Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس، شبکه خبری بلومبرگ نوشت: برای بازارهای شکننده نفت، نتیجه انتخابات هفته آینده آمریکا نیز یک خطر دیگرمحسوب می شود و آن این است که احتمال دارد ایران که تولید کننده اصلی نفت در جهان است نقش خود را در تجارت بین المللی بازیابد.

جو بایدن که در اکثر نظرسنجی های انتخاباتی پیشی گرفته، نشان داده است که به دنبال بازگرداندن آمریکا به توافق هسته ای سال 2015 است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توافقی که ایالات متحده در زمان فعالیت وی به عنوان معاون رئیس جمهور به آن دست یافته بود.

این بدان معناست که تحریم هایی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعمال کرده و در هفته جاری نیز تشدید گردیده است، می تواند بالاخره برداشته شود و راه بیش از 2 میلیون بشکه در روز صادرات نفت خام ایران باز شود.

زمان بازار نفت بسیار کم است. کشورهای عضو اوپک، که شامل ایران نیز می شوند، با کاهش شدید تقاضا درپی شیوع ویروس کرونا عرضه خود را به منظور افزایش قیمت ها محدود کرده اند.

قیمت نفت برنت روز پنجشنبه حدود 3 درصد کاهش یافت و به زیر 38 دلار برای هر بشکه رسید و به این ترتیب در سال جاری میلادی با افت بیش از 40 درصد مواجه شد.

در صورت پیروزی بایدن، بانک های وال استریت از جمله "گلدمن ساکس"، "جی پی مورگان" و "آر پی سی کپیتال"، گفته اند سال آینده شاهد ورود یک میلیون بشکه در روز یا بیشتر نفت خام ایران به بازار خواهیم بود.

اطلاعات جمع آوری شده توسط بلومبرگ نشان می دهد ایران ظرفیت تولید حدود 3.8 میلیون بشکه نفت در روز را دارد. در حال حاضر این کشور تقریباً نیمی از این مقدار را تولید می کند و بیشتر نفت خام را نیز خود مصرف می کند.

ایمان ناصری، مدیر عامل بخش خاورمیانه شرکت مشاوره FGE مستقر در لندن، گفت: طی چند ماه پس از انتخاب بایدن، ما انتظار داریم که مقداری نفت ایران به بازار بیاید. این یک دردسر واقعی برای اوپک خواهد بود.

کشورهای عضو ائتلاف اوپک پلاس از جمله روسیه در ماه آوریل توافق کردند که 9.7 میلیون بشکه در روز یا حدود 10 درصد از عرضه جهانی را از بازار دریغ کنند.

بر اساس این گزارش،‌ اوپک در ماه آگوست این محدودیت ها را کاهش داد اما با توجه به تعطیلی های مجدد ناشی از موج جدید کرونا در اروپا و سایر مناطق جهان و همچنین از سر گیری تولید نفت در لیبی درپی آتش بس در این کشور جنگ زده، این ائتلاف در حال ارزیابی مجدد برنامه خود برای کاهش بیشتر نفت در ژانویه است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: میلیون بشکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد

آفتاب‌‌نیوز :

قیمت بیت‌کوین به بالای منطقه مقاومت ۶۶هزار دلاری صعود و تثبیت خود را آغاز کرد و اکنون به حرکت بعدی بالاتر از منطقه مقاومت ۶۷ هزار و۲۰۰ دلاری چشم دوخته است.

داده‌ها نشان می‌دهد که قیمت بالای ۶۵ هزار و ۵۰۰ دلار و میانگین متحرک ۱۰۰ ساعته ساده معامله می‌شود. در نمودار ساعتی نیز خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی ۶۵هزار و ۹۰۰ دلار شکل می‌گیرد.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، اگر بیت‌کوین منطقه مقاومت ۶۷هزار و ۲۰۰ دلاری را پاک کند، می‌تواند شتاب صعودی به دست آورد و اگر بیت‌کوین نتواند از محدوده مقاومت ۶۷هزار دلاری بالا برود، ممکن است اصلاح نزولی را آغاز کند. حمایت فوری در نزولی نزدیک به سطح ۶۶هزار و ۲۰۰ دلار است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتال در حال حاضر ۲.۴۶ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۵۸ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۴۱ درصد کل بازار ارز‌های دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۲۱ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارز‌های دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۷۱.۶۴ میلیارد دلار است که ۴.۶۹ درصد افزایش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۶۱ میلیارد دلار است که ۷.۸۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۶.۷۵ میلیارد دلار است که ۹۳.۱۸ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارز‌های دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارز‌های دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۳۹ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۶ هزار و ۶۴۵.۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۹ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۲۴۲.۷۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۶۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۸۴ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۶۰۵.۶۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۱.۷۴ درصد افزایش

۵- سولانا

قیمت: ۱۵۶.۵۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۳.۷۲ درصد افزایش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۵۴۸۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱۰.۰۹ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۶۳۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۰۲ درصد افزایش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۰.۱۳ درصد کاهش

۱۰- کاردانو

قیمت: ۰.۵۰۱۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۸۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۵۰ درصد افزایش

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • فشار دلالان برای حفظ سود چند صد میلیونی از پارس/ چرا زیان خودروساز و سهامداران دیده نمی‌شود؟
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله