Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@01:09:36 GMT

کاهش 34 درصدی بارش در استان زنجان

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۲۲۵

کاهش 34 درصدی بارش در استان زنجان

محمدرضا رحمان‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به پایداری جوی استان اظهار کرد: این پایداری جوی طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

سرپرست هواشناسی استان زنجان با تاکید بر اینکه برای استان طی روزهای آینده بارشی پیش‌بینی نشده است، افزود: کاهش موقت دما در روز یکشنبه تنها پدیده قابل توجه استان زنجان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه دمای هوا در استان زنجان طی 24 ساعت گذشته بالای صفر بوده است، تصریح کرد: خنک‌ترین دمای این بازه زمانی با یک درجه بالای صفر از خیرآباد و سجاس گزارش شده است.

رحمان‌نیا افزود: بالاترین دمای استان زنجان طی روز گذشته با 25 درجه بالای صفر در آب‌بر ثبت شده است.

سرپرست هواشناسی استان زنجان از کاهش متوسط بارش در سطح استان طی ماه گذشته خبر داد و گفت: متوسط بارش این بازه زمانی در استان حدود هشت میلی‌متر بوده که نسبت به بازه زمانی مشابه سال‌گذشته کاهش 34 درصدی یافته است.

وی همچنین به بیشتر بودن بارش مهر امسال در شهرستان زنجان نسبت به سال‌گذشته اشاره کرد و گفت: بیشترین کاهش بارش این بازه زمانی استان مربوط به شهرستان ماهنشان  با ٥٨ درصد کاهش گزارش شده است.

رحمان‌نیا در مورد وضعیت دمایی مهرماه هم گفت: متوسط دمای  استان زنجان امسال  ١٤.٦ درجه سلسیوس بوده که نسبت به میانگین بارش بلندمدت ٤ صدم درجه سلسیوس کاهش داشته است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان زنجان ادامه داد: بیشترین کاهش دما طی مهرماه سال‌جاری در ایستگاه خرم‌دره به میزان ١.٢ درجه سلسیوس گزارش شده است.

انتهای پیام/73004/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان هواشناسی استان زنجان بازه زمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان شمالی، اظهار کرد: میزان بارش در خراسان شمالی طی سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۴۲ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: این میزان نسبت به دوره آماری شش درصد کاهش داشته است که نشان می‌دهد همچنان با کمبود بارندگی به نسبت دراز مدت مواجه هستیم.

رئیس اداره پیش‌بینی هواشناسی خراسان شمالی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی در هفته دوم اردیبهشت نرمال و هفته‌های سوم و چهارم بیش از حد نرمال پیش‌بینی شده است.

هاشمی انجام محلول‌پاشی زمین‌های زراعی را در صورت شرایط جوی مساعد مناسب ارزیابی کرد و گفت: مسافران، دامداران و خودروها از اتراق در کنار مسیل‌ها خودداری کنند.

کد خبر 748663

دیگر خبرها

  • تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • اطلاعیه جدید سامانه تجارت/ تامین ارز ۲۰ روزه شد
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شد
  • هوای زنجان از فردا ناپایدار می‌شود
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ ها در ایران
  • کاهش ۱۲ درصدی بارش‌ها در ایران
  • تخمین بازه زمانی پروسه طلاق در نبود شوهر با مشاوره حقوقی
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • بارش‌ها در ایران ۹ درصد افزایش یافت / کاهش ۸ درصدی ورودی آب به سدهای کشور
  • رشد ۴۲ درصدی بارش‌ها در خراسان شمالی نسبت به سال گذشته