Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@03:05:51 GMT

بازیگری که پل ارتباطی فرهنگ مدیترانه است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۰۳۱

جایزه ویژه یک عمر فعالیت سینمایی در بیست و ششمین جشنواره «مِد فیلم» ایتالیا به بابک کریمی اهدا خواهد شد. همزمان با این اتفاق فیلم «جنایت بی‌دقت» در بخش مسابقه این جشنواره با یازده فیلم دیگر رقابت می‌کند و کریمی به معرفی آخرین فیلمی که آماده نمایش دارد، خواهد پرداخت.

به گزارش ایسنا، در متنی که برای بزرگداشت بابک کریمی در کاتالوگ جشنواره نوشته شده؛ آمده: « بابک کریمی پل ارتباطی میان فرهنگ مدیترانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پلی بر این دریای اتحاد بخش. او دوران کودکی خود را میان رم و تهران گذراند و با کارگردانان بزرگ معاصر، از پیتر گرینوی و جیانی آملیو گرفته تا مارکو بلووکیو و برادران تاویانی کار کرد. او با عباس کیارستمی، کارگردانی که پروژه‌هایش زندگی‌بخش، هیجان انگیز، متعالی و عمیق بود برای همه زمان‌ها، همکاری مشترک قابل توجهی داشت. وقتی از جلوی دوربین رد می‌شود، خود را به یک بازیگر بدیع و پرتحرک تبدیل می‌کند، توانایی عبور از سینمای هنری به کمدی عامه‌پسند و بهترین سریال‌های تلویزیونی را با انعطاف‌پذیری فراتر از حد معمول دارد. بابک در هر ژانری که کاوش می‌کند و در تمام داستان‌هایی که می‌گوید ، همیشه می‌داند چگونه سینمایی را نشان دهد که قادر به از بین بردن موانع و پاک کردن مسافت‌ها است،  بابک به طور مداوم خود را در خط تازه‌ای می‌اندازد زیرا تقابل و تعامل همیشگی برایش اهمیت دارد و این همان چیزی است که بشریت را طی قرن‌ها تکامل داده. با جایزه یک عمر دستاورد هنری، ما در نظر داریم به بازیگری که با کار خود، نماینده ریشه‌ها، خانه‌ها و دنیای همیشه میزبان مدیترانه است‌، ادای احترام کنیم.»
جشنواره مِد فیلم رم از تاریخ ۱۹ تا ۲۵ آبان برگذار خواهد شد و بابک کریمی برای دریافت این جایزه به ایتالیا رفته است. فیلم «جنایت بی‌دقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیه‌کنندگی نگاراسکندرفر از محصولات موسسه فرهنگی هنری «کارنامه» است. این فیلم که امروز و با افتتاح جشنواره توکیوفیلمکس در ژاپن روی پرده می‌رود، فردا در اختتامیه جشنواره ویناله حضور دارد و پس از آن راهی ایتالیا خواهد شد. پخش بین‌المللی فیلم را نسرین میرشب از کمپانی دریم‌لب برعهده دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بابک کریمی فیلم جنایت بی دقت بابک کریمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک

معاون صدای شبکه خاوران گفت: هیات داوران پس از برگزاری نشست نهایی، نامزد دریافت جایزه در موضوعات مختلف بخش ویژه جشنواره را معرفی کردند که صدای خاوران با حضور پر رنگ در این جشنواره موفق شد در ۴ بخش اثر برگزیده داشته باشد. 

کامیابی افزود: در بخش اصلی این جشنواره عقیله پاک با اثر چریک پیر نامزد دریافت جایزه مقاومت و هانیه پیرامی با اثر آوای کار نامزد دریافت جایزه پاسداشت زبان پارسی شدند. 

وی گفت: در بخش ویژه جشنوراه هم مهدی امیر آبادی زاده با اثر گلچین با موضوع شعار سال و فاطمه زهرا روزی با اثر نماینده آقا نامزد دریافت جایزه مشارکت اجتماعی شدند. 

کامیابی گفت: بیش از ۴۰۰ اثر از سراسر کشور به سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال شد که صدای خاوران بیشترین آثار راه یافته را در بین مراکز استان‌ها دارد.

اختتامیه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک اواخر اردیبهشت برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • مریل استریپ نخل طلای افتخاری جشنواره کن را دریافت می‌کند
  • ایساتیس پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه
  • تکلیف جایزه بزرگ جشنواره شهرنما چه شد؟
  • حضور بیش از ۵۰۰ دانش‌آموز در «جشنواره ولاگ» فیلیمومدرسه
  • جشنواره طنز و رسانه برگزیدگانش را شناخت
  • انتشار نخستین تصویر از فیلم جدید «کاپولا»
  • «ایساتیس» پرمخاطب‌ترین فیلم هنر و تجربه شد
  • درخشش رادیو خراسان جنوبی در سومین جشنواره پژواک
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری