Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-30@03:24:36 GMT

خود کرده را تدبیر نیست!

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۴۶۳

خود کرده را تدبیر نیست!

در پی تشدید سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت «امانوئل مکرون» جو متشنج در فرانسه همچنان پا برجاست و روز پنجشنبه در دو حادثه جداگانه دست‌کم چهار تن کشته و تعدادی زخمی شدند. به گزارش فارس، اظهارات اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم(ص) و اصرار مکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی/

در پی تشدید سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت «امانوئل مکرون» جو متشنج در فرانسه همچنان پا برجاست و روز پنجشنبه در دو حادثه جداگانه دست‌کم چهار تن کشته و تعدادی زخمی شدند. به گزارش فارس، اظهارات اسلام‌ستیزانه رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم(ص) و اصرار مکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار گیرد.

حمله نخست؛ نیس: ۹ صبح

در حادثه نخست که ساعت ۹ صبح پنجشنبه به وقت محلی در شهر نیس به وقوع پیوست، یک مرد مسلح به چاقو در نزدیکی کلیسای «نوتردام» شهر «نیس» واقع در جنوب فرانسه به سمت افرادی حمله برد. به دنبال این حادثه، نیروهای پلیس محلی مرگ دست‌کم سه نفر را تأیید کردند و گفتند تعدادی نیز در این حادثه زخمی شده‌اند. برخی منابع آگاه نیز مدعی شدند یکی از قربانیان حادثه کلیسای نوتردام یک زن بوده که سر وی بریده شده است؛ البته تاکنون هیچ منبع رسمی این خبر را تأیید نکرده است. رسانه‌های فرانسوی به نقل از منابع پلیس گزارش کردند فرد مسلح این حادثه ظاهراً جوانی ۲۵ ساله به نام ابراهیم بوده و به زبان فرانسوی صحبت می‌کرده است. وی در جریان عملیات تعقیب و گریز پلیس نیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و هم‌اکنون به بیمارستان منتقل شده است.

تیراندازی دوم؛ آوینیون: ۱۱ صبح

درست پس از دو ساعت از حمله اول در شهر نیس رسانه‌های محلی از شلیک نیروهای پلیس به یک فرد دیگر مسلح به چاقو در شهر «آوینیون» واقع در جنوب شرقی فرانسه و کشته شدن وی خبر دادند. برخی رسانه‌های فرانسوی مدعی شده‌اند این عامل مسلح در حالی‌که فریاد «الله اکبر» سرمی‌داده با چاقو به سمت نیروهای پلیس حمله‌ور شده که در نهایت با شلیک گلوله پلیس کشته شد. این حادثه نیز موجی از خشم و نگرانی را در میان مقام‌های فرانسه ایجاد کرد؛ به طوری که ژان کاستکس، نخست‌وزیر فرانسه روز پنجشنبه گفت سطح آماده‌باش نیروهای امنیتی در این کشور در پی وقوع دو مورد حلمه با سلاح سرد افزایش یافته است.

خنثی‌سازی حادثه سوم؟

رسانه‌های فرانسه عصر پنجشنبه نیز خبر دادند یک حادثه مشابه را در شهر لیون خنثی کرده‌اند. رسانه‌های فرانسوی گفتند در شهر لیون نیز یک فرد مسلح به سلاح سرد را بازداشت کرده‌اند که قصد اجرای یک عملیات چاقوزنی داشته است.

حمله به کنسولگری فرانسه در عربستان

واکنش‌ها به مواضع اسلام‌ستیزانه دولت فرانسه فقط محدود به این کشور نشده است و پنجشنبه نیز «محمد الغامدی» سخنگوی رسانه‌ای پلیس مکه از بازداشت یک شهروند این کشور در پی حمله با سلاح سرد به محافظ کنسولگری فرانسه در جده خبر داد. این حادثه نیز ترس و واهمه‌ای را در میان مسئولان فرانسوی به وجود آورده است تاجایی که سفارت فرانسه در ریاض در بیانیه‌ای به دو زبان عربی و فرانسوی از اتباع خود خواست به شدت احتیاط کرده و مراقب باشند. این بیانیه ضمن آنکه شهروندان فرانسه را دعوت به آرامش کرده، گفته: «شخص مهاجم، بازداشت و فرد مجروح نیز به بیمارستان منتقل شده و جایی برای نگرانی وجود ندارد. ما این اقدام را محکوم می‌کنیم و اطمینان داریم مقام‌های سعودی، امنیت تأسیسات و اتباع فرانسه را تأمین خواهند کرد». در حالی که واکنش‌های منفی به اهانت پاریس به پیامبر اکرم(ص) به بهانه آزادی بیان همچنان در کشورهای اسلامی ادامه دارد نشانه‌ای از عقب‌نشینی و عذرخواهی مقام‌های فرانسوی از جامعه مسلمین مشاهده نمی‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: فرانسه تروریست ها اسلام ستیزانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ الئا، فعال سیاسی و دانشجوی دانشگاه سوربن پاریس پایتخت فرانسه در گفتگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی ب. اف. ام گفت: ما داخل دانشگاه حبس شده بودیم. دو ساعت بعد از برپایی چادرها، ده‌ها تن از نیرو‌های امنیتی وارد دانشگاه شدند، ما را محاصره کردند و کتک زدند. آنها دانشجویانی را که در چادر‌ها نشسته بودند، با خشونت بیرون آوردند و روی زمین کشیدند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیوستن دانشجویان سوربون به جنبش جهانی اعتراض به نسل کشی در غزه

حزب «فرانسه تسلیم ناپذیر» در صفحه کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس به نام «تسلیم ناپذیری» تصاویری از جنبش اعتراضی دانشجویان دانشگاه سوربن منتشر کرد و نوشت: سوربن به جنبش گسترده دانشجویانی پیوست که در جهان علیه نسل کشی کنونی در غزه به پا خاسته اند. بعد از دانشگاه کلمبیا، سیانس پوُ و صد‌ها دانشگاه دیگر در فرانسه و دنیا، دانشگاه سوربن به جنبش همبستگی دانشجویان با مردم فلسطین و توقف نسل کشی در غزه پیوست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • دانشجوی دانشگاه سوربن: پلیس ما را محاصره کرد و کتک زد
  • بازداشت بازیگر سرشناس فرانسوی به اتهام تجاوز جنسی
  • بازداشت «ژرار دوپاردیو» به اتهام تجاوز جنسی
  • امیر جدیدی بازیگر فیلم فرانسوی شد
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • حمله گسترده روسیه به زیرساخت‌های انرژی اوکراین در سه منطقه/ اعزام خلبانان اوکراینی به فرانسه برای آموزش جنگنده اف-۱۶
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • فرانسه برای امنیت المپیک سامانۀ موشکی قرض می‌گیرد