Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خلیل محبت‌خواه» روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بناست در قالب طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران نزدیک ۲۰ هزار واحد مسکونی احداث شود.

وی یادآورشد: از این تعداد هفت هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی مربوط به شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است و مابقی در شهرهای جدید پرند، پردیس و اندیشه احداث خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محبت‌خواه با اشاره به اینکه مسئولیت احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی در شهرهای جدید با سازمان شهرهای جدید وزارت راه و شهرسازی است، اظهارداشت: سه هزار و ۶۵۰ واحد مسکونی در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت پاکدشت، شهریار، اسلامشهر، رباط کریم و قرچک احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به سهم هر کدام از این شهرها اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۰ واحد در پاکدشت، ۵۰۰ واحد در شهریار، ۸۳۰ واحد در اسلامشهر، ۸۷۰ واحد در رباط کریم و ۴۰۰ واحد در قرچک ساخته می‌شود.

وی به احداث سه هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان تهران اشاره و خاطر نشان کرد: یک هزار و ۵۰۰ واحد در صفادشت، یک هزار و ۱۰۰ واحد در دماوند، ۳۰۰ واحد در پیشوا، ۵۰۰ واحد در فیروزکوه و ۵۰۰ واحد نیز در کیلان احداث خواهد شد.

محبت خواه ادامه داد: عملیات اجرایی این واحدهای مسکونی یک آبان همزمان با سراسر کشور و با دستور رئیس جمهوری آغاز شد.

این مقام مسئول درباره داده و تسهیلات مجموع واحدها در شهرهای بالای 100 هزار نفر جمعیت گفت: برای این شهرها ۲۴۹ میلیارد تومان داده با ۳۶۵ میلیارد تومان تسهیلات پیش‌بینی شده‌است.

وی در این باره همچنین گفت: برای شهرهای زیر ۱۰۰هزار نفر جمعیت یک هزار و ۱۴ میلیارد تومان داده؛ و تسهیلات ۳۹۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده‌است.

محبت‌خواه افزود: برای احداث این واحدهای مسکونی ۱۴ هکتار زمین در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۲۶.۶ هکتار در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در نظر گرفته شده‌است و در مجموع مساحت این زمین ها که کلنگ زنی بر روی آن اتفاق افتاده به ۴۰.۶ هکتار می‌رسد.

برنامه اجرایی تولید مسکن اقدام ملی استان تهران شامل ۷۳ هزار و ۸۵ واحد در شهرهای جدید و شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت است.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات مسکن شهر تهران وزارت راه و شهرسازی استان تهران اختصاصی ایرنا مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات مسکن شهر تهران وزارت راه و شهرسازی استان تهران اختصاصی ایرنا مسکن طرح اقدام ملی مسکن تسهیلات مسکن شهر تهران وزارت راه و شهرسازی استان تهران اختصاصی ایرنا مسکن اخبار کنکور بالای ۱۰۰ هزار نفر شهرهای زیر ۱۰۰ شهرهای بالای واحد مسکونی استان تهران شهرهای جدید اقدام ملی محبت خواه یک هزار ۵۰۰ واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۰۹۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در قالب نهضت ملی مسکن ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد ساختمانی در سراسر استان سمنان در دست ساخت است، تاکید کرد: تاکید دولت این است که بتوانیم این خانه‌ها را سریع‌تر تحویل مردم دهیم.

وی از نهضت ملی مسکن به عنوان یکی از طرح‌های خوب دولت سیزدهم برای رفع مشکل خانه دار شدن مردم یاد کرد و افزود: سمنان پیشگام تولید و تحویل مسکن در قالب طرح نهضت ملی است.

استاندار سمنان همچنین گفت: طرح‌های در دست ساخت نهضت ملی مسکن تا پایان سال در سراسر استان به بهره برداری خواهد رسید و شاهد تحویل واحدها به مردم خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان سمنان وضعیت مطلوبی دارد، ابراز کرد: در شش ماهه دوم سال قبل استان سمنان توانست در شاخص نهضت ملی مسکن، رتبه دوم کشور را کسب کند که این امر نشان از عزم جدی دولت در این استان برای تکمیل خانه‌های نهضت ملی مسکن است.

وی همچنین با بیان اینکه از ۶۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان ۳۰ هزار واحد سهم ایوانکی است، افزود: در نشست شورای مسکن استان تاکید ویژه ای بر ضرورت خدمت رسانی و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز نهضت ملی مسکن ایوانکی صورت گرفته تا بتوانیم میزبان سرریز جمعیتی استان تهران باشیم.

کد خبر 6089639

دیگر خبرها

  • بزرگ‌ترین شهرهای جهان ۲۰۲۴ بر اساس جمعیت و مساحت
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • ◄ تاثیر راه‌ آهن حومه و سریع در جوانی جمعیت، تجربیات کره و انگلیس
  • واگذاری ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • ساخت ۳۰ هزار واحد مسکونی با آزادسازی حریم ریلی «منطقه ۱۷ تهران»