Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس از ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع صدور کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف و داستان 70 کارتن خواب دارای کارت بازرگانی خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، بر اساس قوانین گمرکی کشور، کارت بازرگانی مجوزی است که دارنده آن، اعم از شخص حقیقی و حقوقی می تواند اقدام به تجارت در عرصه واردات و صادرات کالا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدور آن هم به این طریق است که متقاضی باید طبق فرم‌های چاپ شده از طرف اتاق بازرگانی اطلاعات مربوط به تجارت خود را ارائه کند و از طرف دو نفر از اعضای اتاق معرفی شود.
برهمین اساس وقتی عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی از ثبت کارت بازرگانی یکبار مصرف به نام 70 کارتن خواب سخن به میان آورد، مورد انتقاد متولیان صدور آن قرار گرفت. سخنان همتی از این قرار بود که 250 صادرکننده تاکنون هیچ ارزی وارد چرخه اقتصاد و سامانه‌های مربوط به بانک مرکزی نکرده‌اند که ارزش کل صادرات آن‌ها بالغ بر 7 میلیارد دلار است.
وی توضیح داد که این 250 صادرکننده هیچ واحد تولیدی یا صنفی به نامشان ثبت نیست و حتی تعداد 70 نفر از آن‌ها کارتن خواب‌هایی هستند که در روستاها زندگی می‌کنند و از هویت‌شان سوء استفاده شده است.
به دنبال این اظهار نظر رییس کل بانک مرکزی، غلامحسین شافعی رییس اتاق بازرگانی ایران بلافاصله از بانک مرکزی خواستار اعلام اسامی کارتن خواب‌هایی شد که کارت بازرگانی به نامشان ثبت شده و از طریق این کارت‌ها صادرات انجام شده است.
وزارت اطلاعات نیز خبر از بازداشت شبکه مجرمانه‌ای دراستان خراسان رضوی داد که با استفاده از کارت‌های بازرگانی اشخاص بی‌بضاعت اقدام به فعالیت‌های بازرگانی از جمله صادرات می کردند.
اکنون برخی از نماینده مجلس می‌گویند که کمیسیون اصل 90 نسبت به این اقدام اتاق بازرگانی ورود پیدا کرده و در حال بررسی چگونگی این ماجرا است.
الهام آزاد، عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 در مجلس شورای اسلامی درباره پشت پرده کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف یا اجاره‌ای در گفت‌وگو با ایبِنا گفت: گزارش ثبت کارت بازرگانی برای کارتن خواب‌ها بسیار جای تعجب دارد. در این خصوص سوال پیش می‌آید که این امکان از چه طریقی به وجود آمده و چگونه ممکن است بدون احراز صلاحیت، کارت بازرگانی صادر ‌شود؟
وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس عدم احراز صلاحیت و چنین اهمال‌کاری‌هایی 27 میلیارد دلار ارز (به گفته دولت؛ که البته دولت به قوه قضائیه 7 میلیارد دلار گزارش کرده)، به کشور برنگشته و این بسیار نگران کننده خواهد بود.
این نماینده مجلس در این خصوص اظهار داشت: کارتن خواب بودن این افراد یا افرادی که فعالیت تجاری ندارند، ولی از کارت بازرگانی برخوردار هستند به قدری تعجب برانگیزاست که بررسی پشت پرده آن حتما باید مورد توجه قرار گیرد زیرا در صورت صحت، با توجه به اینکه دریافت کارت بازرگانی در یک پروسه طولانی به نتیجه می‌رسد، بدون شک افردی که این کار را به جلو بردند از توان خاصی بهره‌مند بودند.
عضو هیات رییسه کمیسیون اصل 90 مجلس در ادامه بیان کرد: کمیسیون اصل 90 در هفته اخیر نسبت به مسئله کارت بازرگانی ورود پیدا کرده است. با توجه به اینکه در وضعیت اقتصادی سختی به سر می‌بریم، بدون شک شفاف سازی در این زمینه کمک بزرگی می‌کند، زیرا برگشت ارزهای صادراتی در این شرایط اقتصادی یاری دهنده است، بنابراین همانطور که اشاره کردم باید همه قسمت‌های این مسئله مشخص و روشن شود.
-->

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بازرگانی یکبار مصرف کارت بازرگانی کمیسیون اصل 90 بانک مرکزی کارتن خواب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد

به گزارش خبرنگار مهر، براساس مصوبه هشتاد و ششمین جلسه شورای عالی برنامه ریزی وزارت بهداشت و با اعلام دبیرخانه شورای آموزش علوم پایه، بهداشت و تخصصی مقرر شد آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی در مرداد سال ۱۴۰۳ برگزار شود.

ثبت نام در آزمون دکتری حرفه ای فیزیوتراپی از شنبه ۲۲ اردیبهشت آغاز می شود و داوطلبان تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند در این آزمون ثبت نام کنند.

ثبت نام فقط بصورت الکترونیکی و از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به نشانی sanjeshp.ir انجام می پذیرد.

داوطلبان باید پس از پرداخت الکترونیکی هزینه آزمون، فرم ثبت نام را تکمیل کنند. لینک پرداخت هزینه و ثبت نام آزمون در مهلت اعلام شده بر روی سایت قرار خواهد گرفت.

آزمون ورودی دوره دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون از روز یکشنبه ۷ مرداد تا چهارشنبه ۱۰ مرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی قرار می گیرد و داوطلبان باید در این بازه زمانی با مراجعه به سایت، کارت ورود به جلسه خود را دریافت کنند. ساعت دقیق برگزاری آزمون بر روی کارت ورود به جلسه درج خواهد شد.

به همراه داشتن کارت ورود به جلسه و کارت شناسایی معتبر (کارت ملی یا شناسنامه عکسدار) در روز آزمون الزامی است.

بر اساس شرایط، ممکن است آزمون بصورت الکترونیکی یا کاغذی برگزار شود.

شرایط شرکت متقاضیان در آزمون:

۱) افراد با داشتن دانشنامه مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های داخل یا خارج از کشور که به تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رسیده باشد مجاز به شرکت در این آزمون هستند.

۲) دانشجویان مشغول به تحصیل در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته فیزیوتراپی به شرط فراغت از تحصیل تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ می توانند در این آزمون شرکت کنند.

به گزارش مهر، همچنین مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در اطلاعیه ای خطاب به دانش آموختگان رشته فیزیوتراپی از دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در خارج از کشور اعلام کرده است: بر اساس مصوبه شورایعالی ارزشیابی مدارک تحصیلی خارج از کشور وزارت بهداشت در ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ به منظور حفظ کیفیت و رعایت عدالت در سنجش و ارزیابی علمی متقاضیان ارزشیابی، مقرر شد آزمون ارزشیابی کتبی به صورت متمرکز جایگزین مصاحبه‌ های انجام شده در جلسه کمیسیون‌ های ارزشیابی شود.

کد خبر 6091854

دیگر خبرها

  • برای فروش سفره یکبار مصرف چه باید کرد
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • کار‌هایی که به مغز آسیب می‌رساند
  • برچیده شدن بزرگترین مرکز تجمع معتادان در منطقه ۷ تهران
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • ۲۰۰ میلیون یورو ارز حاصل از فعالیت کارت‌های بازرگانی در کردستان بازگردانده شد
  • تاثیر ظروف یکبار مصرف بر محیط زیست
  • جزئیات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد
  • ۳۵۶ مورد کارت بازرگانی جدید در کردستان صادر شده است
  • جزییات اولین آزمون دکتری حرفه‌ای فیزیوتراپی اعلام شد