Web Analytics Made Easy - Statcounter

گیلان- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تاکنون شواهدی در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده است.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ، فیروز سرودی با بیان اینکه اگرچه تاکنون شواهدی در مورد انتقال ویروس کرونا از طریق مواد غذایی دیده نشده است، اظهار کرد: اما از زمان شیوع کرونا در کشور الزامات مورد نیاز به ‌منظور پیشگیری از شیوع این بیماری بین کارکنان واحدهای مختلف تولیدکننده مواد غذایی، آشامیدنی و میزان تاثیرگذاری آن بر سلامت محصولات مورد بررسی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از اسفند ماه سال ۹۸ مقررات و پروتکل‌های اجرایی وضع‌ شده توسط سازمان خواروبار و کشاورزی (فائو) و سازمان بهداشت جهانی ابلاغ شده است که در این راستا، اداره کل فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو نیز پروتکل الزامات پیشگیری و مدیریت بیماری را تهیه و به منظور اجرا، به واحدهای تولیدکننده، مراکز نگهداری (انبارها) و مراکز پخش مرتبط به معاونت‌های غذا و دارو سراسر کشور ابلاغ کرده است.

سرودی در پایان یادآور شد: رعایت سختگیرانه و تشدید نظارت بر اجرای پروتکل‌های ابلاغی از سوی سازمان غذا و دارو در واحدهای تولیدی صنایع غذایی به جد توسط کارشناسان نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان دنبال می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: گیلان دانشگاه علوم پزشکی مواد غذایی غذا و دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۰۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی فرجی گفت: هزار و ۵۳۹ کیلوگرم انواع مواد غذایی، نوشیدنی، بهداشتی، آرایشی، شوینده غیربهداشتی و تاریخ گذشته که از ۱۳۰۶ مورد بازرسی در ایام نوروز توسط واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان هشترود ضبط شده بود امحا شد.

وی گفت: در این بازه زمانی ۱۵ مورد به امور قضایی ارسال شد و ۲ واحد هم پلمب شد.

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • امحای هزار و ۵۳۹ کیلوگرم مواد غذایی تاریخ گذشته در هشترود
  • معدوم سازی ۲۸ تن مواد غذایی فاسد در کبودراهنگ
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند
  • تکمیل ۱۵۰۰واحد نیمه‌تمام صنایع تبدیلی اولویت وزارت جهاد کشاورزی
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • هشدار به خانم‌ها در استفاده از رُژ لب/ وجود مواد مضر و سمی
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب