمدی‌فر از تشکیل ایستگاه سلامت به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این ایستگاه سلامت با حضور دو پزشک بیماران نیازمند ویزیت می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مقام معظم رهبری در دیدار حضوری با رئیس جمهور و اعضای ستاد ملی مباره با ویروس کرونا بر«آموزش همگانی درباره راههای شیوع و شیوه‌های پیشگیری به صورت محله‌محور و با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج و البته با محوریت وزارت بهداشت و همکاری وزارت ارشاد و صد او سیما» تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین جهت در نظر داریم در سلسله گفت و گو هایی، فعالیت های مساجد و کانون های فرهنگی هنری را در آموزش مردم  برای پیشگیری از ویروس کرونا را معرفی کنیم.

 

«حسن صمدی فر» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان پیرامون فعالیت های کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) مسجد قمر بنی هاشم(ع) واقع (در خیابان مهرآباد جنوبی خیابان چهارده معصوم(ع)) برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا ستاد مبارزه با این بیماری در این کانون تشکیل شد که هدف از آن خدمت رسانی به نیازمندانی بود که به دلیل بحران کرونا دچار آسیب شدند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) مسجد قمر بنی هاشم(ع) بیان کرد: پس از تشکیل این  ستاد در چند مرحله ضدعفونی معابر و خیابان ها توسط نیروهای جهادی در چند مرحله انجام و خدماتی نیز به اهالی محله و نیازمندان ارایه شد. اما پس از تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر بهره گیری از ظرفیت مساجد برای آموزش مردم برای پیشگیری از ویروس کرونا، بنا داریم که به صورت حرفه ای، منسجم تر و منظم تر موضوع مقابله با ویروس کرونا را مورد توجه قرار دهیم.

 

وی از برپایی ایستگاه سلامت به منظور ارایه آموزش های لازم به مردم برای پیشگیری از این ویروس خبر داد و گفت: در ایستگاه سلامت با حضور دو پزشک به ویزیت بیماران نیازمند هم خواهیم پرداخت.

 

صمدی فر همچنین ادامه داد: پخش و توزیع بروشور درباره آموزش پیشگیری از ویروس کرونا با همکاری مرکز بهداشت محله  برای ساکنین منطقه هم انجام می شود و همچنین در نظر داریم که به کسبه ها و نانوایان محله نیز اطلاع رسانی های لازم برای مقابله با ویروس را ارایه دهیم.

 

وی خاطر نشان کرد: از زمان شیوع کرونا بیش از 100 میلیون تومان کمک به خانواده های نیازمند در قالب بسته های بهداشتی، معیشتی و حمایت از نیازمندان از سوی این کانون صورت گرفته که این کمک ها میان 70 نیازمند توزیع شده است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) مسجد قمر بنی هاشم(ع) گفت: در دور جدید فعالیت های این کانون برای مبارزه با کرونا، ضدعفونی مجدد محله به صورت روزانه با حضور گروه جهادی این مسجد انجام می شود و نیز گروه جهادی مسجد خرید مایحتاج ضروری افراد سالخورده را انجام می دهد.

 

وی تصریح کرد: از همان روز اول که این کانون فرهنگی هنری تشکیل شد، جذب جوانان محله و انجام فعالیت های فرهنگی در محله در اولویت قرار گرفت و در دوره ای که ویروس کرونا شیوع نیافته بود و توزیع بسته های معیشتی آنچنانکه باید مورد توجه قرار نمی گرفت، اعضاء و فعالان کانون به صورت ماهیانه به نیازمندان کمک رسانی می کردیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی(ع) فعالیت های اردویی، عقیدتی، برگزاری دوره های بصیرتی، حلقه های صالحین و هیئت هفتگی را بخش دیگری از فعالیت های این کانون فرهنگی هنری قبل از بحران کرونا برشمرد.

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا کانون های مساجد مسجد کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی ع ایستگاه سلامت ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، محسن رضایی با اشاره به اینکه بیش از یک هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان افزود: نزدیک به ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی درآمده اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

او اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی مربوط به روستاهاست که نقش بسزایی در شکوفایی استعدادها و توان افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان غربی ویژه بانوان فعالیت می کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت های فرهنگی و هنری را نشان می دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت های این کانون ها در بستر مسجد شکل می گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • ویزیت رایگان ۷۴ سالمند ساکن در سرای سالمندان تربت حیدریه
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ۳۰۰ برنامه متنوع در کهگیلویه و بویراحمد برگزار می‌شود
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • عضویت 106 هزار نوجوان در کانون های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی