Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل زا روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، دکتر محمد صفا افزود: در این مرحله، کلیه دام‌های سنگین(گوساله و گاو) صنعتی و مناطق روستایی به تعداد بیش از 330 هزار رأس، تحت پوشش عملیات ایمن‌سازی علیه بیماری تب برفکی قرار می‌گیرند.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی اظهار کرد: در راستای واگذاری امور تصدی‌گری، اجرای 40 درصد از عملیات یادشده از طریق خرید خدمت و در قالب طرح توسعه واکسیناسیون دام‌های روستایی و عشایری به بخش خصوصی دامپزشکی واگذارشده است که بخش دولتی نظارت کاملی بر اجرای عملیات فوق خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مطابق دستورالعمل سازمان دامپزشکی کشور، به‌منظور به حداقل رسانیدن خسارات ناشی از بیماری، کلیه دام‌های سنگین استان با رعایت کلیه اقدامات بهداشتی– قرنطینه‌ای تحت پوشش عملیات مایه‌کوبی قرار خواهند گرفت.

صفا، ضمن تأکید بر نظارت بخش دولتی بر نحوه انجام خدمات توسط اکیپ‌های مایه‌کوب اعلام داشت: طرح مذکور، تا 40 روز کاری ادامه خواهد داشت و گزارش دهی انجام عملیات از طریق سامانه اطلاعات جغرافیایی ((GIS توسط مراکز مایه‌کوبی بخش خصوصی و شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌های تابعه صورت خواهد پذیرفت.

وی با توجه به‌رایگان بودن عملیات واکسیناسیون تب برفکی برای دامداران و روستائیان استان، خاطرنشان ساخت: برابر دستورالعمل ارسالی، ‌واکسن مورداستفاده در این طرح از نوع واکسن‌های بهادار بوده و هرگونه توزیع و عرضه غیرمجاز واکسن تب برفکی در سطح استان از طریق مراجع قضایی و انتظامی پیگیری خواهد شد و نیز صدور مجوز تردد دام در سطح استان، حداقل دو هفته پس از اتمام انجام مایه‌کوبی و در صورت رعایت تمهیدات قرنطینه‌ای ـ بهداشتی و رعایت مفاد سایر دستورالعمل‌های مربوطه کما فی‌السابق توسط شبکه‌های دامپزشکی شهرستان بلامانع خواهد بود.

سرپرست اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی یادآور شد: دامداران تا حد ممکن از رفت‌وآمد به دامداری یکدیگر اجتناب ورزیده و محتوای حوضچه‌های ضدعفونی را همه‌روزه با مواد ضدعفونی مناسب پر نموده و از حمل‌ونقل و خریدوفروش بدون ضابطه هر نوع دام، اکیداً خودداری کنند.

صفا با توجه به حساسیت موضوع، از نیروهای انتظامی نیز خواست تا از تردد بدون مجوز دام‌ها در سطح راه‌های استان به‌طور کامل ممانعت به عمل‌آورده و موارد تخلف را به دامپزشکی منطقه گزارش کنند تا هماهنگی لازم با مراجع قضایی انجام گردد.

انتهای پیام/ 70042

منبع: فارس

کلیدواژه: محمد صفا تب برفکی دام سنگین خراسان رضوی خراسان رضوی تب برفکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • ورود  ناپلی به بوشهر ممنوع شد
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • آغاز برنامه ملی ریشه کنی بیماری طاعون نشخوار کنندگان کوچک در خوشاب
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • معدوم سازی هشت تن فرآورده خام دامی غیرقابل مصرف در زاهدان
  • امضای تفاهم نامه همکاری حوزه هنری و اداره کل تعاون خراسان رضوی