Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدهادی اشرافی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی بیش از هشت ماه گذشته با توجه به ضرورت اعمال محدودیتهای رفت و آمد در مراکز نگهداری معلولان، شاهد کمرنگ شدن میزان کمک و مشارکتهای مردمی به این مراکز هستیم.

وی ادامه داد: تقویت مشارکت خیران و نیکوکاران در حمایت از معلولان با توجه به شرایط ناشی از شیوع بیماری کووید ۱۹ و تبعات ناشی از آن ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل موسسه خیریه "شکوه مهر" مشهد گفت: این موسسه در قالب هشت مرکز شبانه‌روزی ۴۰۰ معلول و افراد سالم بی سرپرست یا بدسرپرست ۲ تا ۶۰ ساله را نگهداری می‌کند که افراد سالم به تعداد ۲۸۰ نفر در پنج مرکز و افراد کم‌توان ذهنی به تعداد ۱۲۰ نفر در سه مرکز نگهداری می‌شوند.

وی افزود: همچنین سه کلینیک حمایت از فرزندان غیرمقیم با پوشش ۲ هزار کودک سالم و معلول زیرپوشش این موسسه فعالیت دارد.

اشرافی با بیان اینکه با لغو مرخصی کودکان و ممنوعیت ملاقات‌ها و بازدیدها با هدف تامین سلامت افراد زیرپوشش، هم اکنون شرایط خاصی بر فضای مراکز نگهداری آنان برقرار است، ادامه داد: استقرار مرکز تب‌سنجی در ورودی مراکز، انجام ضدعفونی افراد ورودی به داخل مراکز و استفاده دایم مربیان از گان محافظ، کلاه، کفش، شیلد و ماسک با هدف تامین سلامت افراد مقیم در مراکز و کاهش بازدید خیران موجب افزایش هزینه‌ها و کاهش مشارکت خیران در تامین هزینه‌های این مراکز شده است.

وی با اشاره به ایجاد مرکز قرنطینه برای کنترل ۱۴ روزه کودکانی که بنا به ضرورت و برای انجام اقدامات درمانی و معلولیت‌های خود به بیمارستان می‌روند گفت: تاکنون هیچ یک از کودکان و معلولان مقیم در مراکز این موسسه به کرونا مبتلا نشده‌اند. 

مدیرعامل موسسه خیریه "شکوه مهر" مشهد با بیان اینکه اعتبارات اعطایی بهزیستی جوابگوی ۱۳ درصد هزینه‌هاست افزود: به صورت میانگین هزینه نگهداری هر کودک در ماه ۳۵ میلیون ریال است که کمکهای بهزیستی معادل پنج میلیون ریال از این میزان را تامین می‌کند ضمن اینکه اعتبارات بهزیستی برای تعداد خاصی است.

وی ادامه داد: علاوه بر این به ازای هر کودک ماهیانه سه میلیون ریال هزینه خرید مواد ضدعفونی و تجهیزات بهداشتی و امثال آن به سایر هزینه‌های معمول و رایج نگهداری و درمانی افزوده شده است.

اشرافی بدون اشاره به میزان کمکهای مردمی گفت: کمکهای مردمی در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش بسیار دارد و امیدواریم شاهد افزایش کمکهای خیران در این زمینه باشیم.

موسسه خیریه "بوستان شکوه مهر" مشهد به صورت هیات امنایی و تحت نظارت سازمان بهزیستی به شماره ثبت ۳۲۲۸ در سال ۱۳۹۱ تاسیس شده و جزو بزرگترین مجموعه‌های توانبخشی و حمایتی کشور است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سازمان بهزیستی کشور معلولان ویروس کرونا مشهد سازمان بهزیستی کشور معلولان اخبار کنکور موسسه خیریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران

 

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، آیت الله محامی، نماینده ولی فقیه در این مراسم، گفت: بهبود شاخص های کیفی و کمی در حوزه آموزش سیستان و بلوچستان، نیازمند تعامل با خیران نیک اندیش دارد.
همچنین ادهم رئیس کمیسیون مدرسه یاری انجمن خیران مدرسه ساز،گفت: مهمترین نیاز آموزش وپرورش توسعه انسانی ونرم افزاری است که با همکاری آموزش وپرورش، نوسازی وتجهیز مدارس وانجمن خیران در سیستان وبلوچستان محقق می شود.
بروشکی مدیرکل آموزش وپرورش سیستان وبلوچستان هم گفت: امسال 98 هزار دانش آموز کلاس اولی وارد مدارس می شوند.

دیگر خبرها

  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • آسیاتک ابتدای شهریور از ۵۵۰مرکز داده پیام بهره‌برداری می‌کند
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید