Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط: در بخشی از این گزارش آمده:

* خبر بهت‌آور مرگ پنج عضو یک خانواده؛ رسول ایران‌نژاد ۳۵‌ساله، همسرش، شیوا محمدپناهی ۳۵‌ساله، آنیتا ایران‌نژاد ۹‌ساله و آرمین ایران‌نژاد شش‌ساله و آرتین ۱۵ماهه، بار دیگر وجدان عمومی را به درد آورده و درگیر این ماجرا کرده و همچنین رسانه‌های مهم دنیا را به واکنش واداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سلام ابراهیمی، دوست نزدیک رسول ایران‌نژاد با بیان اینکه خانواده ایران‌نژاد روز سه‌شنبه متوجه این حادثه شده‌اند گفت:

* جنازه آرتین، فرزند ۱۵‌ماهه خانواده هنوز پیدا نشده. ما در حال تلاشیم که اجساد را برای خاک‌سپاری به کشور بازگردانیم. با نماینده سردشت در منزل هم صحبت کردیم و قول‌هایی داده‌اند، اما نماینده گفته، حدود ۳۰۰ میلیون برای انتقال اجساد لازم است و این هزینه برای این خانواده که تمام دارایی‌شان را برای انتقال بچه‌ها به خارج از کشور خرج کرده بودند، غیرممکن است.

* (درباره وضعیت مالی خانواده ایران‌نژاد و دلیل مهاجرتشان): «رسول کارگر بود. کارگر ساختمانی و هر کار دیگری که می‌توانست بکند. همان‌طور که می‌دانید این روز‌ها زندگی سخت شده، خصوصا برای یک خانواده کارگر که یک روز کار دارند و یک روز ندارند. خانم رسول خانه‌دار بود. رسول ۳۵ سال داشت و سه ماه پیش کارهایشان را کردند و از کشور خارج شدند، می‌خواستند از کمپ فرانسه خودشان را به انگلستان برسانند، هدف نهایی‌شان پناهندگی در انگلیس بود».

* (در پاسخ به این پرسش که چرا فرانسه نماندند): «خب هدف نهایی‌شان انگلستان بود. شرایط پناهندگی و دادن اقامت در فرانسه سخت است. قانون فرانسه پیچیدگی‌های زیادی دارد. آن‌ها چند سال پول جمع کردند و از فامیل و خانواده قرض کردند و یک خانه و زمینی داشتند که فروختند و از کشور خارج شدند. قرار بود کار که گرفتند پول مردم را بدهند که حالا جنازه‌شان پیدا شده».

* (درباره نحوه وقوع سانحه): «آن‌ها چند بار تلاش کرده بودند تا از طریق قطار به انگلستان بروند، اما، چون مهاجر غیرقانونی بودند، تلاش‌شان به جایی نرسید. به خاطر همین دیگر دل را به دریا زدند و خطرات را پذیرفتند. قاچاق‌بر‌ها ۲۳ نفر را سوار قایقی کردند که ۱۶ نفر ظرفیت داشت و قایق اسیر توفان می‌شود و برمی‌گردد و زندگی این خانواده و ما بر باد می‌رود. ما از طریق یکی از اقوام که در کمپ بود متوجه این حادثه شدیم». اکنون دو قاچاق‌بر که هر دو ایرانی بودند هم دستگیر شده‌اند.

* (با اشاره به اینکه منتظر کمک دولت است): «مادر رسول قبلا سکته کرده و الان توان شنیدن این خبر را ندارد. این روز‌ها امام جمعه سردشت و اعضای شورای شهر برای مجلس ترحیم آمدند. ما در تلاش هستیم که از فرانسه به خاطر قانون تبعیض‌آمیزش که اجازه می‌دهد مهاجران در این شرایط غیرانسانی از خاکش خارج شوند، شکایت کنیم».

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: کانال مانش مهاجرت پناهجویان ایرانی سردشت حوادث صراط ایران نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان ۳۸ سال فراغ و دوری خانواده شهید عباس رمضانی + تصاویر و جزئیات

پیکر پاک شهید عباس رمضانی پس از گذشت ۳۸ سال کشف شد و امروز در روستای عشرت آباد شهرستان نایین تشییع شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، پس از ۳۸ سال چشم‌انتظاری، پیکر شهید عباس رمضانی کشف و هویت وی از طریق مدارکش شناسایی و این خبر مسرت بخش به خانواده وی اطلاع داده شد.

خبر شناسایی پیکر مطهر شهید عباس رمضانی صبح ۱۲ اردیبهشت توسط جمعی از فرماندهان ارتش به خانواده این شهید والامقام در اصفهان اعلام شد و فراق ۳۸ ساله پایان یافت.

شهید عباس رمضانی سوم مرداد سال ۱۳۴۵ در اصفهان متولد شد. وی با شروع جنگ تحمیلی به عنوان سرباز ارتش از روستای میر لطف الله بخش تودشک شهرستان کوهپایه در استان اصفهان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافت و سرانجام بیست و هفتم اردیبهشت سال ۱۳۶۵ در منطقه کله قندی مهران در استان ایلام بر اثر اصابت مستقیم گلوله دشمن به شهادت رسید.

عصر امروز_جمعه چهاردهم اردیبهشت_ پیکر این شهید والامقام مورد استقبال ویژه مردم روستای عشرت آباد در بخش مرکزی شهرستان نائین قرار گرفت و در این روستا تشییع شد و حال و هوای روستا را دگرگون کرد.

به گزارش ایمنا، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) رئیس مذهب جعفری، ۴ شهید در شهر اصفهان تشییع خواهد شد. در این راستا پیکر پاک ۳ شهید دفاع مقدس، شهید عباس رمضانی، شهید مجتبی نادر طهرانی و شهید جواد مراثی که به تازگی تفحص شده‌اند و همچنین پیکر یک شهید گمنام در شهر اصفهان تشییع خواهند شد.

مراسم تشییع این شهیدان والامقام روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ساعت ۹:۰۰ صبح از فلکه فیض به سمت گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌گردد. هویت پیکرهای مطهر این شهدا که از شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده‌اند، از طریق پلاک هویت و DNA احراز شده است. این شهدا متعلق به شهر اصفهان هستند که پس از سال‌ها چشم انتظاری خانواده‌هایشان به آغوش خاک دیار خود بازگشتند.

کد خبر 750411

دیگر خبرها

  • پایان ۳۸ سال فراغ و دوری خانواده شهید عباس رمضانی + تصاویر و جزئیات
  • خانواده مارادونا به دنبال انتقال جسد او به بوئنوس آیرس
  • پیکر معلم شهید حجت‌اله یوسفیه پس از ۳۹ سال به ایران بازگشت
  • تعطیلی یک دانشگاه در فرانسه به دنبال اعتراضات
  • پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۴۰ سال وارد بوشهر شد
  • ورود پیکر شهید دفاع مقدس به بوشهر پس از ۴۰ سال
  • فیلم| بازگشت پیکر شهید دفاع مقدس پس از ۳۷ سال انتظار به آغوش خانواده
  • تجلیل از مادران جوان زیر ۴۰ سال و دارای چندفرزند در هفته جمعیت
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • پیکر شهید عباس رمضانی پس از ۳۸ سال شناسایی شد