Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-05@22:06:18 GMT

تهدید عاملان ترور سردار سلیمانی در خاک آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۶۹۶۳

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه فاکس‌نیوز به نقل از منابعی در وزارت دفاع و ارتش آمریکا مدعی شد برخی از مقامات ارشد وزارت دفاع آمریکا ( پنتاگون) که در عملیات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس مشارکت داشته‌اند، اخیرا هدف تهدید‌های امنیتی قرار گرفته‌اند.

به نوع این "تهدیدهای امنیتی" اشاره‌ای نشده، اما به ادعای منابع فاکس‌نیوز این مقامات هم در خاک آمریکا تهدید شده‌اند و هم هنگامی که به خارج از آمریکا سفر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش ادعایی را نخستین بار دیروز (پنجشنبه) شبکه "ان‌بی‌سی" نیوز منتشر کرد و سپس نماینده ارشد وزارت دفاع آمریکا آن را برای فاکس نیوز تایید کرد.

مقامات امنیتی آمریکا مدعی شده‌اند: تهدیدات علیه مقامات ارشد پنتاگون ممکن است با ترور سردار قاسم سلیمانی، ژنرال ایرانی توسط نیرو‌های آمریکایی در ژانویه سال جاری میلادی مرتبط باشد. هرچند گزارش‌های قطعی در این خصوص منتشر نشده است.

به نوشته فاکس‌نیوز ماه گذشته ارتش و سازمان اطلاعات آمریکا در جریان چنین تهدیداتی قرار گرفتند و نسبت به آن‌ها هشدار دادند.

جاناتان هافمن، سخنگوی پنتاگون نیز با صدور اطلاعیه «هشدار» ضمن آگاه کردن مقامات اجرایی قانون فدرال، اعلام کرد وزارت دفاع، اقدامات امنیتی برای همه پرسنل خود را در نظر گرفته است.

فاکس‌نیوز در ادامه با اشاره به اینکه کاخ سفید از اظهار نظر درباره این گزارش خودداری کرده نوشت: اما دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اواسط ماه سپتامبر با انتشار یک توئیت توجهات را به تهدید‌های مشکوک علیه مقامات ارشد پنتاگون جلب کرد.

اشاره فاکس‌نیوز به این توییت رئیس‌جمهور آمریکا در اواسط سپتامبر است که مدعی شد ایران در پاسخ به ترور سردار سلیمانی در حال برنامه‌ریزی برای یک ترور یا حملات دیگری علیه آمریکاست.

در سوم ژانویه سال میلادی جاری آمریکا در اقدامی تروریستی سردار قاسم سلیمانی و همراهانش را در یک حمله پهپادی در فرودگاه بغداد به شهادت رساند. اقدام تروریستی که خیلی زود با موشک باران بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در عراق از سوی سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شد.

منبع: الف

کلیدواژه: وزارت دفاع ترور سردار فاکس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو

اکسیوس به نقل از افراد مطلع به موضوع گزارش داد که یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی در طی تماسی با مقامات ارشد دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) نگرانی‌های خود را در مورد تصمیم احتمالی دادگاه برای صدور حکم بازداشت علیه مقامات ارشد اسرائیلی مورد بحث قرار دادند.

به گزارش ایسنا، این تماس ظاهرا روز چهارشنبه برگزار و محرمانه تلقی شده است و مشخص نیست کدام سناتورها در این تماس شرکت کرده‌اند.

بنا بر گزارش‌ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، از صدور حکم بازداشت علیه او عصبی است و قانونگذاران آمریکایی را تحت فشار قرار داده تا تلاش کنند دیوان کیفری بین‌المللی را متقاعد کنند که با برنامه‌های احتمالی خود پیش نرود.

به گزارش اسپوتنیک، رسانه‌ها گزارش دادند که جمهوری‌خواهان کنگره در حال تهیه پیش‌نویس قانونی برای انتقام گیری از هر مقام دیوان بین‌المللی کیفری هستند که در صدور حکم بازداشت علیه رهبران اسرائیلی دخیل باشد.

کاخ سفید گفته دیوان کیفری بین‌المللی هیچ صلاحیتی ندارد و از تحقیقات آن حمایت نمی‌کند.

روز دوشنبه، رسانه‌های آمریکایی به نقل از یک مقام اسرائیلی مطلع گزارش دادند که دیوان کیفری بین‌المللی ممکن است حکم بازداشت نتانیاهو، یوآو گالانت، وزیر جنگ و دیگر مقامات ارشد این رژیم را در اوایل هفته آتی صادر کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آکسیوس : تعویق ارسال محموله سلاح از آمریکا به اسرائیل
  • آکسیوس : آمریکا تحویل یک محموله مهمات به اسرائیل را به تعویق انداخت
  • نگرانی‌های جدی مقامات اسرائیلی از این تصمیم آمریکا
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • حضورآگاهانه مردم در انتخابات و انتخاب اصلح
  • اتحادیه اروپا: تهدید دیوان بین‌المللی کیفری غیرقابل قبول است
  • دیوان لاهه درباره «تهدید به انتقام‌جویی» علیه این مرجع بین‌المللی هشدار داد
  • رونمایی از کتاب ۱۰ جلدی یک سردار دراصفهان
  • «ما ملت شهادتیم» از شهید زاهدی تا سردار سلیمانی
  • تماس سنای آمریکا با دیوان بین‌المللی کیفری برای جلوگیری از اقدام احتمالی علیه سران تل‌آویو