Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از زومیت، آن‌طور که گزارش‌های جدید می‌گویند، احتمالا اخبار خوشی برای واحد تجاری هواوی در صنعت موبایل در راه هستند. واحد موبایل هواوی از سال گذشته با تحریم‌های شدیدی ازسوی ایالات متحده مواجه شده و این تحریم‌ها در چند ماه اخیر به اوج رسیده‌اند. تحریم‌هایی که آمریکا وضع کرد باعث شده‌اند فروش گوشی‌های هواوی در خارج از مرزهای چین به‌شکلی محسوس کاهش پیدا کند، بااین‌حال گفته می‌شود که شرایط قرار است به‌زودی اندکی تغییر یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارشی جدید ازسوی رسانه‌ی معتبر فایننشال تایمز، دولت ایالات متحده فرایند صدور مجوز به شرکت‌های تولیدکننده‌ی تراشه به‌منظور فروش تراشه به هواوی را آغاز کرده است. تنها محدودیتی که ایالات متحده تعیین کرده، این است که قطعات فروخته‌شده توسط شرکت‌های تراشه‌ساز به هواوی نباید برای کسب‌و‌کار 5G این شرکت چینی مورداستفاده قرار بگیرد. 

فایننشال تایمز به‌نقل از یکی از تراشه‌سازهایی که نخواسته نامش فاش شود می‌نویسد وزارت بازرگانی آمریکا طی مذاکرات جدیدی که با شرکت‌های تراشه‌ساز داشته به نمایندگان آن‌ها گفته است آمریکا در وهله‌ی اول قصد ندارد مجوز را صادر کند و همواره با هدف رد کردن درخواست‌ها آن‌ها را بررسی می‌کند، اما اگر شرکت‌های تراشه‌ساز نشان دهند که فناوری‌شان از شبکه‌ی 5G پشتیبانی نمی‌کند، امکان صدور مجوز وجود خواهد داشت. این اتفاق می‌تواند برای هواوی بسیار پراهمیت باشد؛ شرکتی که از سال گذشته به‌دلیل تحریم‌های آمریکا وارد دوران بسیار سختی شده است.

جدیدترین تحریم‌های وضع‌شده باعث شدند هواوی نتواند هیچ‌یک از قطعاتی را که با استفاده از فناوری‌های آمریکایی ساخته می‌شوند برای گوشی‌هایش تأمین کند. به‌خاطر همین تحریم‌ها، ارتباط تجاری بین هواوی با TSMC قطع شد تا شاهد پایان تراشه‌های سری کرین (Kirin) باشیم. همچنین برخی گزارش‌ها از قطع ارتباط سامسونگ دیسپلی و ال‌جی دیسپلی با هواوی حکایت می‌کردند.

درکنار گزارش فایننشال تایمز، مدتی پیش در گزارشی اعلام شد ایالات متحده با فروش پنل OLED سامسونگ دیپسلی به هواوی موافقت کرده است. تمامی این موارد نشان می‌دهند که احتمالا فشارهای ناشی از تحریم‌های شدید آمریکا علیه هواوی رفته‌رفته درحال برداشته شدن هستند، البته

ایالات متحده همچنان با جدیت تحریم‌ها را پیگیری می‌کند و در تلاش است فعالیت‌های هواوی در زمینه‌ی تأمین تجهیزات شبکه‌ی 5G را محدود نگه دارد؛ بااین‌حال گزارش جدید فایننشال تایمز نشان می‌دهد که احتمالا در آینده‌ای نزدیک مجددا شاهد تولید تراشه‌های کرین هم خواهیم بود. 

فایننشال تایمز در گزارش جدید خود می‌نویسد دو شرکت آسیایی فعال در صنعت نیمه‌هادی گفته‌اند نسبت‌به دریافت مجوز از آمریکا برای همکاری تجاری با هواوی خوش‌بین هستند. یکی از این افراد به فایننشال تایمز گفت: «برای ما مشخص است که تراشه‌های مخصوص دستگاه‌های موبایل، مشکل محسوب نمی‌شوند».

وزارت بازرگانی آمریکا تاکنون هیچ‌چیزی به‌صورت رسمی اعلام نکرده است؛ احتمالا به‌زودی شاهد انتشار گزارش‌های تکمیلی نیز خواهیم بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آمریکا هواوی تراشه فایننشال تایمز ایالات متحده تحریم ها ی تراشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما به نقل از سرویس جهانی بی‌بی‌سی، شرکت مالک «تیک تاک» در صفحه رسمی خود در سکوی اجتماعی Toutiao اعلام کرد: «بایت دنس» هیچ برنامه‌ای برای فروش «تیک تاک» ندارد.   مسئولان «تیک تاک» بعد از تصویب قانون محدودیت این شبکه اجتماعی در سنای آمریکا اعلام کردند که این مصوبه «غیرقانونی» را در دادگاه به چالش خواهند کشید.   بر اساس اعلام مسئولان «تیک تاک»، گزارش‌های رسانه‌های خارجی درباره فروش آن توسط شرکت «بایت دنس» صحت ندارد.   جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا مصوبه سنا مبنی بر الزام «تیک تاک» به فروش یا ممنوعیت در این کشور را روز چهارشنبه امضا کرد.   تشدید کنترل پکن بر شرکت‌های خصوصی، نگرانی‌هایی را در آمریکا و سایر کشور‌های غربی درباره نفوذ حزب کمونیست چین بر «بایت دنس» و داده‌هایی که در اختیار دارد، ایجاد کرده است.   «تیک تاک» بار‌ها این ادعا‌ها را رد و تاکید کرده که دولت چین کنترلی بر داده‌های کاربرانش دارد.   «شو زی چو» مدیرعامل «تیک تاک» در ویدئویی خطاب به کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد: ما به مبارزه برای احقاق حقوق شما در دادگاه‌ها ادامه خواهیم داد. قانون اساسی به نفع ماست؛ مطمئن باشید.   ممنوعیت «تیک تاک» در آمریکا به سرعت اجرایی نخواهد شد. قانون جدید به شرکت «بایت دنس» ۹ ماه فرصت داده تا کسب‌وکار خود را بفروشد و اگر فرآیند فروش به خوبی پیش رود، این فرصت تا ۳ ماه دیگر هم قابل تمدید است.   این بدان معناست که تکلیف «تیک تاک» به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۵ و پس از مشخص‌شدن برنده انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص خواهد شد.

دیگر خبرها

  • شرکت مالک «تیک تاک» برنامه‌ای برای فروش آن ندارد
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • ایران شبکه‌ای باورنکردنی برای دور زدن تحریم‌ها ایجاد کرده است | درآمدهای نفتی ایران از سال ۲۰۲۰ چهار برابر شده
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • هیاهو برای هیچ؛ آمریکا گردان اسرائیلی را تحریم نمی‌کند
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • وزیر بازرگانی آمریکا: تحریم علیه هوآوی جواب داد
  • انتقاد کوبا از گزارش ۲۰۲۳ آمریکا درباره حقوق بشر کشورها