Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی سازمان حفظ نباتات با بیان اینکه ریزش ملخ صحرایی از هفته گذشته در کشور آغاز شده است و تا پایان دی‌ ماه ادامه خواهد داشت، از آمادگی دولت برای مقابله با این آفت خبر داد و گفت: تامین امکانات مبارزه با این آفت بر عهده دولت است. محمدرضا میر در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به اینکه اولین هجوم میلیونی و طغیان ملخ صحرایی را سال گذشته در ۹ استان جنوبی کشور تجربه کردیم، مبارزات علیه این آفت را خوب توصیف کرد و گفت: علی رغم غافلگیری که از هجوم این آفت ایجاد شد، اما با همت بخش کشاورزی و سازمان حفظ نباتات و با زحمات شبانه‌روزی آن‌ها هیچ گونه خسارتی به حوزه کشاورزی وارد نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گفته سخنگوی سازمان حفظ نباتات در خصوص حمله این آفت در سال ۹۹، در فاز اول مبارزه در اردیبهشت ماه، حدود ۴۰۴ هزار هکتار مبارزه شیمیایی علیه ملخ صحرایی در کشور صورت گرفت که منجر به خروج این آفت از کشور به سمت هند و پاکستان برای تابستان گذرانی شد و با توجه به اینکه عمده فرود این آفت در بیشه‌زار‌ها و اراضی مرتعی بود و به واسطه کانون‌کوبی‌های مناسبی که انجام شد از ورود ملخ‎‌ها به باغات و مضارع جلوگیری شد و هیچ خسارتی به باغات و مزارع کشور وارد نشد.
وی در ادامه به آغاز مهاجرت معکوس ملخ‌ها و برگشت آن‌ها از هند و پاکستان به مبدا و زادگاهشان اشاره و تصریح کرد: همانطور که پیش‌بینی می‌شد و ما نیز اعلام کرده بودیم این آفت در حال حاضر سیکل معکوس را طی می‌کند و در حال برگشت به حاشیه دریای سرخ و کشور‌هایی مانند یمن اریتره و اتیوپی است و با توجه به اینکه کشور ایران سر راه موج مهاجرت معکوس ملخ‌های صحرایی است بخش عمده این آفت مجدداً وارد استان‌های جنوبی می‌شود که با توجه به زاد و ولد بالا و حجم زیاد دسته‌های این آفت پیش‌بینی دسته‌جات متراکم و پر جمعیتی را در فاز دوم داریم.
بنا به اعلام میر، اولین ریزش فاز دوم این آفت چهارشنبه هفته گذشته در منطقه بشاگرد استان هرمزگان صورت گرفت و این ریزش‌ها به مرور  و تا پایان دی ماه  در استان‌های جنوبی ادامه خواهند داشت که با توجه به پیش‌بینی‌ها و بررسی‌های صورت گرفته و اقدامات پیشگیری و مبارزه‌ای برای مقابله مناسب با این آفت در استان‌های جنوبی صورت گرفته است.   سخنگوی سازمان حفظ نباتات با تاکید بر اینکه تمامی تجهیزات و امکانات مورد نیاز نیرو‌های انسانی و ادوات برای مبارزه با این آفت خطرناک در بخش کشاورزی آماده است به نتایج مبارزات سال گذشته و همچنین فاز نخست امسال با ملخ صحرایی اشاره کرد و نسبت به مقابله مناسب و وارد شدن حداقل خسارات در اراضی مرتعی، جنگلی، باغات و مزارع ابراز امیدواری کرد. بیشتر بخوانید: تخصیص۱۰ میلیارد تومان برای مبارزه با ملخ صحرایی تا آذر ماه وی در ادامه این گفت‌وگو درباره تامین اعتبار لازم برای مبارزه با آفت ملخ صحرایی گفت: مکاتبات متعددی برای تامین اعتبار صورت گرفته است، اما با توجه به وضعیت نرخ ارز به دلیل اینکه تامین سموم در کشور در گذشته با عرض ۴۲۰۰ تومانی، اما در حال حاضر با ارز نیمایی تامین می‌شود هزینه تامین سموم با افزایش ۲ تا ۳ برابری مواجه شده است. مبارزه با آفت ملخ صحرایی و تامین امکانات مبارزه بر عهده دولت است و کشاورزان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت   میر در ادامه افزود: مبارزه با آفت ملخ صحرایی و تامین امکانات مبارزه بر عهده دولت است و کشاورزان در این زمینه مشکلی نخواهند داشت، اما به هر حال اعتبار بیشتری برای مبارزه با ملخ صحرایی نیاز است و مکاتبات لازم در این خصوص برای تامین اعتبارات انجام شده و بخشی از آن در حال تخصیص و بخشی دیگر در حال پیگیری است که با توجه به کمک سازمان‌های مدیریت و برنامه ریزی کشور وزارت کشور ستاد مدیریت بحران و همکاری‌هایی که با وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفظ نباتات شده است امیدواریم مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی مبارزه با آفات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی محصولات کشاورزی مبارزه با آفات مبارزه با آفت ملخ صحرایی سازمان حفظ نباتات برای مبارزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان ، مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشورگفت: به سبب جلوگیری از کاهش عملکرد تولید گندم، کشاورزان هرچه سریعتر مبارزه علیه سن گندم را انجام دهند.

معین با بیان اینکه در کشور ۶ میلیون هکتارزیر سطح کشت گندم آبی و دیم است گفت: مبارزه با سن غلات در سطح کشور از بهمن ماه سال گذشته آغاز و ادامه دارد.

وی گفت: با توجه به اثر آفت سن گندم در عملکرد تولید، تاکنون سطح مبارزه به یک میلیون و ۲۰۰ هزارهکتار رسیده است.

مدیرمبارزه با آفات عمومی سازمان حفظ نباتات کشور اظهارداشت: از آنجایی که در مواقع بارندگی امکان سمپاشی و محلول پاشی وجود ندارد و همواره منجر به تاخیر می‌شود، بنابراین تا قبل از تبدیل آفت سن به پورهاید مبارزه به موقع صورت بگیرد.

درسال زراعی گذشته استان‌های کردستان، کرمانشاه واصفهان بهترین نتیجه را در عدم سن زدگی داشته اند.

دراستان کردستان تاکنون ۲۳۰ هزارهکتار گندم علیه سن سمپاشی و مبارزه شده است و قراراست ۱۵۰ هزارهکتار دیگرصورت گیرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مراکز دانشگاهی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • تامین مالی طرح‌های صنعت گاز منوط به وصول بدهی‌ ابربدهکار است
  • هشدار جهانگیری درباره مهاجرت نخبگان
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران / عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران
  • هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه های اول کنکور از ایران /عزا می گیرم وقتی می بینم مردم ما خود را با کشورهای منطقه مقایسه می کنند نه اروپا
  • سطح مبارزه علیه ملخ های بومی به ۲۷ هزارهکتار رسید
  • هشدار به کشاورزان ، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خاندوزی: یکی از اولویت‌های ما حل موانع پرداخت بدهی‌های کشور است