Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ به نقل از رویترز، بیانیه نمایندگان روسیه، فرانسه و آمریکا در شرایطی منتشر می‌شود که در جریان بیش از یک ماه درگیری در قره‌باغ صد‌ها تن کشته شده‌اند.

طبق این بیانیه، وزیران خارجه ارمنستان و جمهوری آذربایجان که در ژنو دیدار کردند، توافق کردند تا به طور عمدی جمعیت غیرنظامیان را هدف قرار ندهند، اجساد کشته‌شدگان را تبادل کنند و فهرست‌هایی از زندانیان بازداشتی ظرف یک هفته آماده کنند تا در نهایت تبادل صورت بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بیانیه آمده است: ارمنستان و جمهوری آذربایجان که پیشتر سه آتش‌بس آن‌ها برای توقف درگیری‌ها ناکام مانده بود، روی مسائل مرتبط با مکانیسم‌های راستی‌آزمایی احتمالی آتش‌بس تعامل خواهند داشت.
بیشتر بخوانید: ادامه جنگ ارمنستان و آذربایجان در مرزهای ایران/ طرح صلح پایدار در قره باغ محقق می‌شود؟درگیری در خط تماس قره‌باغ از ۲۷ سپتامبر آغاز شد. طرفین یکدیگر را به آغاز درگیری متهم می‌کنند. جامعه بین‌المللی قویا تشدید تنش‌ها را محکوم کرده و از طرفین خواسته تا اختلافات را از طریق گفتگو حل و فصل کنند. در این میان، ترکیه به حمایت کامل از جمهوری آذربایجان متعهد شده است. منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 قره باغ آذربایجان ارمنستان جمهوری آذربایجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشستی در دانشگاه «ADA» در باکو اظهار داشت: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان در برابر آذربایجان هستند؛ ما نمی‌توانیم بنشینیم و منتظر بمانیم. ما دیدگاه خود را به وضوح به دولت ارمنستان و طرف‌هایی که امروز سعی در حفاظت از ارمنستان داشتند، منتقل کردیم. اگر تهدیدی جدی دیدیم، اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

علی‌اف با اشاره به مذاکرات توافق صلح با ارمنستان اذعان داشت: بیش از هر زمان دیگری به امضای توافق صلح نزدیک شده‌ایم؛ در دوران اشغال هرگز به این نزدیک نبودیم. آن زمان حتی نمی‌توانستیم در خصوص مسائل اولیه به توافق برسیم، اکنون درک مشترک داریم، اینکه یک توافق صلح چگونه باید باشد. ما فقط باید جزئیات را بررسی کنیم. البته هر دو طرف به زمان نیاز دارند.

وی در خصوص مسیری که استان‌های غربی آذربایجان و نخجوان را از طریق ارمنستان به یکدیگر متصل می‌کند، گفت: این موضوع در بیانیه سه جانبه امضا شده در ۱۰ نوامبر ۲۰۲۰ (بین روسیه، آذربایجان و ارمنستان) مطرح شده است. بله، عبارت کریدور زنگزور در آن گنجانده نشده، اما نوشته شده است که بین غرب آذربایجان و نخجوان ارتباط جاده‌ای وجود دارد و امنیت این جاده توسط نیرو‌های روس تامین می‌شود. ارمنستان بیش از ۳ سال است که این ماده را نقض می‌کند. آنها از ایجاد ارتباط جاده‌ای با نخجوان جلوگیری می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پشت‌پرده توافق اخیر ارمنستان و آذربایجان/ چرا پوتین و اردوغان مخالفند؟
  • علی‌اف: فرانسه، هند و یونان در حال تسلیح ارمنستان علیه آذربایجان هستند
  • علی‌اف: دستیابی به توافق صلح با ارمنستان تا نوامبر ممکن است
  • الهام علی‌اف: متن توافق صلح بین باکو و ایروان وارد جزییات شده است
  • علی‌اف: از هر زمان دیگری به توافق صلح با ارمنستان نزدیکتر هستیم
  • باکو: ارمنستان تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کرد
  • ارمنستان : عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • ارمنستان: عملیات تعیین مرز با آذربایجان را آغاز کردیم
  • استقبال ایران از توافق مرزی آذربایجان و ارمنستان
  • کنعانی: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم