Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، احمدعلی موهبتی در دیدار با رئیس فدراسیون کشتی کشور از تلاش برای بهره‌برداری از دو پروژه ورزشی خانه کشتی زابل و ورزشگاه ۲ هزار نفری چابهار تا پایان دولت خبر داد.

وی با ابراز خرسندی از نگاه مسئولان ورزشی به شرایط و وضعیت ورزش سیستان و بلوچستان و دلسوزی آنان در مسیر رشد و ارتقا رشته‌های ورزشی، بیان کرد: این نگاه و توجه در سال‌های اخیر و توسعه زیرساخت‌های ورزشی استان باعث شده تا افتخار آفرینانی در سطح کشوری و بین‌المللی داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: روح سالم در گرو داشتن جسم سالم است و اعتقاد داریم ورزش و حضور در میادین جهانی به نوعی معرفی هویت یک ملت است.

وی افزود: با تمام توان به دنبال فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش ورزش و تربیت بدنی هستیم و باید به دنبال آموزش رشته‌های ورزشی در سنین کودکی برای افراد جامعه باشیم.

موهبتی بیان کرد: وجود ۸۱۷ هزار دانش آموز در سیستان و بلوچستان ظرفیت بسیار غنی برای بهره‌گیری و استعدادیابی در رشته‌های مختلف ورزشی بویژه کشتی است.

زمینه‌سازی برای ظهور و بروز استعدادها نیازمند امکانات است

رئیس فدراسیون کشتی نیز اظهار داشت: هر ورزشی خاستگاهی دارد و کشتی ورزشی است که خاستگاه آن به سرزمین ایران بر می‌گردد و رونق و توسعه این ورزش نیازمند توجه و دقت نظر همه مسئولان به ویژه مسئولان استانی و منطقه‌ای در مقیاس قطب‌بندی کشوری است.

علیرضا دبیر با اشاره به وجود استعدادهای خوب ورزشی در عرصه کشتی در سیستان و بلوچستان، خواستار شناسایی، هدایت و تربیت این ورزشکاران در استان و معرفی آنان در سطح ملی شد.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت از ورزش کشتی، بیان کرد: زمینه‌سازی برای ظهور و بروز استعدادها زمانی اتفاق می‌افتد که تمهید مقدمات به ویژه تأمین فضاها و امکانات مورد نیاز انجام شود.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز بیان کرد: زیربنای فعالیت‌های ورزشی می‌تواند از کانال آموزش و پرورش شکل گیرد و ورزش و پرداختن به موضوع تربیت بدنی عاملی مؤثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

حمیدرضا رخشانی با اشاره به آمار دانش آموزی سیستان و بلوچستان که ۸۱۷ هزار نفر هستند افزود: این جمعیت آماری می‌تواند ظرفیت خوبی برای توسعه و رشد تربیت بدنی و ارتقای رشته‌های ورزشی گوناگون باشد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی صحیح و اصولی بدنبال تحقق این مهم باشیم.

کد خبر 5060099

منبع: مهر

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان احمد علی موهبتی علیرضا دبیر فدراسیون کشتی ویروس کرونا شیراز شیوع کرونا آمار کرونا توهین به پیامبر بوشهر شهرکرد گرگان کرمانشاه نیروی انتظامی هفته وحدت مواد مخدر اردبیل پدافند غیرعامل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی بهادری جهرمی، سخنگو و دبیر هیئت دولت درباره جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش اظهار داشت: به منظور تکریم، حمایت و پشتیبانی ساختارمند، مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور به تصویب هیئت دولت رسید.

وی با بیان این­که این اساسنامه به تایید شورای نگهبان رسیده است، عنوان کرد: اساسنامه صندوق برای اجرا، امروز از سوی دفتر هیئت دولت به دستگاه­‌های اجرایی ابلاغ شد.

سخنگوی دولت ادامه داد: مطابق قانون اهداف، وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان مصوب ۱۳۹۹، همه قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی در همه رشته­‌ها و همچنین قهرمانان و پیشکسوتان جانباز، نابینا، ناشنوا و معلول باید مورد حمایت قرار بگیرند. این صندوق، در راستای اجرایی شدن این وظیفه قانونی، حمایت مؤثر­تری از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی انجام خواهد داد.

بهادری جهرمی با بیان این موضوع که در اساسنامه صندوق، ۱۱ وظیفه حمایتی برای قهرمانان و ورزشکاران پیش­‌بینی شده است، گفت: زیرساخت اعطای انواع تسهیلات اعتباری، از جمله وام­‌های مسکن، ازدواج و اشتغال طبق این اساسنامه فراهم شده است که پس­ از تأمین منابع می­‌تواند به­ تدریج این موارد اجرایی شود.

وی با بیان این­که بخشی از منابع و فعالیت­‌های صندوق می‌تواند به تسهیل بیمه­‌های اجتماعی ورزشکاران و پیشکسوتان تخصیص پیدا کند، گفت: صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان، علاوه بر منابعی که در اختیار دارد، می­‌تواند از تسهیلات مالی و اعتباری بانک­‌ها و مؤسسات مالی نیز در راستای حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استفاده کند.

سخنگو و دبیر هیئت دولت با اشاره به این موضوع که مطابق اساسنامه­‌ای که ابلاغ شده، دو نفر از رؤسای فدراسیون­‌های ورزشی نیز عضو هیئت امنای صندوق خواهند بود، گفت: وزیر ورزش و جوانان، رئیس هیئت امنای صندوق است. علاوه بر این، وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از اعضای هیئت امنای صندوق هستند.

بهادری جهرمی خاطرنشان کرد: ۵ محل برای تأمین منابع مالی صندوق در اساسنامه پیش­‌بینی شده که ردیف‌های مالی در قوانین بودجه سالانه، یکی از این منابع است.

وی در پایان با آرزوی موفقیت برای ورزشکاران ایرانی در میادین ورزشی و به­‌خصوص بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس گفت: قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی ایران که با کسب مدال‌های رنگارنگ در میادین ورزشی، پرچم کشور عزیزمان را به اهتزاز درمی­‌آورند، شایسته حمایت­‌های مؤثر و مستمر هستند. دولت سیزدهم به همین­ منظور اساسنامه صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش را مصوب و ابلاغ کرد. ان­‌شاءالله با آغاز فعالیت­‌های این صندوق، حمایت­‌های عملی بیشتری از این عزیزان صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • تکمیل ۳۳ طرح نیمه تمام ورزشی در ایلام
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای وابسته در زابل
  • ورزش زورخانه‌ای نماد ورزش پهلوانی
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل