Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-26@20:13:01 GMT

ویوا کرونا

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۰۸۷۵۵

ویوا کرونا

اگر اخبار ایران و دنیا را در رابطه با بیماری کوید-۱۹ (نام، نام خانوادگی و سال تولد بیماری) بسار جالب است. البته فکر نمی کنم خیلی از خوانندگان عزیز خبرها، به جز نکات کلیدی آن به جنبه های دیگر خبرها توجه داشته باشند، خوب تا حدودی طبیعی هم هست.

حال بد نیست اگر یک نگاه کوتاه ولی تحلیلی به گوشه و کنار خبرها با هم بشرح ذیل داشته باشیم: چند روز پیش خبری دیدم از مشاور وزیر بهداشت مبنی بر داشتن یک برنامه ۵ ساله برای مقابله با کرونا !  دیروز هم دیدم معاون «کل» وزیر بهداشت فرموده اند  ۳۵ میلیون تا به امروز در کشور کرونا گرفته اند، ۵۰ میلیون هم در زمستان منتظر باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت هم فرمودند در برابر کرونا آرایش جنگی به خود بگیریم ! این در حالی است که بنا به گزارش سازمان بهداشت جهانی تاکنون ۴۲ میلیون نفر مبتلا شده اند. آن هم در کل دنیا ! عزیز دیگری هم که عضو کمیته است، فرموده اند وضع از این هم بدتر خواهد شد!
دیگری فرمود تعداد کشته شدگان بالا خواهد رفت ؟ در خبرها هست که بیمارستانها در تماس تلفنی می فرمایند جای بستری ندارند ولی حضوری مطلب دیگری است!
 وزیر بهداشت از بی پولی و هزینه بالای تست ها و اسکن و ... که مقدار زیادی البته توسط خود مردم پرداخت می شود می نالند، از نبود دارو ولی موجودیت آن در زیر زمین ها و محله های خاص در خبرها یاد میشود! خلاصه اینگونه خبرهای پزشکی زیاد داریم، چه عرض کنم در وادی پزشکی غوغایی به پا است.
از سوی دیگر اگر این ۸ ماه اخبار درمانی و پزشکی را دنبال کرده باشید هر روز یافته جدیدی به لیست قبلی اضافه می شود، بویایی، شنوایی، چشایی، گوارش، مغزی، قلبی، کلییه ای، کبدی، ماهیچه ایی، الزایمر، عقیمی، روانی، بینایی، ریوی، دندانی، مسواکی، پوستی !  ممکن است انگشتان پایتان بنفش شود! و ... آنهم با چنین درصدهایی، مثلا از ۱۰۰ نفر بستری کرونا یک نفر سکته مغزی کرد!  خوب بساط به راه است اگر سردرد گرفتید اطبا هستند، اگر گوشتان سوت کشید رجوع به پزشک الزامی است.
اگر سرتان خارید، یادتان باشد ۱/۲ درصد بیماران کوید-۱۹ سرشان خاریده و خلاصه چه عرض کنم!  کارخانجات دارویی و بهداشتی به راه، مطب ها به راه، بیمارستانها به راه، کلینک ها به راه، لباس بیمارستان دوزها  ( ۸۰۰ هزار تومان هر روز به فرمایش وزیر محترم) به راه ، داروخانه ها پر، گریه و تمنای پدر مادرهای اسیر در حضور... به راه، آمبولانس ها در راه، ... معلوم نیست چطور این ویروس ۱۹ در خانواده ملایم تا حدودی شلوغ خود، یکباره این مقدار لاابالی گری می کند، حتما پارتی دارد، بقیه که نمرات انضباتشان کمتر از ۱۹ بود خیلی راحتر از بین رفتند ولی داد از این نمره نوزده ایی! و اما داد از دست برخی پزشکان ؟ پدر پزشک دانشجوی یکی از همکاران فرموده بودند،  سه ماهم ادامه داشته باشه کلینک سوم را هم میخرم و راه اندازی میکنم، ویوا کرونا !
پس چرا نباید برای ۵ سال آینده کرونا برنامه ریزی نکنیم !  هیچ عقل نیمه سلیمی برای بیماری ای که با قرنطینه کامل یک ماهه قلع و قمع (کمی بیشتر یا کمتر) می شود آیا ۵ ساله برنامه ریزی می کند، مگر ... !
بارها عرض کرده و می کنم و تک تک یاداشتهایم که در این سایت موجود است گواه و شاهد می گیرم که مسیر مدیریت کوید -۱۹ به دست وزارت بهداشت غلط و در ۸ ماه گذشته بر اساس عملکرد و تجربه روبرویمان راه را خیلی بد طی کرده و ادامه آن از دست دادن مومنین به این آب و خاک و مذهب است که روزی بسیار زود می بایستی پاسخگوی نیت هایمان باشیم.
اشتباه در مسیر در محل تلاقی انتخاب مدیر بحران و متولی کل سیکل بحران و وزارت بهداشت به عنوان محور اصلی بخش درمان صورت گرفته است. متاسفانه به جای اینکه محوریت بخش درمان یعنی همان کاری که وزارت بهداشت برایش ایجاد شده، کل مدیریت کار اشتباها به انها احاله داده شد و انها هم همانگونه که تا به امروز دیده ایم (بدون بزرگنمایی در کمال انصاف) توانایی جمع کردن موضوع را نداشته اند ، البته شاید برای انها ادامه اش خالی از لطف هم نباشد، ۵ سال تمامی امور یک کشور معطل بماند تا شاید خود به خود اتفاقی رخ دهد و بعد از ... موضوع جمع شود!
نیاز به اصلاح کمیته را همان در ابتدا اعلام و کمیته درست و منطقی ملی مقابله با کرونا را سپس در تاریخ ۹۹/۷/۲۴ در این یادداشت حتی افراد آن را نیز اعلام کردم: کرونا؛ حالا دیگر بیماری نیست، بحران است

الحمدالله اصلاحات بعد از آن شروع شد با ایجاد قرارگاه و .. (هر اسمی دوست دارید فقط همان پیشنهاد حقیر را انجام دهید ما نگاه نمی کنیم) و وزیر محترم کشور ورود و نقش کلیدی در آن پیدا کرد.
حال با توجه با اینکه بالای ۵۰ درصد فوتی ها مربوط به کلان شهر تهران است، شهردار تهران و بقیه نفرات پیشنهادی را هم داخل بفرمایید بر اساس همان پیشنهاد یادداشتم تحت هر اسمی که دوست دارید (دبیر تهران، منشی بسیج، ...) که بعدا گفته نشود شما کار فلانی را ملاک قرار دادید پس خودتان چه می کردید، اصلا مهم نیست والله !
شنیدم شورای شهر تهران برای تعطیلی دو هفته ای تهران و نجات مردم از تلفات سرسام‌آور شهر بارها تقاضای خود را تقدیم کمیته ملی کرده است و هنوز جواب نگرفته است ! شهری که خود نتواند برای نجات شهروندان خود عمل کند به چه درد میخورد؟ آیا این نشان از ساختار غلط کمیته نیست !
در نهایت در این بحث متولی بحران می بایستی یک کمیته تخصصی بحران و «بحران جمع کن و بلد» که دارو و درمان ندارد (مهم) با محوریت وزارت بهداشت در قسمت درمان «فقط» کار را ادامه بفرمایند، ۱۰۰ درصد نتایج متفاوت خواهد بود!                                                                       در آینده هم خدای ناکرده اگر واگیری یا ویروس بیولوژیکی به ایران بزرگ رو و یا حمله ور شد در ابتدا ببینید آیا درحد یک منطقه، یک روستا یا یک شهر است و سپس ببینید دارو و درمان دارد یا نه، اگر داشت انرا به وزارت بهداشت محول کنید البته تحت نظارت یک مدیریت کلان بحران، در غیر این صورت مثل پیشنهاد حقیر در بالا عمل بفرمایید.
همانند شکل زیر:

 اگر هم درمان نداشت اگر وزارت بهداشت متولی شد مثل شرایط کنونی، فقط گزارشگر بحران خواهد بود متاسفانه، در آن صورت حتما یک کمیته تخصصی ایجاد شود ! 
مطمئن هستم این مرقومه به کادر درمانی خط مقدم (پزشک، پرستار، کمک، داوطلب ها و ...) جوان زنان و جوان مردانی که خود را فدای مراقبت از هموطنان کرده اند و می کنند بر نمی خورد، چون خود بهتر می دانند. الأعمال‌ بالنیات.

* استاد نمونه کشور در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران و بنیانگذار مقاوم سازی و مدیریت بحران کشور

کد خبر 1449580

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۸۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه از افزایش شمار شهدای تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون به ۳۴ هزار و ۳۵۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۷ هزار و ۳۶۸ نفر خبر داد.

وزارت بهداشت نوار غزه همچنین اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب پنج جنایت کشتار جمعی در مناطق مختلف نوار غزه شد که طی آن ۵۱ نفر شهید و ۷۵ نفر زخمی شدند.

کد خبر 6089131

دیگر خبرها

  • افزایش شمار شهدای نوار غزه به 34 هزار و 356 نفر
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • کاهش ۱۰ درصدی میزان حوادث ناشی از کار در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت ۴۰۰ مسئول ایمنی در سیستان و بلوچستان
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران