Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@17:27:33 GMT

مرمت قلعه پرتغالی های جزیره لارک آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۲۴۵۹

مرمت قلعه پرتغالی های جزیره لارک آغاز شد

ایسنا/هرمزگان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان از آغاز مرمت قلعه پرتغالی های جزیره لارک خبر داد.

رضا برومند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه آوار برداری، مرمت اضطراری و پاکسازی محوطه بنا از جمله برنامه های مرمتی این بنا است، تصریح کرد: اعتبار اجرای این عملیات ۲۰ میلیارد ریال است که از محل اعتبارات ملی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان با اشاره به اینکه قلعه یادگار دوره تسلط پرتغالی ها بر خلیج فارس است، بیان کرد: این قلعه مربوط به دوره صفویه است که پس از فتح هرمز و پایان امپراطوری پرتغالی ها در خلیج فارس، به عنوان زندان مورد استفاده حاکمان جزیره قرار می‌گرفته است و همچنین موقع بارش باران‌های سیل‌آسا و تخریب منازل مسکونی جزیره، پناهگاه امنی برای ساکنان لارک به‌شمار می‌رفته‌است.

وی در پایان عنوان کرد: قلعه لارک در سال ۱۳۸۲ به شماره ۱۰۹۲۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌ است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری قلعه پرتغالی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان با همراهی احمد مرادی، محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و با حضور مردم روستای سرخون از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث زیرگذر روستای پر تردد سرخون را کلنگ زنی کرد.

مهدی دوستی در حاشیه این کلنگ زنی گفت: هرمزگان در مجموع ۵۴ نقطه حادثه خیز دارد که در سالیان اخیر شاهد تصادفات و تلفات جانی در این مناطق بوده‌ایم که مسیر سرخون نیز یکی از این مناطق است که برای اصلاح این نقاط بمنظور تأمین امنیت مردم از منابع اعتباری مختلف استفاده خواهیم کرد.

وی از اجرای این پروژه در کوتاه‌ترین زمان ممکن خبر داد و افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده و تخصیص منابع مالی همچنین در نظر گرفتن چند پشتوانه مالی از محل مولد سازی، بهره‌برداری از این پروژه در هفته دولت به مردم تقدیم می‌شود.

استاندار هرمزگان ضمن قدردانی از پیگیری نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، بر تأمین منابع مالی و بهره برداری سریع از این پروژه تأکید و ادامه‌داد: با توجه به انجام کامل مطالعات و استعلامات این پروژه هیچ گونه اعلام معارضات از سوی دستگاه‌های دولتی پذیرفته نمی‌شود همچنین برای بررسی سایر مسائل مطرح شده از سوی نمایندگان مردم و اعضا شورای منطقه، در هفته جاری جلسه مشترکی برگزار می‌کنیم.

گفتنی است این پروژه با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان بناست ظرف مدت ۴ ماه احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار گیرد.

کد خبر 6089059

دیگر خبرها

  • بازسازی پایه‌های پل زمانخان در سامان
  • گذری کوتاه بر تاریخ و زندگی اسطوره استعمارستیزی جزیره هرمز ایران
  • هرمزگان در نمایشگاه بین‌المللی اکسپو ۲۰۲۴
  • بازتاب پیروزی سپاهان در جام حذفی توسط سایت پرتغالی
  • آغاز ساخت دو طرح راهسازی در بندرعباس
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر سرخون آغاز شد
  • پایان برگزاری نوبت اول کنکور در هرمزگان
  • عملیات اجرایی زیرگذر پرتردد سرخون آغاز شد
  • عملیات احداث زیرگذر روستای سرخون آغاز شد