Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه اندیش خبرگزاری تقریب، ملک محشتم خان دبیرکل جماعت اسلامی هند در وبینار «ظرفیتهای راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب، اظهار داشت: دنیای انسانیت امروز دچار بحران ھای فکری و اخلاقی شدہ است؛ در چنین شرایطی کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی برگزار میشود و اولین پیام  این کنفرانس هم  این است که ما باید پیام رسول گرامی (ص) را به گوش مردم جھان برسانیم، تا این جھان از بحران فکری و اخلاقی نجات بیابد، این بزرگترین مسئولیت این کنفرانس بین المللی ھست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 وی در بخشی از سخنان خود به اپیدمی کرونا اشاره کرد و گفت: متخصصین بھداشت و درمان برای محفوظ ماندن از این اپیدمی تدابیری اعلام کردہ اند و ما باید به آن عمل کنیم؛ این اپیدمی ما را متوجه ساخته است که با وجود پیشرفتهای علمی جهان یک ویروس کوچک کل دنیا را تحت تأثیر قرار داده و به چالش کشیده است و معنایش اینست که تمامی انسان ھا باید به طرف خالقشان، مالکشان و ربشان رجوع کنند و در برابر عظمت او سر خم کنند.

ملک محشتم خان تصریح کرد: امت اسلام امت وسط است و نیاز دارد در صحنه ھای مختلف پیشرفت کند، امروز توسط این کنفرانس ما باید به دولتمردان کشور ھای اسلامی، مسئولان و عامه مردم بگوییم که باید در بخش آموزش و پرورش، صنعت، کشاورزی،  فناوری اطلاعات، در بھداشت و درمان، صنعت دفاعی، در تحقیق و پژوھش، رشد کنیم.

وی تصریح کرد:ما میخواھیم بین ھمه انسانھای جھان باید وحدت ایجاد شود، اما امتی که  خواھان وحدت بین مسلمان ھای جھان است باید از درون خودش ھم متحد باشد، باید از اختلافات بگذریم و بالاتر از این موضوعات کار کنیم، اساس وحدت یعنی قرآن کریم، اساس وحدت یعنی ذات پاک پیامبر (ص)؛ از طریق این کنفرانس ما باید به مسئولان کشور ھا و به عامه مردم پیام بدھیم که این امت توان ھای وافر از جمله جوانانان، زنان، منابع طبیعی و .. دارد، که باید از آن استفاده بهینه کرد.
 
در ادامه مفتی محمد عادل ندوی رئیس دارالافتاء و دارالعلوم سید احمد شهید راجستهان هند طی سخنانی در این وبینار به درگیریهای موجود در کشورهای اسلامی از جمله درگیری بین آذربایجان و ارمنستان اشاره کرد  و گفت: با توجه به درگیریهای موجود در جهان اسلام طرح موضوع «همکاری های جهان اسلام در مصایب و بلایا» نیاز مهم جامعه اسلامی بود.

وی با بیان اینکه انتشار ویروس کرونا در جهان امتحان الهی است، گفت: قانون الھی ھمین است و مهم این است که ما چگونه باید این امتحان را پشت سر بگذاریم؟ راھش را ھم قرآن و سنت به ما گفته است، خدا می فرماید وَتَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَىٰ در کار ھای نیک و پسندیدہ ھمکاری کنید.

مفتی عادل ندوی در ادامه تأکید کرد: ما مسلمانان باید با وجود اختلاف در فرق و مذاھب اینقدر وسعت در قلب ھا داشته باشیم که باھم بنشینیم و مسایل مشترک مان را حل کنیم.
 
در ادامه شیخ وقار احمد عضو جماعت اسلامی ایالت راجستهان هند با اشاره به موضوع سی و چهارمین کنفرانس وحدت، گفت:خداوند متعال به ما دستور داده است که در هر کار خوب و پرهیزکارانه همکاری کنیم؛ وقتی معتقدیم که همه موجودات بنده خدای متعال و فرزندان آدم هستند، لذا اگر ابن آدم به هر نوع مصیبت مبتلا شود، بدیهی است که باید به او کمک کرد و این همان چیزی است که ما آن را خدمت به مردم می نامیم. خدمت به مردم یک نیاز مهم و بخشی از تعلیمات اسلامی است و ما نمی توانیم به قرب الهی برسیم مگر اینکه حقوق بندگان خدا، یعنی حقوق پرستندگان را ادا کنیم.
 
وی در ادامه با تأکید بر ضرورت همبستگی در مقابله با بلایایی چون بیماری کرونا، گفت:کمک به مردم فارغ از دین و مذهب آنها از ارزشهای اسلامی بوده که باید همچنان باقی بماند.
   
سید اشفاق گلزار بخاری رئیس بنیاد شاه همدان کشمیر هم در این وبینار با اشاره به مشترکات بین مسلمانان و تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه بین آنان گفت: وحدت میان مسلمین و جوامع مسلمان به این معنی است که مسلمانان باید اختلافات مذهبی و تفاوت های موجود در حدیث، سبک زندگی و فقه همدیگر را تحمل کنند و در یک جبهه واحد در خصوص مسائل مربوط به دنیای اسلام عمل کنند و به همدیگر یاری رسانند. این وحدت همچنین به این معنی است که ملل مسلمان نباید منابع خود را در تقابل با همدیگر صرف کنند.

وی ادامه داد: ملل مسلمان می بایست به هوش باشند و دشمن را دست کم نگیرند. امروز ملل و جوامع مسلمان باید متحد شوند و بین خود همدلی ایجاد نمایند. امروز یکی از اصلی ترین اهداف قدرت های استکباری نظیر امریکا و اسرائیل ایجاد دودستگی است که بهترین راه نیل به این هدف ایجاد دودستگی بین شیعه و سنی است.

گلزار بخاری خاطر نشان کرد: پیروان مذاهب مختلف می بایست به وظایف خود ادامه دهند و با پیروان سایر مذاهب روابط دوستانه ای برقرار نمایند. به سی آی ای و ام آی سیکس توجهی نکنید، زیرا آنها نه شیعه هستند نه سنی، بلکه هر دو عوامل ضد اسلام و دشمنان ما هستند.
 
مولانا محمد عیسی شاهدی رئیس انجمن فارسی بنگلادش هم در این نشست ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد رسول اکرم (ص) اظهار داشت: برگزاری خود وحدت یک پیام برای ملت مسلمان دارد و آن اینکه حضرت محمد(ص) نقطه وحدت امت است و اگر سنت و محبت ایشان را در زندگی خود پیاده کنیم، متحد خواهیم شد.

وی ادامه داد: برای اتحاد وانسجام  بیشتر امت اسلامی باید بر مشترکات خود تأکید کنیم و به مسائل فرعی و کوچک نپردازیم، اینکه فرقه یا مذهبی خود را از فرقه دیگر برتر و برحقتر بداند موجب تفرقه می شود.

مولانا شاهدی افزود: برای مرحله دوم ما باید دشمنان خود را بشناسیم، کسانی که مثل امارات که با رژیم صهیونیستی دوستی می کنند، دشمن خدا، دشمن انسانیت و دشمن فلسطینیها دشمن مسلمانان هستند و بر خلاف دستور قرآن مجید عمل کرده اند.
 
 
در حال تکمیل...
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: جهان اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم
  • اگر مطهری و مبارزه او با تحجر ادامه داشت...
  • امیر بختیاری: تقلیل اقدامات ارتش در سال ابتدایی جنگ بی‌انصافی است/ در ارتش مخالفت چندانی با ادامه جنگ بعد از فتح خرمشهر وجود نداشت/ از سال دوم جنگ وحدت فرماندهی بین ارتش و سپاه از بین رفت
  • آیت‌الله مظاهری: روش مواجهه با جوانان، دهن‌کجی و رَمی به بی‌عقلی و بی‌دینی نیست
  • زن و خانواده مرز مواجهه جمهوری اسلامی با غرب است
  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • ایران جزو آسیب‌پذیرترین کشورها از بلایای طبیعی
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند