Web Analytics Made Easy - Statcounter

برنج‌های وارداتی مشکل ثبت سفارش ندارند، بازارگردانی ۴ شرکت بزرگ بورسی آغاز شد، یارانه معیشتی فردا شب واریز می‌شود، تخلفات در حوزه کارت‌های بازرگانی محرز است برخی از اخبار اقتصادی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، مهمترین اخبار اقتصادی امروز جمعه ۹ آبان شبستان به شرح زیر است:

برنج‌های وارداتی مشکل ثبت سفارش ندارند

حمید زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت اظهار کرد: اگر چه شیوع بیماری کرونا، تجارت جهانی را با کاهش ۱۵ درصدی مواجه کرد و به طبع آن تجارت خارجی ما را نیز در نیمه نخست امسال تحت تاثیر قرار داد، اما با بازسازی فرآیند‌های صادراتی پیش بینی می‌کنیم که در نیمه دوم امسال تا ۱۵ درصد رشد صادرات غیر نفتی اتفاق بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش صادرات در نیمه دوم امسال بخشی از کاهش ۳۴ درصدی صادرات غیر نفتی در شش ماهه نخست امسال در مقایسه با شش ماهه اول سال ۹۸ را جبران خواهد کرد ضمن این که روند‌های صادراتی رو به بهبود است.


رئیس سازمان توسعه تجارت ادامه داد: ما در صادرات به بازار‌های ۱۵ کشور همسایه و ۲ کشور هند و چین متمرکز شدیم,، زیرا این ۱۷ کشور در شش ماهه نخست امسال, ۸۹ درصد از صادارت ما را به خود اختصاص داده اند که البته روند اولویت دهی به بازار‌های کشور‌های همسایه همچنان در برنامه‌های صادراتی ما خواهد بود.

زادبوم گفت: با روند افزایش تولیدی که در بخش‌های مختلف داریم رشد صادرات نیز به ویژه در حوزه کشاورزی و صنایع غذایی مشهود است به گونه‌ای که در شش ماهه نخست امسال که صادرات غیر نفتی کاهش داشت، اما صادرات حوزه کشاورزی و صنایع غذایی با رشد ۱۶ درصدی مواجه است.

 

بازارگردانی ۴ شرکت بزرگ بورسی آغاز شد

شرکت بورس تهران از آغاز عملیات بازارگردانی سهام شرکت‌های سهام شرکت ایران خودرو، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو، قطعات اتومبیل ایران، خدمات انفورماتیک خبر داد.

به گفته مدیر نظارت بر ناشران بورس، همه ناشران پذیرفته شده در بورس موظفند برای انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران اقدام کنند.

 

یارانه معیشتی فردا شب واریز می‌شود

سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با صدور اطلاعیه‌ای زمان واریز یارانه معیشتی آبان ماه سال ۱۳۹۹ را اعلام کرد. بر اساس این اطلاعیه فردا ۱۰ آبان ۹۹ دوازدهمین مرحله از یارانه معیشتی، به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

این یارانه، همانند دوره‌های قبل به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان واریز خواهد شد."

 

تخلفات در حوزه کارت‌های بازرگانی محرز است

«کارتن خواب» های صادراتی ماجرایی است که در این روزها به نقل از رییس کل بانک مرکزی دهان به دهان می چرخد و گاهی نقدهایی را در پی دارد و گاهی هم دست مریزادهای بسیار! برخی از خصوصی ها نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند و با نقادی های مختلف خواستار افشای اطلاعات این افراد سودجو شدند چرا که معتقدند چنین ادعایی که از سوی عبدالناصر همتی بیان شده صحت ندارد و نمی توان کارت بازرگانی را بدون احراز صلاحیت صادر کرد. موضوعی که رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق آن را رد می کند و می گوید: تخلفات در حوزه کارت های بازرگانی محرز است.

موضوع مهمی که در این میان مطرح می شود تایید صلاحیت متقاضیان کارت های بازرگانی است که از تخصص کافی در تجارت برخوردار نیستند و همین امر موجب می شود هم واردات از مسیر اصلی خود منحرف و منابع ارزی بسیاری از کشور خارج شود و هم صادرات را به بیراهه بکشاند و سود آن را عائد کشور نکند. در نتیجه باید کار را به کاردان سپرد تا نه رانتی در میان باشد و نه فساد و تخلفی. 

رییس اتاق بازرگانی ایران و عراق با بیان اینکه احراز صلاحیت متقاضیان کارت های بازرگانی باید برعهده اتحادیه های تخصصی گذاشته شود، معتقد است: تخلفات در حوزه کارت های بازرگانی محرز است چرا که اگر یک یا دوبار اتفاق می افتاد، قابل بحث بود اما وقتی بارها شاهد تخلفات بوده ایم نشان دهنده جریان سوئی است که باید به سمت درست هدایت و اصلاح شود.

یحیی آل اسحاق تصریح کرد: کارت های بازرگانی مدتهاست به محل مناقشه تبدیل شده و همه ارگان ها و دستگاه های مربوطه نیز به ضرورت یا نفی کلی و اصلاح سازکارها و حتی تعیین مقام صادرکننده کارت، ورود کرده اند، اما به نتیجه ای دست نیافته اند.

 

ابلاغ سیاست جدید واردات در مقابل صادرات توسط رییس جمهور/انحصار حوزه خودرو گام به گام باید شکسته شود

علیرضا رزم حسینی پس از نشست مشترک با معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در جمع خبرنگاران بیان کرد: بیش از 5 هزار شرکت دانش بنیان با همکاری معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و وزارت صمت مشغول به فعالیت هستند که بیش از 50 درصد از این شرکتها در حوزه های مرتبط با صنعت، معدن و تجارت به فعالیت می پردازند.

وی با اشاره به اینکه حدود 40 درصد از تولید ناخالص داخلی و 38 درصد اشتغال پایدار مربوط به وزارت صمت است، تصریح کرد: ظرفیت بسیار خوبی در وزارت صمت برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان وجود دارد و حتماً با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ریل گذاری جدیدی را برای حمایت از این گونه شرکت‌ها شروع خواهیم کرد.

وزیر صمت در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دانش بنیان ها در حوزه ساخت داخل خودرو می توانند به کمک وزارت صمت بیایند، اضافه کرد: شرکت‌های رقیب برای رقابت با خودروسازان داخلی باید ایجاد شود و با ایجاد یک بازار رقابتی خودروی با کیفیت به مشتریان تحویل داده شود.

رزم حسینی ادامه داد: انحصار در حوزه خودرو به صورت گام به گام باید شکسته شود و امکان برخورداری مصرف کنندگان از یک خودروی با کیفیت و قیمت مناسب ایجاد گردد.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی خبرگزاری شبستان اخبار یارانه معیشتی نخست امسال هزار تومان وزارت صمت شرکت ها شش ماهه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان یکی از راهبردی‌ترین شرکت‌های زیر مجموعه صنایع بزرگ نفت و فولاد کشور و نخستین تولیدکننده لوله‌های فولادی در غرب آسیا، در نخستین حضور فعال و پویای خود در ششمین نمایشگاه اکسپو، گام بلندی برای رقابت جدی در بازار‌های کشور‌های همسایه برداشت.

شرکت لوله‌سازی اهواز به عنوان بزرگ‌ترین شرکت تولید لوله‌های فولادی انتقال نفت و گاز در خاورمیانه برای یافتن بازار‌های جدید و ترسیم یک افق صادراتی روشن، در نخستین حضور فعال خود در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران "اکسپو" بازار‌های هدف در کشور‌های حوزه خلیج فارس و همسایگان شرقی و غربی را نشانه گرفته است.

مدیران شرکت لوله‌سازی اهواز در این نمایشگاه برای انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با شرکت‌های بزرگ منطقه خاورمیانه، با بازرگانان و مدیران شرکت‌های بزرگ از عراق، ارمنستان، روسیه، افغانستان، عمان و قطر وارد مذاکره شدند و در سه روز نخست نمایشگاه، شرکت لوله‌سازی اهواز قدم‌های نخستین خود به منظور یافتن بازار‌های جدید با محوریت کشور‌های همسایه را استوار و محکم برداشت.

همچنین در چارچوب مذاکرات مشترک بین شرکت لوله‌سازی اهواز با اتاق‌های مشترک بازرگانی ایران و قطر، ایران و عمان و ایران و افغانستان، راه‌های همکاری‌های مشترک برای حضور در بازار‌های هدف ارائه و برنامه‌ریزی‌های مدون انجام شد.

شرکت لوله‌سازی اهواز با ظرفیت تولید سالانه ۷۹۰ هزار تن انواع لوله‌های فولادی و چهار میلیون متر مربع پوشش (لوله) از جمله بزرگترین تولیدکننده‌های لوله در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران" اکسپو" امروز به کار خود پایان می دهد.

دیگر خبرها

  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟
  • مراقب پیامک‌های جعلی یارانه کمک‌ معیشتی باشید
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • نظارت ها بر شرکت های بورسی برای واریز به موقع سود سهام عدالت چگونه است؟
  • مراقب پیامکهای جعلی یارانه کمک معیشتی باشید
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • باغ هنر با دو رویداد آغاز شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است