Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نوری سپهر، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج، گفت: آمار ابتلا در کشور با انجام تستهای بیشتر رو به افزایش  است ، به همین نسبت آمار بیماران بد حال و نیاز به بستری بیشتر می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز بیان کرد: ۵۰ درصد بیماران بستری می شوند و عمدتا نیاز به آی سی یو پیدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نوری سپهر با بیان اینکه مراکز درمانی استان در شرایط سختی به سر می‌برند افزود: کادر درمانی فشار زیادی را تحمل می‌کنند و باید به سرعت برای عبور از این وضع چاره اندیشی شود.

این مقام مسؤول تصریح کرد:  راه چاره برای برون رفت از این وضعیت،  اعمال محدودیت‌های بیشتر همچون شهر تهران است چرا که استان تهران و البرز شرایط مشابهی دارند .

نوری سپهر با بیان اینکه، دانشگاه علوم پزشکی درخواست خود را برای اعمال محدودیت‌ها مشابه تهران را به وزارت بهداشت منعکس کرده است، گفت ستاد کرونای استان نیز باید در این خصوص شتاب کنند و سریع‌تر تصمیم گیری نمایند. 

معاون تحقیقات دانشگاه گفت: با سرازیر کردن منابع مالی ، صرفا برای درمان ، دارو و تجهیزات نمی توان با بیماری مقابله کرد و باید ، از ابتلای مردم به بیماری از طریق مدیریت بیماران مبتلا ، اعمال محدودیت های بیشتر در سطح شهرها ، الزام مردم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی و پرهیز از تجمعات کوچک و بزرگ ، اقدام کرد.

این مقام مسؤول یادآور شد: هزینه‌های درمان سیری ناپذیر است و باید همه دستگاه‌های اجرایی در پیشگیری از شیوع بیشتر بیماری با دانشگاه همکاری نمایند. 

نوری سپهر اظهار کرد: متاسفانه هنوز، رستورانها، کافی شاپ‌ها، بعضی از قهوه خانه های سنتی و ... باز هستند و علیرغم تلاش همکارانم در حوزه بهداشت در جریمه و پلمب مراکز ، فعالیت ها همچنان ادامه دارد . 

این پزشک مسؤول از شهروندان خواست ، تجمعات ، مهمانی ها ، رستوران رفتن ها و مسافرت ها را تعطیل کنند و فقط برای موارد ضروری آن هم با رعایت همه جوانب بهداشتی که بارها گفته شده است ، در شهر تردد نمایند.

وی از مراجعین به مراکز درمانی خواست، با مسؤولین بیمارستان و اورژانس همکاری نمایند و از هجمه بی مورد و با تعدادی زیادی همراه خودداری نمایند. 

نوری سپهر گفت:  بعضی ها که هیچ تخصص و آگاهی از این بیماری ندارند به مردم امیدهای واهی می‌دهند و تا امروز هیچ واکسن و دارویی برای پیشگیری و درمان قطعی بیماری تولید نشده است.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: کرونا البرز معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است

به گزارش خبرنگار مهر، مختار رجایی فر ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: بیماری تب مالت سویه‌های مختلفی دارد و بحث ریشه کنی آن امکان‌پذیر نیست.

وی بیان داشت: باید در این راستا پیشگیری و آگاهی‌رسانی انجام شود و مردم نیز همراه باشند

رجایی فر با بیان اینکه وقتی بیماری دام مثبت می‌شود، دامدار از انجام کشتار فرار می‌کند، گفت: درمان بیماری تب مالت زمانبر بوده و درمان طولانی مدت نیاز دارد، در برخی مواقع، بعد از شش ماه یا یک سال درمان، بیمار به ظاهر خوب می‌شود ولی بعد از یکسال دوباره علائم بیماری ظاهر می‌شود و این باعث تشخیص اشتباه پزشک می‌شود.

کد خبر 6092155

دیگر خبرها

  • انجام آزمایش تب مالت دامها نیازمند همکاری مردم در روستاها است
  • فوت و فن پخت املت به سبک قهوه‌خانه‌های دربند (فیلم)
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • قتل شاگرد قهوه خانه به دست کارگر اخراجی
  • مصرف بیش از اندازه قهوه عجب بلایی سرتان می‌آورد
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • پایداری جریان تامین و توزیع آب شرب شهر‌ها و روستا‌های استان یزد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ سازی بیشتر است
  • خوشحالی کین: فعال شدن بند پاداش جذاب