Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-26@13:32:28 GMT

گزارش ویژه: تاثیر پررنگ آکادمی در فولاد مدل 20!

تاریخ انتشار: ۹ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۷۶۸۷

بیش از نیمی از بازیکنان حاضر در تمرین فولاد را محصولات آکادمی این باشگاه تشکیل می‌دهند، الماس‌هایی که می‌خواهند زیر نظر نکونام تراشیده شوند.

به گزارش ورزش سه، فولادخوزستان اولین اردوی خود را در تهران برگزار کرد تا با قدرت کامل در لیگ بیستم حاضر شود، قرمزپوشان اهوازی که جواد نکونام را به مانند فصل قبل روی نیمکت خود دارند علاوه بر لیگ برتر و جام حذفی در مسابقات آسیایی فصل آتی حاضر خواهند بود و قطعا حرف زیادی برای گفتن خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جواد نکونام در تمرینات خود علاوه بر بازیکنان با تجربه، تعدادی از بازیکنان آکادمی از تیم‌های امید، جوانان و نوجوانان را به تیمش اضافه کرد تا این بازیکنان بتوانند در فوتبال ایران بدرخشند و فرصت کافی به آن‌ها داده شود. در دو بازی اخیر دوستانه فولاد، سینا مریدی، علی عالی نژاد و امید صیدالی سه گل از شش گل تیمشان را زده‌اند تا تاثیر مستقیم بازیکنان ساخته شده در آکادمی واضح باشد.

 

 

باشگاه فولاد نیز در تلاش است تا با بازیکنان آکادمی و مستعد خود قراردادهای سه ساله امضا کند تا این محصولات پر ارزش را حفظ کند، الماس‌هایی که به مانند آن‌ها در خوزستان زیاد است و البته آن‌ها این شانس را دارند تا زیر نظر جواد نکونام صیقل داده شوند، حضور در کنار بازیکنان حرفه‌ای و با تجربه‌ای چون آیاندا پاتوسی، لوسیانو پریرا، موسی کولیبالی و ... قطعا می‌تواند به آن‌ها در راه رسیدن به اهداف کمک کند.


با مرور بازیکنانی که در تمرینات فولاد برای لیگ بیستم حضور دارند، به این نتیجه می‌رسیم که بیش از نیمی از بازیکنان محصولات آکادمی فولاد هستند و در تیم‌های پایه بازی کرده‌اند.

 

 

احمد عبدالله زاده، سینا مریدی، میلاد بدرقه، احسان مرادیان، مجتبی نجاریان، عارف آقاسی، صابر حردانی، علی غلامزاده، سعادت حردانی، محمدرضا گلی، امیرحسین باقرپور، علیرضا سواری، احمدرضا جنادله، احمدرضا جلالی، امید صیدالی، علیرضا شهرویی، علی باویه، سیدرضا موسویان، وحید نامداری و علی عالی نژاد و... تعدادی از محصولات آکادمی فولاد هستند که در تمرینات پیش فصل تیم فولاد حضور دارند. قطعا با شروع تمرینات تیم‌های امید، جوانان و نوجوانان این فرصت را بازیکنان خواهند داشت تا بتوانند نظر مساعد کادرفنی تیم بزرگسالان را جلب کنند و به تمرینات تیم بزرگسالان اضافه شوند.

 

 باشگاه فولاد که فصل قبل موفق شد عناوین قهرمانی در لیگ‌های پایه را مال خود کند با حضور سعید آذری به عنوان مدیرعامل قطعا نگاه ویژه ای به بحث بازیکن‌سازی خواهد داشت؛ چرا که این نگاه قطعا در استان فوتبال‌خیزی چون خوزستان جواب خواهد داد تا که دوباره بازیکنان خوزستانی راه تیم ملی را پیدا کنند و شاهد حضور پر تعداد خوزستانی‌ها در تیم‌های ملی پایه باشیم.

 

فولاد خوزستان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فولاد خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۷۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

ابراهیم قاسمپور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره واگذاری تیم‌های استقلال و پرسپولیس اظهار کرد: ظاهر قضیه نشان می‌دهد اتفاق خوب افتاده اگر چه به درازا کشیده شد. می‌گویند استقلال به چهار شرکت تابعه هلدینگ خلیج‌فارس واگذار شده و سهام پرسپولیس به ۶ بانک خصوصی واگذارشده، اینکه واقعاً این مجموعه‌ها خصوصی هستند مشخص نیست. در مجموع باید واگذاری را به فال نیک گرفت، چون وضعیت دو باشگاه مشخص شد. مسئولیت‌های چهار شرکت زیرمجموعه هلدینگ خلیج‌فارس و ۶ بانک خصوصی مشخص شده و اگر در آینده مشکلات زیرساختی، امکاناتی و مالی دو باشگاه حل شد گویای تصمیم گیری درستی بوده است.

مالکان می‌توانند از پس هزینه‌های گزاف سرخابی برآیند؟

وی ادامه داد: فارغ از اینکه استقلال و پرسپولیس را به بخش خصوصی داده‌اند یا نداده‌اند، مسئله مهم این است که یک کاری انجام شده و اگر نیاز‌های این باشگاه برآورده شد دیگر شاهد این نخواهیم بود که عوامل این باشگاه‌ها از امکانات ضعیف خود بگوید و مدیران و مربیان تیم‌ها هم از کمبود‌ها بگویند. البته این دو باشگاه در مقایسه با دیگر باشگاه‌ها امکانات ضعیفی نداشته‌اند و اتفاقاً در اندازه تیم‌هایی که توانستند در لیگ برتر با جام حذفی جام بگیرند بوده است. فقط در بوق و کرنا کرده‌اند که مشکل دارند در حالی که وزارت ورزش و دولت در بسیاری موارد به کمک این دو تیم آمده‌اند. حالا باید دید خواسته‌هایی که این دو باشگاه در خصوص امکانات سخت‌افزاری دارند از سوی مالکان جدید فراهم می‌شود یا اینکه آنها که پشتوانه مالی قوی دارند هم از پس هزینه‌های گزاف این دو باشگاه برنمی‌آیند؟

برای قهرمانی فقط بحث مالی نداریم

بازیکن سابق تیم ملی خاطرنشان کرد: نمی‌توان منکر شد که مسائل مالی نه تنها در فوتبال که در هر سازمان و نهادی تأثیرگذار است و فقدان آن ایجاد مشکل می‌کند. از طرفی آقایانِ مدیرعامل که گفته‌اند با رفع مشکلات مالی دو باشگاه، قهرمانی در آسیا به دست می‌آید اما واقعیت این است که برای قهرمانی فقط بحث مالی نداریم. مباحثی، چون مدیریت قوی برای ایجاد زیرساخت‌ها و برنامه‌ریزی دقیق با توجه به امکانات و موجودیت تیم هم مطرح است. ضمن اینکه آکادمی‌های فوتبالی هم بحث مهمی است که بازیکنان تیم‌های آکادمی این دو باشگاه به ندرت به تیم بزرگسالان می‌رسند و به دیگر تیم‌ها می‌روند تا به آنها بازی برسد. بعد که مطرح شدند با قیمت گزاف جذب می‌شوند. پول یکی از ابزارهای موفقیت است، اگر بی‌برنامگی و عدم مدیریت قوی باشد، هر چه هم پول وارد شود حیف و میل خواهد شد. کما اینکه در تمام این سال‌ها بیشترین پول در ورزش‌ها به فوتبال تزریق شده و خروجی آن تماشای موفقیت تیم‌های باشگاهی و ملی رقیب در تورنمنت‌های مختلف بوده است.

برای تیم‌های جنوبی کشور متأسفم

قاسمپور تصریح کرد: مهم‌ترین مثال در مورد هدر رفتن پول گزاف به انتخاب مارک ویلموتس سرمربی ناکام بلژیکی است که به عراق و بحرین باخت و بعد از اخراج خسارت خود را تمام و کمال گرفت؛ بنابراین هر چه پول به فوتبال تزریق کنید ولی کار اساسی و آینده‌دار نکنید، فوتبال پایه را نسازید و از نسل‌های بعدی حمایت نشود مثل این است که پول‌های وارد شده را به آتش کشیده‌ایم. آدم‌های سالمی را بر رأس امور بگذاریم تا دنبال بخور بخور و وقت گذرانی نباشند. آنجایی که پول زیاد باشد حیف و میل هم زیاد می‌شود. مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده و زیرساخت‌های ضعیفی دارد که اینجای جدول است و خطر سقوط از لیگ برتر را حس می‌کند؟ فصل آینده هم با اتکا به شرکت‌های هلدینگ خلیج‌فارس و ۶ بانک مالک دو باشگاه، قرارداد‌های بازیکنان افزایش چشمگیری خواهد داشت، چون پشتوانه مالی لازم ایجاد شده است. نظارت دقیقی نباشد قرارداد‌های ۱۰ تا ۱۵ میلیاردی به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان می‌رسد. متأسفم برای تیم‌های خوزستانی و جنوبی ایران که منابع اصلی مالی کشور از جنوب تامین می شود ولی تیم‌های این مناطق در وضعیت نامناسب مالی اداره می‌شوند و سهمی از این منابع ندارند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای واسعی در مورد فولاد قعرنشین؛ دخالت بازیکنان!
  • حضور پررنگ چری در نمایشگاه خودرو پکن (فیلم)
  • دعوت هندبالیست های سپاهان به اردوهای تیم ملی
  • قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان ۴۰-۵۰ میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟
  • چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال
  • (عکس) تمرینات ویژه سیدحسین حسینی در کنار دخترش
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • نصرتی با تراکتور ادامه می‌دهد
  • حضور حسن یزدانی در تیم ملی به تعویق افتاد
  • مورد عجیب بازیکن فولاد؛ ۷ فصل و فقط ۱۶ دقیقه بازی