Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان هدف آمریکا و عرب از اعمال تحریم ها علیه ایران را قطع روابط آن با ملت‌های منطقه به ویژه فلسطینی‌ها دانست. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری العهد، شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان طی سخنانی در افتتاحیه کنفرانس سالانه مجمع تقریب مذاهب که از طریق فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ایران گفت: تحریم های آمریکا دشمنی اقتصادی با اهداف سیاسی است زیرا واشنگتن در تلاش است با مانع تراشی در برابر توانمندی‌های دفاعی ایران مواضع و شروط خود را به راحتی بر تهران تحمیل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ نعیم قاسم گفت: هدف از این تحریم‌ها منزوی کردن ایران و قطع روابط آن با ملت‌های منطقه به ویژه فلسطینی‌ها است که مشتاق استقلال و آزادی و قضیه بر حق خود هستند.

وی در همین ارتباط به تحریم های آمریکا علیه حزب الله  اشاره کرد و گفت: دلیل این تحریم‌ها این است که مقاومت شایستگی خود را در مقاومت و آزاد سازی و حمایت از استقلال به اثبات رساند و در برابر تحریم‌ها ایستاده و به مقاومت به شیوه‌های مختلف ادامه داد از همین رو ما باید این شیوه را بین نسل‌های آینده تقویت کنیم تا پیروزی های بیشتری را به یاری خداوند به ثمر برسانیم.

وی به موفقیت ایران در جنگ تحمیلی 8 ساله اشاره کرد و گفت: برپایی جمهوری اسلامی به مشعل آزادگان جهان تبدیل شد و ملت فلسطین و مقاومت شرافتمندانه آن موجب نابودی اهداف اسرائیل شد و حزب الله نیز  در برابر اسرائیل ایستاد و عراق و سوریه داعش تروریستی را نابود کردند و یمن نیز علیه عربستان ایستادگی اسطوره‌ای نشان داد.

شیخ نعیم قاسم با اشاره به ادعای غرب در خصوص آزاد بیان گفت: عملکرد رئیس جمهور فرانسه و نظام حاکم این کشور در توجیه توهین به رسول الله (ص) و دفاع از مرتکبان این توهین، نشانه ضعف الگوی ارزشی غرب و بازگشت آن به شیوه‌های جاهلیت است.

شیخ نعیم قاسم ادامه داد: غرب که مدعی احترام به آزادی اندیشه است، اجازه می دهد توهین و هتاکی شود که این به دور از ادعای آن بوده  و دشمنی اخلاقی و فتنه انگیزی به شمار می‌آید و بیانگر ضعف منطق است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: فرانسه با این اقدام فقط ناامیدی و انزوا از مسلمانان و آزادگان جهان را برای خود به بار آورد  باید مشی خود در تعامل با اسلام و مسلمانان را اصلاح کند درغیر این صورت تنها بازنده راهی خواهد بود که در پیش گرفته است.

معاون دبیر کل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع عادی سازی برخی از رژیم های عربی با رژیم صهیونیستی پرداخت و اظهار داشت: این گام خیانت نظام‌های حاکم است اما ملت‌ها هنوز امیدوار هستند.

 

وی افزود: عادی سازی روابط امارات، بحرین، سودان و در پس آنان عربستان سعودی بخشی از توطئه بین‌المللی برای تسلط بر کشورها و ثروت‌های ما و سلب قدس و فلسطین است و عوامل عادی سازی ابتدا پنهانی عمل می‌کردند اما انحرافات حاکمان این کشورها روشن شد تا گام بزرگی در مسیر سرنگونی خود بردارند.

شیخ نعیم قاسم مقاومت را راه برادری و پیروزی برشمرد و گفت: مقاومت اراده ما در رویارویی با چالش‌ها را تقویت کرد و توان نیروهای انحرافی برای تاثیرگذاری بر نسل‌های امروزی را سلب کرد.

وی تاکید کرد: ادامه مقاومت و پیروزی آن تنها راه حل برای حمایت از انواع مقاومت است تا چشم ما همیشه به سمت فلسطین و جهاد ملت آن در رویارویی با اشغال باشد.

شیخ نعیم قاسم با تاکید بر وحدت در جهان اسلام  تصریح کرد: وحدت موجب نزدیک شدن علمای اهل تسنن و شیعه و حمایت از مقاومت فلسطین شد و محور مقاومت را گرد آورد و دروغین بودن طرح تکفیری‌ها را برملا کرد و موجب اهتزاز پرچم کمال اسلام شد.

وی بر لزوم تقویت وحدت و محور قرار دادن آن در تربیت نسل‌های کنونی و بهره گرفتن از نتایج آن به منظور تحقق استقلال و مقاومت در برابر ظلم و ستم و تربیت نسلی صالح تاکید کرد.

شیخ نعیم قاسم در پایان ویروس کرونا را یک بیماری جهانی خواند که بر تمام مردم اثر گذاشته و آن را آزمونی دانست که وظیفه ما تسلیم نشدن در برابر آن و پایبندی به اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از شیوع آن است و گفت نباید از بیماری روح غافل شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: حزب الله لبنان شیخ نعیم قاسم تحریم ها ملت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا، راشاتودی نوشت: روزنامه ایزوستیا به نقل از سفارت تهران در مسکو گفت که ایران می‌تواند ظرف چند ماه آینده کارت‌های اعتباری و نقدی میر روسیه را بپذیرد.

به گفته محسن رحیمی، هم اکنون کار برای آماده سازی زیرساخت‌های فنی لازم در حال انجام است، البته اجرای این سامانه زمان بر است. رحیمی تاکید کرد که این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که روسیه و ایران به ایجاد روابط اقتصادی قوی‌تر ادامه می‌دهند.

مسکو و تهران روابط خود را در مواجهه با تحریم‌های غرب تقویت کرده اند. به گفته میخائیل خاچاتوریان، دانشیار دانشگاه مالی در مسکو، گردش تجاری بین دو کشور در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیارد دلار بوده است و پتانسیل رشد بیشتر، به ویژه در بخش تولید، مهندسی مکانیک و حمل و نقل را دارد.

به گفته وی، آزمایش سیستم میر، جایگزین روسی ویزا و مسترکارت، ممکن است از اواخر تابستان یا اوایل پاییز سال جاری در ایران آغاز شود. مسکو در سال ۲۰۲۲ در واکنش به عملیات نظامی خود در اوکراین، از جمله قطع دسترسی بسیاری از بانک‌های روسی از سوئیفت، ویزا و مسترکارت، تحت تاثیر موجی از تحریم‌ها قرار گرفت. در پاسخ، دولت روسیه شروع به ترویج سیستم میر داخلی به عنوان یک جایگزین قابل اعتماد کرد.

کارشناسان خاطرنشان کردند که اقتصاد ایران علیرغم اینکه دهه‌ها تحت تحریم‌های گسترده بین‌المللی قرار داشت، سازگار شده است و روسیه می‌تواند از تجربه تهران در مقاومت در برابر فشار خارجی استفاده کند.

تاتیانا موناگان، دبیرکل اتاق بازرگانی بین‌المللی (ICC) گفت: اقدام برای راه‌اندازی میر در ایران گامی منطقی به جلو در توسعه همکاری‌های دوجانبه پس از پیوستن تهران به گروه اقتصادی بریکس در سال جاری است.

به گفته کارشناسان، تصمیم برای استفاده از میر در ایران از زمانی که تعدادی از کشور‌های به اصطلاح «دوست» از جمله ارمنستان، قرقیزستان و قزاقستان به دلیل ترس از هدف قرار گرفتن توسط تحریم‌های ثانویه، محدودیت‌هایی را بر این سیستم اعمال کردند، اهمیت بیشتری پیدا کرد.

کارت‌های میر در حال حاضر به صورت آزاد در آبخازیا، اوستیا و بلاروس پذیرفته می‌شوند و با محدودیت‌های خاصی در ارمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، کوبا، ونزوئلا و ویتنام قابل استفاده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • بهبود پایداری شبکه برق فوق توزیع منطقه دشت آزادگان
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا
  • حضور ایران در بریکس تاکنون مثمرثمر بوده است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال جوانان منطقه است
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • جریان مقاومت در مقیاس منطقه‌ای و جهانی فراگیر شده است
  • اتصال سرویس کارت‌های اعتباری ایران و روسیه/ مسکو از تجربه دهه‌ها مقاومت ایران در برابر تحریم بهره می گیرد