Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، آمریکایی ها به شکل فزاینده ای نگران اتفاقاتی هستند که در نقطه پایانی انتخاباتی متشنج رخ خواهد داد. نتایج نظرسنجی روزنامه یو اس ای تودی و دانشگاه سافولک نشان می دهد که رای دهندگان آمریکایی در بیان این که آیا این انتخابات مسالمت آمیز برگزار خواهد شد و نتیجه مورد قبول قرار خواهد گرفت ابراز نگرانی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه نفر از هر ۴ رای دهنده آمریکایی اکنون نگران احتمال بروز خشونت در روز انتخابات است و تنها یک نفر از ۴ رای دهنده آمریکایی می گوید «بسیار مطمئن است» که کشور در صورت پیروزی بایدن شاهد انتقال مسالمت آمیز قدرت خواهد بود.

این درحالیست که نظرسنجی ها همچنان پیشتازی بایدن را در سطح ملی نشان می دهد.

تارنمای هیل نوشت نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد که بایدن مورد حمایت ۵۲ درصد از رای دهندگان احتمالی است درحالی که ترامپ با کسب ۴۴ درصد از آرا از او عقب تر است.

نظرسنجی فاکس نیوز حکایت از آن دارد که دو درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند به نامزد حزب ثالث رای می دهند و دو درصد دیگر می گویند هنوز تصمیم خود را نگرفته اند.

پیشتازی ۸ نقطه ای بایدن با توجه به این که وی در نظرسنجی مشابهی که اوایل ماه جاری انجام شد و برتری ۱۰ نقطه ای او را نشان می داد، از نظر آماری اهمیت چندانی ندارد.

این نتایج نشان داد: ۵۵ درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند بایدن نامزد محبوب آنها است. ۴۳ درصد از آنها نظر منفی نسبت به او دارند.

در عین حال، فقط ۴۴ درصد از رای دهندگان می گویند ترامپ نامزد محبوب آنها است و ۵۵ درصد نظری منفی نسبت به او دارند.

این  نتایج نشان داد بایدن با اختلاف در بین رای دهندگانی که گرایشات دموکراتیک دارند از ترامپ جلوتر است. ۵۶ درصد از زنان به بایدن رای دادند در حالی که حمایت از ترامپ نزد این گروه از رای دهندگان ۳۹ درصد است. رای دهندگان سیاه پوست با اختلاف ۸۰ به ۱۴ به بایدن و ترامپ رای می دهند.

۵۷ درصد رای دهندگان زیر ۴۵ سال به بایدن و ۳۹ درصد به ترامپ رای دادند.

ترامپ با اختلاف تک رقمی در بین رای دهندگان سفید پوست و مرد که در سال ۲۰۱۶ نیز از او حمایت می کردند از بایدن در سطح ملی جلوتر است.

این نتایج در حالی منتشر شده که نظرسنجی های دیگری تایید می کنند بایدن در سطح ملی از ترامپ جلوتر است و این پیشتازی همچنین در ایالت های چرخشی کلیدی است.

نتایج نظرسنجی شرکت ریل کلیر پالتیکس نشان می دهد که بایدن با اختلاف ۷.۹ درصدی از ترامپ جلوتر است.

نظرسنجی فاکس نیوز از بین هزار و ۲۴۶ رای دهنده احتمالی در بازه زمانی ۲۹-۲۷ اکتبر (۸-۶ آبان) با حاشیه خطای ۲.۵ درصد انجام شده است.

نظرسنجی روزنامه نیویورک تایمز و کالج سِینا که روز پنجشنبه انجام شد نشان می دهد درایالت کارولینای شمالی که ۶۴ درصد رای دهندگان گفته اند رای خود را داده اند، بایدن با اختلاف ۴۸ به ۴۵ از ترامپ جلوتر است. این نظرسنجی بعد از مناظره آخر انجام شده که تقریبا از هر ۱۰ رای دهنده ۷ نفر گفته اند آن را نظاره گر بوده اند.

ساکنان کارولینای شمالی درباره نتایج  این مناظره اختلاف نظر داشتند: ۳۶  درصد از آنها گفتند ترامپ این مناظره را برده و ۳۵ درصد از آنها همین نظر را نسبت به ترامپ داشتند.

در کارولینای شمالی بر اساس نظرسنجی دیگری نامزد دموکرات ها پیشتازی تک رقمی خود را حفظ کرده است و بیش از نیمی از رای دهندگان احتمالی در این ایالت کلیدی که ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آن پیروز شده بود گفته اند به بایدن رای می دهند.

نظرسنجی جدیدی  که روز جمعه تنها ۴ روز مانده به انتخابات نشان می دهد که ۵۲ درصد از رای دهندگان احتمالی می گویند به بایدن و ۴۶ درصد به ترامپ رای می دهند.

رای دهندگان احتمالی می گویند بایدن را به ترامپ ترجیح می دهند و این نامزد دموکرات با اختلاف ۶ درصد از ترامپ جلوتر است.

متوسط نظرسنجی ها شرکت ریل کلیر پالتیکس حکایت از آن دارد که بایدن با اختلاف ۱.۲ درصد از ترامپ در نظرسنجی های سراسری جلوتر است.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز سه شنبه سوم نوامبر برابر با ۱۳ آبان برای تعیین رئیس جمهوری و معاون او برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن پروندهٔ خبری آمریکا ۲۰۲۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن انتخابات ۲۰۲۰ دونالد ترامپ جو بایدن اخبار کنکور درصد از رای دهندگان احتمالی ترامپ جلوتر بایدن با اختلاف نشان می دهد رای می دهند نظرسنجی ها رای دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها

علی بیت الهی رئیس مرکز زمین شناسی مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه با توجه به توسعه پهنه های فرونشستی زمین در کشور و فروافتادن خودروها به درون شکاف ها و فیشرهای فرونشستی(در چند مورد)، نصب علائم هشدار دهنده، در زون های پرخطر فرونشست زمین، ضروری است گفت: نصب این چنین علائمی نقش موثری در کاهش خسارات ناشی از فرونشست زمین دارد.

وی افزود: چنین اقداماتی در بسیاری از کشورهای خارجی اجرا شده و تجربیات نشان دهنده آثار مثبت این اقدامات بوده است.

بیت الهی بیان کرد: چنین کارهائی، نافی انجام کار بنیادین مقابله با فرونشست زمین که همانا جلوگیری از افت سطح آب های زیرزمینی بوده،  نیست، اما تا حصول نتیجه، منطقی است تا با اقداماتی در حد امکان، از بروز حوادث ناگهانی جلوگیری کرد.
 وی یادآور شد: تجربه نشان داده  که در فصول بارندگی، با تشدید جریان رگاب های زیر سطحی و نفوذ بیشتر آب های سطحی به درون شکاف های فرونشستی، فرسایش های تونلی و آب شستگی ها بیشتر و فروریزش زمین نیز به تبع آن افزونتر خواهد شد. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • حد نصاب تازه «جو بایدن» کمترین میزان محبوبیت رئیس جمهور در ۷۰ سال اخیر
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • مهاجرت غیرقانونی «بحران جدی» از نگاه آمریکایی‌ها
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان