Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر سابق ایران در فرانسه گفت: اتهام دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا این بار توسط رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا مطرح شده یعنی تنها مرجعی که از طرف همه عناصر آمریکا به رسمیت شناخته می‌شود.

ابوالقاسم دلفی، سفیر سابق ایران در فرانسه در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص اتهامات کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در قبال دخالت ایران و روسیه در انتخابات پیش روآمریکا که این روز‌ها تب آن علاوه بر ترامپ بایدن را نیز گرفته است گفت: در اینکه ایران کشور مهم و تاثیرگذاری است و نقش این کشور باعث تحولات در منطقه است نه می‌توان تردید داشت و نه می‌توان آن را انکار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اینکه از مدت هاست که موضوع ایران نقل محافل انتخاباتی ایالات متحده است، گفت: بحث روابط ایران و آمریکا و آنچه ترامپ به دنبال مانور روی آن است یعنی دخالت ایران در انتخابات آمریکا و همچنین موضوع مذاکره با ایران سناریویی است که ترامپ به طور مستمر به آن می‌پردازد. بر این اساس او در مقطعی عنوان می‌کرد، اگر قبل از انتخابات ایران پای میز مذاکره بیاید دستاورد بیشتری کسب خواهد کرد و بعد از اینکه از این موضوع تقریبا ناامید شد مرتب به دنبال طرح این است که اولین کشوری که بعد از انتخابات و پیروزی اوبا آمریکایی‌ها تماس خواهد گرفت و مذاکره را کلید می‌زند؛ ایران است

دلفی با اشاره به نفوذ لابی یهودی در داخل آمریکا بر رویکرد انتخاباتی و شخص منتخب در این کشور گفت: نفوذ لابی‌های صهیونیستی در آمریکا اثر قابل ملاحظه‌ای در انتخابات این کشور دارد بر همین اساس ترامپ و بایدن هر دو این خط را دنبال می‌کنند که جمهوری اسلامی به دنبال دخالت در انتخابات آمریکاست و این موضوع می‌تواند، چه از بعد مثبت و چه از بعد منفی آن در نظر رای دهنده آمریکایی موثر باشد.

* جمهوری اسلامی برای ظرفیت و دیپلماسی آمریکا در منطقه بسیار مهم و تاثیرگزاراست
سفیر سابق ایران در فرانسه با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی برای ظرفیت و دیپلماسی آمریکا در منطقه بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: نکته حائز اهمیت در این روز‌ها آن است که در دوران انتخابات آمریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات در مناظرات خود نشان دادند که حد و حدودی برای بی حیایی‌های سیاسی قائل نیستند وثابت کردند، صلاحیت سیاسی آمریکا در سطوح مدیریتی تا چه حد تنزل پیدا کرده است. در دوران انتخابات آمریکا چه جمهوری خواه و چه دموکرات در مناظرات خود نشان دادند که حد و حدودی برای بی حیایی‌های سیاسی قائل نیستند وثابت کردند، صلاحیت سیاسی آمریکا در سطوح مدیریتی تا چه حد تنزل پیدا کرده است.
*آمریکا و غرب سوابق روشنی در دخالت در امورسیاسی سایر کشور‌ها دارند
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی براساس اصول و آرمان‌های نظام تا به حال سابقه دخالت در امور داخلی هیچ کشوری را نداشته است، یادآور شد: این در حالی است که آمریکای مدعی دخالت ایران و روسیه در انتخابات کشورش و همچنین غرب سوابق روشنی در زمینه دخالت در امور سایر کشور‌ها دارند و تقریبا در همه کشور‌هایی که خط و مسیر یکسانی با آن‌ها ندارند برنامه‌های مدونی برای دخالت در جابه جایی ها، تغییرات و از بین بردن نظام‌ها داشته اند.
*ادعای دخالت در انتخابات امریکا این بار توسط رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا مطرح شده
دلفی در پاسخ به این سوال که آیا ترامپ از طرح دخالت ایران و روسیه در انتخابات کشورش به دنبال کسب امتیاز انتخاباتی است یا خیر گفت: بحث دخالت‌های کشور‌های خارجی در انتخابات آمریکا پدیده‌ای است که انتخابات ۲۰۱۶ بین ترامپ و کلینتون نیز از آن بی بهره نماند و ترامپ با این حربه امتیازاتی کسب کرد و نهایتا پیروز انتخابات شد، این در حالی است که این روز‌ها و در سال ۲۰۲۰ اتهام دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا این بار توسط رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا مطرح شده یعنی تنها مرجعی که از طرف همه عناصر آمریکا به رسمیت شناخته می‌شود. این روز‌ها و در سال ۲۰۲۰ اتهام دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا این بار توسط رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا مطرح شده یعنی تنها مرجعی که از طرف همه عناصر آمریکا به رسمیت شناخته می‌شود.

سفیر سابق ایران در فرانسه افزود: بر این اساس وقتی ترامپ این موضوع را مطرح می‌کند که سه کشور نام برده شده در انتخابات آمریکا دخالت کردند، دموکرات‌ها نیز گریزی از پذیرش آن نداشتند و نمی‌توانستند اظهارات رئیس دستگاه اطلاعاتی آمریکا را نشنیده بگیرند.
*در اتهام افکنی علیه ایران دموکرات ها نیز سعی کردند از جمهور خواهان عقب نمانند
وی ادامه داد: از این رو حزب دموکرات نیز با بی اخلاقی سیاسی در این مسیر از جمهوری خواهان عقب نماند و هم بایدن و هم نانسی پلوسی هر دو اعلام کردند اگر دخالت ایران، روسیه و چین در انتخابات آمریکا اثبات شود با آن‌ها برخورد خواهیم کرد.

دلفی تصریح کرد: اسرائیل و بعضا کشور‌های ارتجاع عرب در صحنه انتخابات آمریکا به دنبال سوء استفاده از آن و انزوای ایران هستند با استعانت به ابقای ترامپ هستند، بر این اساس آن‌ها معتقدند اگر ترامپ در مسند ریاست جمهوری بماند به نفع اسرائیل و ارتجاع منطقه خواهد بود، چون طی این سال‌ها رژیم صهیونیستی بهره برداری لازم را از وجود رئیس جمهور آمریکا کرده است و سعودی‌ها و سایر اعراب نیز طی یک هفته اخیر به سمت برقرای رابطه با رژیم صهیونیستی رفتند که این البته دستاوردی ظاهری برای دولت ترامپ در واپسین روز‌های دولت او محسوب می‌شود.
*هم صدایی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در اتهام علیه ایران و روسیه حکایت از تطابق منافع ملی آمریکا با منافع حزبی آن‌ها دارد
سفیر سابق ایران در فرانسه با اشاره به جمله مضحک ترامپ مبنی بر اینکه «ایران نیز به زودی به جمع کشور‌هایی خواهد پیوست که روابط خود را با صهیونیست‌ها عادی کردند» گفت: تمام این تحرکات در آمریکا حکایت از آن دارد که در روز‌های آخر منتهی به انتخابات، آمریکایی‌ها هیچ حد و حدودی برای اتهام زنی در نظر نمی‌گیرند و آنچه به زعم آن‌ها در کسب آرای بیشتر موثر باشد از دیدگان شان دور نخواهد ماند و جمهوری خواه و دموکرات در استفاده از این حربه نه تنها از یکدیگر عقب نمی‌مانند بلکه سعی می‌کنند گوی سبقت را نیز از هم بروبایند و اینجاست که مشخص می‌شود منافع حزبی و فردی چه قدر با منافع ملی آمریکا هم خوانی دارد. آمریکایی‌ها هیچ حد و حدودی برای اتهام زنی در نظر نمی‌گیرند و آنچه به زعم آن‌ها در کسب آرای بیشتر موثر باشد از دیدگان شان دور نخواهد ماند و جمهوری خواه و دموکرات در استفاده از این حربه نه تنها از یکدیگر عقب نمی‌مانندو اینجاست که مشخص می‌شود منافع حزبی و فردی چه قدر با منافع ملی آمریکا هم خوانی دارد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس واضح است که صلاحیت زمامدارانی که فردای آمریکا یا امروز آن را مدیریت می‌کنند تا چه اندازه از ظرفیت و توانایی واقعی به دور هستند.                    

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دلفی انتخابات2020 ترامپ بایدن دخالت در انتخابات ایران روسیه چین دخالت ایران و روسیه در انتخابات روسیه و چین در انتخابات آمریکا سفیر سابق ایران در فرانسه حد و حدودی جمهوری اسلامی جمهوری خواه بر این اساس روز ها کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۲۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه طی سخنانی از آمادگی کشورش برای استفاده از کلاهک‌های هسته‌ای به عنوان بخشی از «دفاع معتبر اروپا» در برابر تهدیدات روسیه خبر داد و گفت که تمایل دارد درباره این موضوع با دیگر کشور‌های اروپایی تبادل نظر کند.

مکرون طی مصاحبه‌ای گفت که شخصاً علاقمند مطرح کردن موضوع استفاده از سلاح‌های دوربرد، هسته‌ای و سامانه‌های دفاع موشکی با آن کشور‌های اروپایی هست که سلاح‌های هسته‌ای آمریکا را در کشور‌های خود مستقر کرده‌اند.

وی افزود: فرانسه موضع خود را حفظ خواهد کرد، اما آماده است تا در دفاع از خاک اروپا بیشتر مشارکت کند. فرانسه که حدود ۳۰۰ کلاهک هسته‌ای دارد، تنها قدرت هسته‌ای اتحادیه اروپا است.

رئیس‌جمهور فرانسه در هفته‌های اخیر موضع شدیدتری را علیه روسیه اتخاذ کرده است و این اولین بار نیست که استفاده از سلاح‌های هسته‌ای فرانسه را برای دفاع اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند. مکرون اولین بار در سال ۲۰۲۰ به این اقدام احتمالی اشاره کرده بود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • پرونده «آمیا»/ صحنه‌گردانان اتهام‌زنی علیه ایران چه کسانی هستند؟
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • آمریکا: پوتین دستور مرگ الکسی ناوالنی را صادر نکرده
  • اعتراف آمریکا به دست نداشتن پوتین در مرگ ناوالنی
  • آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ادعای پلوسی درباره پوتین، توهین به آمریکایی‌ها و دموکراسی است