Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@03:59:13 GMT

آمادگی نیروهای هلال احمر ۴استان برای اعزام به ترکیه

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۰۳۷۲

آمادگی نیروهای هلال احمر ۴استان برای اعزام به ترکیه

سخنگوی جمعیت هلال احمر گفت: نیروهای هلال احمر تهران، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان در آماده‌باش هستند که در صورت لزوم همراه اقلام مورد نیاز به کشور ترکیه اعزام شوند. - اخبار اجتماعی -

محمد نصیری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به وقوع زلزله در کشور ترکیه اظهار کرد: ابتدا باید به این موضوع اشاره شود که هلال احمر کشور ترکیه در سال گذشته نخستین کشوری بود که در سیل گلستان اقدام به امدادرسانی و ارسال محموله قابل توجهی به ایران و سیل‌زدگان گلستان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین با اشاره به وقوع زلزله در کشور ترکیه، گفت: روز گذشته معاون بین‌الملل جمعیت هلال احمر با رئیس جمعیت هلال احمر ترکیه به صورت تلفنی گفت‌وگو و آمادگی کشورمان را برای امدادرسانی و ارسال کمکها به این کشور انجام داد.

 سخنگوی جمعیت هلال احمر با بیان اینکه تا این لحظه هنوز درخواستی از جمعیت هلال احمر ترکیه برای امدادرسانی و ارسال محموله به جمعیت هلال احمر ایران نشده است افزود: نحوه استمداد و کمک رسانی در این زمینه منوط به کشور ترکیه است ولی تا این لحظه هیچ درخواستی برای امدادرسانی نداشته‌ایم. طبیعتاً چنانچه درخواست از جمعیت هلال احمر ترکیه به جمعیت هلال احمر ایران ارسال شود در اسرع وقت محموله‌ امدادرسانی به کشور ترکیه در بخشهای مختلف ارسال خواهد شد.

نصیری گفت:  نیروهای هلال احمر تهران، آذربایجان غربی و شرقی و کردستان در آماده‌باش هستند که در صورت لزوم همراه اقلام مورد نیاز به کشور ترکیه اعزام شوند.

آغاز توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان توسط جمعیت هلال احمرآغاز "طرح آمران سلامت" توسط جمعیت هلال احمر

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هلال احمر هلال احمر جمعیت هلال احمر کشور ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر

سید محمد مهدی سجادی گفت: حضور چشمگیر نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر نقش برجسته ای در کاهش آلام و مشکلات مردم عزیز و صبور جنوب سیستان و بلوچستان ایفا کرده است.

وی بیان کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر سامانه بارشی قرار گرفتند، که بیشترین امدادرسانی در شهرستان کنارک انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: در این بین نیروهای جوان و با تجربه هلال احمر بار دیگر در کنار مردم سیلزده حضور یافتند و به ۵۷ هزار و ۱۰۱ نفر متأثر امدادرسانی کردند و برای ۳۸ هزار و ۳۴ نفر اسکان اضطراری انجام گرفت.

وی تصریح کرد: پنج هزار و ۷۳۳ کیلوگرم نایلون، چهار هزار و ۷۵۷ تخته موکت و ۱۰ هزار و ۶۸۷ بسته غذایی و دیگر اقلام زیستی توسط ۲ بالگرد هلال احمر در بین متأثرین توزیع شده است.

سجادی بیان کرد: ۱۱۱تیم عملیاتی متشکل ۵۲۴ نفر امدادگر و نجاتگر در این عملیات حضور و به متأثرین امدادرسانی کردند.

وی از هموطنان خواست، از تردد و توقف در مسیرها، جاده‌ها و بستر رودخانه‌ ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با شماره ۱۱۲ ندای امداد و نجات تماس بگیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳ استان در سیل و آب‌گرفتگی
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • امدادرسانی به ۵۱۱ نفر در سیل خراسان جنوبی
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آب‌گرفتگی ۱۲ استان
  • امدادرسانی به بیش از ۳۰۰۰ نفر در سیل و آبگرفتگی ۱۲ استان
  • سیل به مزار امامزاده سیدعلی (ع) رسید / تخلیه آبگرفتگی صحن مزار
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متاثر از سیل
  • تداوم امدادرسانی نیرو‌های هلال احمر در مناطق متأثر از سیل و آبگرفتگی