Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-26@07:29:38 GMT

افزایش موارد مسمومیت با مصرف استامینوفن

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۵۲۹۸

افزایش موارد مسمومیت با مصرف استامینوفن

رویداد۲۴ استامینوفن یکی از متداول‌ترین مسکن‌های مصرفی در جهان است. این دارو در تسکین درد‌های خفیف و تب کاربرد گسترده‌ای دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد: طی چند دهه گذشته در بسیاری از کشور‌ها مصرف این دارو بیش از حد افزایش یافته است که می‌تواند به در دسترس بودن دوز موجود از این دارو مرتبط باشد.

بررسی انجام شده در سوئیس نشان می‌دهد: در صورت تجویز داروی استامینوفن توسط پزشک باز مشاهده می‌شود دوز بالاتری از این دارو به راحتی موجب مسمومیت در افراد می‌شود همچنین مسمومیت ناشی از این دارو اغلب به مرگ منجر نمی‌شود، اما می‌تواند آسیب جدی به کبد وارد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نقل از ساینس الرت، به گفته محققان سوئیسی یکی از مشکلاتی که در رابطه با داروی استامینوفن وجود دارد، این است که اگر مصرف این دارو به تسکین علائم فرد کمکی نکند، بیمار بدون تجویز پزشک به مصرف دوز بالاتری از دارو اقدام می‌کند. این مشکل بزرگی است.بیشتر بخوانید: افزایش موارد مرگ ناشی از مسمومیت دارویی طی ۸ سال اخیر/ کدام داروها رتبه اول مسمومیت‌زایی را دارند؟ منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 مسمومیت دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۵۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین متولی، رئیس اداره پایش تامین زنجیره داروی سازمان غذا و دارو اظهار کرد: پرفروش‌ترین دارو‌ها از لحاظ تعدادی در سال گذشته به ترتیب متفورمین با ۲ میلیارد و ۲۰۹ میلیون عدد، ادالت کلد با یک میلیارد و ۹۲۰ میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و ۷۶۳ میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون عدد بوده اند.

وی افزود: دارو‌هایی همچون «آموکسی سیلین»، «استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن»، «کدئین»، «لوزارتان» و «آتورواستاتین» نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم قرار دارند.

به گفته رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو، پرمصرف‌ترین دارو‌های تأمینی سال ۱۴۰۲ از نظر ریالی نیز به ترتیب آموکسی سیلین، سفکسیم، IVIG، ادالت کلد، انوکساپارین، متفورمین، استامینوفن، کوآموکسی کلاو بوده اند.

متولی خاطرنشان کرد: دارو‌هایی که نام برده شد، ۱۰ درصد ارزش ریالی بازار دارویی را به خود اختصاص داده اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خطر مسمومیت با قارچ‌های طبیعی
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • چهار عارضه جانبی مصرف بیش از حد ویتامین D
  • آمارهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از مصرف داروی ایرانیان
  • عددهای عجیب از واردات و مصرف داروی ایرانی‌ها
  • معرفی پرفروش‌ترین دارو‌ها در ایران
  • پرمصرف‌ترین داروها در ایران
  • چرا اولین داروی آلزایمر فروش نرفت؟