Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-03@22:43:17 GMT

عرضه نانو کیسه‌های آنتی‌باکتریال به بازار

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۱۸۷۷

عرضه نانو کیسه‌های آنتی‌باکتریال به بازار

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)، یکی از شرکت‌های تولیدی، کیسه نگهداری مواد غذایی آنتی‌باکتریال حاوی نانو ذرات اکسید روی را تولید و به بازار عرضه ‌کرده است. سال گذشته این شرکت با همکاری یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه پلیمر اقدام به تولید بطری‌های پلاستیکی مقاوم در برابر شکستگی و ضربه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکستگی و ترک‌خوردگی بطری‌های پلاستیکی در صنعت تولید بطری‌های پلاستیکی برای شرکت‌های تولیدکننده و همچنین شرکت‌هایی که از این بطری‌ها استفاده می‌کردند، مشکل‌هایی را ایجاد می‌کند.

در این همکاری، افزودنی نانویی لازم برای مقاوم‌تر کردن این بطری‌ها به‌دست آمد و اولین بطری‌های پلی‌پروپیلن تقویت شده با فناوری ‌نانو سال گذشته تولید شد.

با افزودن این ماده نانویی به بطری‌ها استحکام آنها به حد قابل قبولی ارتقاء پیدا کرد، به طوری‌که با پرتاب از فاصله یک متری، هیچ شکستگی و درزی در بطری دیده نمی‌شود. این بطری‌ها پس از تست‌های متعدد و دریافت نتیجه مطلوب از آزمایش‌ها، وارد خط تولید شد و با تیراژ ۹۰۰ هزار بطری در ماه تولید انبوه آن در سال گذشته انجام شد.

استفاده از نانو افزودنی‌ها یکی از مؤثرترین روش‌ها به‌منظور بهبود خواص نهایی پلاستیک‌ است. یکی از بزرگ‌ترین معضلات در تولید محصولات پلیمری به‌خصوص در پلیمرهای PP و UPVC، بحث شکنندگی قطعات نهایی مانند لوله، اتصالات، پروفیل و پنل‌ها مخصوصاً در دماهای پایین است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، به این منظور تولیدکنندگان مجبور به استفاده از بهبوددهنده‌های ضربه آکریلیکی و CPE در صنعت UPVC و استفاده از ترموپلاستیک الاستومرها در صنعت PP هستند که اغلب وارداتی بوده و در کنار بهبود خواص ضربه دیگر خواص قطعه را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد. محصول نانوافزودنی به‌صورت پودری به‌منظور بهبود مقاومت ضربه‌ لوله‌ها، اتصالات و پروفیل‌های درب و پنجره UPVC و در شکل مستربچ، در بهبود مقاومت ضربه پلی‌اتیلن و پروپیلن به کار می‌روند. مستربچ نانو پایه پلی‌اولفین برای افزایش مقاومت در برابر خراش‌پذیری سطح از محصولات این خانواده است.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

کد خبر: 1079164 برچسب‌ها کیسه آنتی باکتریال فناوری نانو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: کیسه آنتی باکتریال فناوری نانو بطری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۱۸۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، حمزه لقمانی گفت: به منظور رصد و پایش مستمر بازار و افزایش بی رویه قیمت و التهابات بازار لاستیک خودرو، نظارتهای میدانی در قالب گشت مشترک در حوزه های تامین، تولید تا سطح عرضه انجام می شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان افزود: با توجه به قرار گرفتن لاستیک خودرو در زمره کالاهای اساسی اولویت دار هرگونه تخلف نگهداری بی مورد کالا در انبار، احتکار و صادر نشدن فاکتور و گران فروشی عرضه خارج از شبکه لاستیک های دولتی، خارج از نوبت رسیدگی و با متخلفان برخورد قانونی می شود.

لقمانی ادامه داد: گشت مشترک با حضور دستگاهای نظارتی ، صدا و سیما از چند واحد صنفی بازدید و بازرسی اجرا شد.

دیگر خبرها

  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • جزئیات «عرضه اولیه» سهام شرکت حسین و فرزندانش!
  • دستگاه پرکن مایعات چیست و چند نوع هستند
  • نقش کلیدی لوازم پزشکی در بهبود سلامت بیماران
  • رصد و پایش بازار لاستیک خودرو در یاسوج
  • راهکارهای رئیس کمیسیون اقتصادی برای تعدیل قیمت خودرو؛از واردات تا کاهش قیمت بهای تمام شده
  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳ چه تاثیری در بهبود وضعیت بازار سرمایه دارد؟
  • تولید نخ‌های آنتی باکتریال با استفاده از نانو ذرات روی در یزد