Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در پی وقوع زمین لرزه در ترکیه با اردوغان تماس گرفت و با وی و ملت این کشور ابراز همدردی کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اسماعیل هنیه شامگاه جمعه تلفنی با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفتگو کرد.

 شبکه ماهواره‌ای الاقصی اعلام کرد که هنیه زمین‌لرزه ازمیر و کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در آن را به اردوغان و عموم مردم ترکیه تسلیت گفت و با این کشور ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

هنیه ضمن تسلیت به خانواده‌های قربانیان این حادثه، برای مجروحان از درگاه خداوند طلب شفای عاجل و تاکید کرد که مطمئنا ترکیه با وحدت و همبستگی این مصیبت را پشت سر خواهد گذاشت.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

اردوغان نیز از هنیه به خاطر این تماس تلفنی و ابراز همدردی به خاطر زمین لرزه ازمیر تقدیر و تشکر کرد.

درخواست حماس برای تحریم کالاهای فرانسوی

از سوی دیگر جنبش حماس عموم ملت فلسطین را به تحریم کالاهای فرانسوی به نشانه اعتراض به اهانت به پیامبر اسلام (ص) دعوت کرد.

این جنبش روز جمعه تظاهرات‌های گسترده‌ای را در استان‌های مختلف نوار غزه در حمایت از پیامبر اسلام (ص) و محکومیت اهانت به ساحت مقدس ایشان در فرانسه برگزار کرد.

فتحی حماد عضو دفتر سیاسی حماس در سخنانی در حاشیه تظاهرات دیروز در جبالیا در شمال نوار غزه تاکید کرد که امت اسلامی و عربی باید دست در دست هم با هرگونه اهانت به مقدسات اسلام مقابله کنند.

وی از تمامی فلسطینیان دعوت کرد همسو با جنبش تحریم جهانی رژیم صهیونیستی BDS کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

رئیس جمهور فرانسه اخیرا از انتشار کاریکاتورهای توهین آمیز به پیامبر اسلام (ص) حمایت کرده و با وقاحت مدعی شد انتشار این کاریکاتورها جزو آزادی بیان محسوب می شود.

اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام (ص) در فرانسه خشم گسترده امت اسلامی و عربی را بر عهده داشته و تاکنون برخی کشورها خواستار تحریم کالاهای فرانسوی شده اند و تظاهرات های گسترده ای نیز علیه این کشور برپا شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تحریم کالاهای فرانسوی ابراز همدردی پیامبر اسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۷۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا

جنبش حماس امروز شنبه در بیانیه‌ای درباره تعیین هرگونه نهاد بین‌المللی برای نظارت بر فعالیت‌های آژانس آنروا هشدار داد.

به گزارش ایسنا، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) امروز در بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره تعیین هر گونه نهاد بین‌المللی جهت نظارت بر آژانس امدادرسانی و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) به جای سازمان ملل، از همه طرف‌های بین‌المللی که از حمایت از این آژانس امتناع می‌کنند، خواست به مسئولیت‌های خود در قبال جنگ نسل‌کشی که فلسطینی‌ها در معرض آن قرار دارند، عمل کنند.

به گزارش وب‌سایت «صدی البلد»، حماس در ادامه بیانیه خود تاکید کرد، تمام تلاش‌هایی که با هدف حذف هر یک از سرفصل‌های مساله فلسطین در قدس یا ماجرای «نکبت» و با سرزمین فلسطین انجام می‌شود، قطعا تنها به شعله‌ور شدن آتش‌های بیشتری در مقابل امنیت و صلح جهانی منجر خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار مهم سران گروه‌های مقاومت فلسطین
  • هشدار حماس در مورد تعیین هر نهادی بجز سازمان ملل برای نظارت بر آنروا
  • حماس: فعالیت آنروا باید زیرنظر سازمان ملل ادامه یابد
  • پاسخ رژیم صهیونیستی را در مورد مذاکرات دریافت کردیم
  • اردوغان: حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • موافقت حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی»
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست « آشتی ملی » موافقت کرد
  • حماس با درخواست چین برای برگزاری نشست «آشتی ملی» موافقت کرد
  • ابراز همدردی خبرنگار ایران اینترنشنال با غم و اندوه صهیونیست‌ها