Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:57:58 GMT

آبان‌ماه در چهارمحال و بختیاری بدون بارش است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۰۵۵۵

آبان‌ماه در چهارمحال و بختیاری بدون بارش است

مهران چراغپور روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این استان در سال آبی جدید (۱۴۰۰-۱۳۹۹) هیچ بارشی تاکنون دریافت نکرده است و این روند دست کم تا پایان آبان ادامه دارد.

وی ادامه داد: طبق نقشه‌های پیش‌یابی برای آذرماه نیز بارش‌های موثر قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود و رود خشکسالی در استان تداوم می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چراغپور با بیان اینکه این استان خشک‌ترین استان کشور گزارش شده است، تصریح کرد: ۶۶ درصد مساحت این استان در محدوده خشکسالی قرار دارد و چنانچه در زمستان بارش موثر به میزان استاندار بلندمدت نداشته باشیم این خشکسالی عمق بیشتری به خود می‌گیرد.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری در ادامه از تداوم پایداری هوای سرد در استان تا نیمه هفته خبر داد و گفت: دما در این مدت کاهش یا افزایش محسوسی ندارد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه زاینده‌رود و کارون و بخشی از رودخانه دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.

خشکسالی‌های اخیر از سال ۸۶ در این استان آغاز شد و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری ستاد خشکسالی ، فرسایش و محیط زیست سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری ستاد خشکسالی فرسایش و محیط زیست سازمان هواشناسی چهارمحال وبختیاری ستاد خشکسالی فرسایش و محیط زیست سازمان هواشناسی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری از پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری برای امشب خبر داد.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: بارش‌ها تا اواخر امشب به صورت ضعیف، رگبارهای پراکنده و نقطه‌ای در غالب مناطق استان به ویژه نواحی شرق ادامه دارند.

وی افزود: برای فردا، رشد ابر و رگبارهایی و ضعیف در بخش‌هایی از استان به خصوص نوار شرقی و کوهرنگ پیش‌بینی می‌شود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری اضافه کرد: برای روز جمعه آسمان استان صاف تا کمی ابری خواهد بود، روزهای شنبه تا دوشنبه آینده عبور متناوب امواج، رشد ابر و بارش‌های رگباری در برخی مناطق استان انتظار می‌رود و طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته آینده تقویت و فراگیری این بارش‌ها پیش‌بینی می‌شود.

نوروزی با اشاره به نوسانات دمایی هوا، ادامه داد: از روز جمعه تا سه‌شنبه هفته آینده افزایش محسوس دما در ساعات ظهر پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 747563

دیگر خبرها

  • جریمه نقدی یک میلیاردی برای واحد تولیدی متخلف
  • یک میلیارد و یکصد میلیون ریال جریمه نقدی برای واحد تولیدی متخلف
  • جریمه یک واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی بارش‌های پراکنده برای چهارمحال‌ و بختیاری
  • هشدار هواشناسی چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی افزایش ابر در چهارمحال و بختیاری
  • بارش بهاری و طراوت طبیعت
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • بیشترین میزان بارش ها با ۱۳ میلیمتر در فرخشهر