Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، حجت‌الاسلام مهدی دری در خطبه‌های نماز جمعه ظهر امروز رودان با گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت: هفته وحدت سراسر درس و عبرت است و با وحدت و همدلی می‌توانیم جامعه پیشرفته و آباد داشت.

وی افزود: وقتی ملاک عمل وحدت، همدلی و دوری جستن از منیت و حزب و گروه‌گرایی باشد قطعا در پی آن موفقیت و پیروزی در جامعه نهفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه رودان تاکید کرد: کنار گذاشتن اختلاف یک هنر و درس بزرگ است که باید از پیامبر عظیم‌الشان اسلام و هفته وحدت فرا گرفت.

حجت‌الاسلام دری با بیان برخی خصوصیات پیامبر مهربانی‌ها، گفت: هر چقدر بتوانیم در زندگی اخلاق، رفتار و سنت پیامبر اسلام را پیاده کنیم، روز قیامت جایگاه‌مان نزدیک‌تر به پیامبر اسلام خواهد بود.

امام جمعه شهرستان رودان به نسل جوان توصیه کرد: شناخت خصوصیات عظیم پیامبر مکرم اسلام می‌تواند گره‌گشایی بسیار از امور زندگی‌تان باشد.

وی دوری از افراط، تفریط و تندروی را دیگر درس  اخلاق‌های نیک پیامبر دانست که باید سرمشق زندگی مسلمان قرار گیرد.

حجت‌الاسلام دری بیان داشت: پیامبر اسلام همواره از سرزنش، تحقیر و عیب‌جویی دیگران دوری می‌جست و این ویژگی‌های بارز نیز باید الگوی مسلمانان جهان باشد.

وی در ادامه با اشاره به توهین رئیس جمهور سخیف فرانسه به نام آزادی بیان افزود: این اقدام زشت احساسات یک میلیارد و نیم مسلمان جهان را جریحه‌دار کرده است.

دری ادامه داد: تعریف آزادی از نگاه آنان یعنی این عمل زشت، اما اگر در فرانسه علیه هولوکاست صحبت کنند از شدیدترین جرایم است.

وی گفت: آزادی آنگاه آزادی است و خود مقدس است که با آنچه صرف آن می‌شود هم‌سنخ باشد، آزادی در حق‌جویی و حق‌گویی معنا می‌شود و هتاکی و حرمت‌شکنی، آزادی نیست بلکه ضد آزادی است.

امام جمعه شهرستان رودان تاکید کرد: همه وجود ما مسلمانان از پیامبر مکرم اسلام است.

مهدی دری خواستار برخورد جدی دولتمردان با این عمل نابخردانه رئیس جمهور فرانسه شد و تصریح کرد: امروز احضار و اخراج سفیر فرانسه از کشور یک برخورد محکم در برابر اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام خواهد بود.

امام جمعه رودان همچنین خواستار عدم وجود هیچ نمادی از دشمنان در کشور شد و گفت: باید هم پای سایر کشورهای اسلامی کالاهای فرانسوی در کشور تحریم کامل شود.

وی از جوانان خواست از فضای مجازی بر علیه کار زشت و سخیف فرانسه استفاده کنند و اسلام ناب محمدی را به کل دنیا نشان دهند.

امام جمعه رودان در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به آمار روز افزون مبتلایان به کرونا در کشور خواستار جدیت بیش از پیش مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی شد.

وی با اشاره به فرموده‌های رهبر انقلاب در نشست با اعضای ستاد کرونای کشور گفت: وجود ویروس کرونا ارتباط مستقیم با معیشت و زندگی مردم دارد و باید مطابق با تاکیدات رهبری عبور و مرورها کنترل شود و با بسته شدن راه‌ها با تهدیدکنندگان بهداشت عمومی کشور برخورد شدید صورت گیرد.

حجت‌الاسلام دری ادامه داد: بنا به فرموده معظم‌له باید اعمال محدودیت‌ها در وسایل نقلیه عمومی جدیت یابد و از ظرفیت‌های مساجد و بسیج‌های همگانی برای آموزش‌های ویژه مقابله با کرونا استفاده شود.

وی همچنین به شیطنت‌های رسانه‌ای دشمن اشاره کرد و گفت: مردم هوشیار باشند که در ایام آبان‌ماه دشمنان در کمین یک حفر برای ایجاد اختشاش هستند و باید آگاه و فهیم باشیم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۹
 

منبع: فارس

کلیدواژه: رودان امام جمعه رودان مهدی دری اهانت به پیامبر اسلام پیامبر اسلام حجت الاسلام امام جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۱۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم

آفتاب‌‌نیوز :

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز شنبه به وقت محلی در حساب کاربری توییتر خود باا انتشار تصویری از دیدار خود با آویگیل ایدان ۴ ساله که توسط گروه‌های مقاومت فلسطینی آزاد شده است، نوشت: من تا زمانی که همه گروگان‌ها مانند ابیگل که توسط حماس از خانواده‌های خود جدا و به اسارت گرفته شده اند، به آغوش خانواده‌های خود باز گردند، آرام نخواهم گرفت.

رئیس جمهور آمریکا با مظلوم نمایی درباره اسرای اسرائیلی و نادیده گرفتن هزاران فلسطینی در بند اسرائیل افزود: به آن‌ها قول می‌دهم. به خانواده‌های آن‌ها قول می‌دهم

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • اهانت مجدد به قرآن کریم در استکهلم
  • اقتدار جمهوری اسلامی تکیه گاهی برای آزادی خواهان جهان است
  • اسلام‌آباد: سفر رئیس جمهور ایران فرصتی برای تعمیق همکاری‌ها بود
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیم
  • تصاویر انتقام رئیس‌جمهور فرانسه از ستاره آفریقایی بعد از لایی خوردن | امشب را در فرانسه نمان!
  • ماکرون: اروپا در خطر مرگ قرار دارد
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد